Gammelt skidt... FZ50
Fra : Axelgaard

Dato : 30-01-04 15:13

Hejsa!

Jeg har nærmest fået smidt en gammel Suzuki FZ50 i nakken. Jeg ved at den
for 5år siden blev renoveret i motoren, og den gik også godt de næste 2år -
ingen mislyde fra motoren! Den har så stået stille i de næste 3år, inden for
i kælder, hvorefter den er havnet i min besiddelse.
Når man træder på kickstarteren sker der ikke en dyt, lortet rokker sig ikke
1mm. Jeg har pillet cylinder/topstykke af og det hjalp ikke :( Jeg pillede
dernæst motordækslet af og kiggede mig lidt for - jeg huskede ellers sådan
en motor som noget mere indviklet :) Det ser ud til at være krumtappen der
er blokeret (rustet fast?) da det kun er det tandhjul som sidder direkte
oven på slyngkoblingen, der ikke kan drejes - akslen for denne kobling er
krumtappen. Skålen omkring koblingen drejer uden problemer, baghjulet
snurrer rundt...

Hvordan løsner jeg krumtappen?
WD40 i krumtaphuset?
Skille motoren helt af?
Kan det være statoren/tænding der blokerer krumtappen?

Med venlig hilsen
Brian!

:-/

Fra : Axelgaard

Dato : 01-02-04 20:40

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
> Hvordan løsner jeg krumtappen?
> Kan det være statoren/tænding der blokerer krumtappen?

Det var jo lige netop det der var galt... lortet var totalt rustet sammen
bag sidedækslet :-/ tumpen havde haft dækslet af for at male det, og entan
havde han brugt samme pakning, eller fjernet den gamle og undladt at montere
en ny :( Nu er det op til WD40'eren at klare det værste til i morgen, så må
jeg lige have hentet min aftrækker til "svinghjulet" <--- den med magneterne
på :)

Fra : nikolaj dalsgaard

Dato : 04-02-04 10:46

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in message news:<401a665b$0$27531$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
> oven på slyngkoblingen, der ikke kan drejes - akslen for denne kobling er
> krumtappen. Skålen omkring koblingen drejer uden problemer, baghjulet

jeg tror at din motor har sat sig
det har min Fz engang gjort
Nikolaj Dalsgaard

Fra : Axelgaard

Dato : 04-02-04 11:00

"nikolaj dalsgaard" <nikolajd@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> jeg tror at din motor har sat sig
> det har min Fz engang gjort

Det var nu ikke det der var galt :) Som skrevet, var det svinghjulet der var
rustet sammen med spolerne ved tændingen! Spaden jeg købte den af have ikke
brugt pakning til sidedækslet ind til tændingen £@$£#""¤"!#¤ !!!