Marmorsøjle eller andet til at stå under e~
Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 30-01-04 12:01

Hejsa

Jeg har fået lavet en granit plade, som mit anlæg skal stå på. Jeg manger
dog noget som kan stå under. Jeg tænkte på et eller andet hvidt a la
løvehoved eller romerske søjler eller noget i den stil. Helst marmor eller
noget andet hvidt, ¨

MEN hvem har et kæmpe udvalg af den slags?

PÅ forhånd mange tak for hjælpen

Jesper

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-01-04 12:37

On Fri, 30 Jan 2004 12:00:53 +0100, "Jesper Larsen \(Fjernxx\)"
<larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>noget andet hvidt, ¨
>
>MEN hvem har et kæmpe udvalg af den slags?

http://www.lahema.dk/

Jeg ved ikke om de sælger direkte, men ellers kan du f.eks henvende dig
hos http://www.klitgaards-brolaegning.dk/ som forhandler disse.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-01-04 12:59

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> dog noget som kan stå under. Jeg tænkte på et eller andet hvidt a la
> løvehoved eller romerske søjler eller noget i den stil. Helst marmor eller

Der ligger en forretning på Århusvej i Randers, venstre hånd når man kører
mod Randers, vist ligefør krydset Århusvej / Vorup Kirkevej. De har søjler,
dyr etc.

Ellers måske http://www.skave-nedbrydning.dk/ eller andre tilsvarende.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 31-01-04 13:28

"Jesper Larsen (Fjernxx)" <larsenXXjesper@tiscali.dk> skrev

> [...]
> dog noget som kan stå under. Jeg tænkte på et eller andet hvidt a la
> løvehoved eller romerske søjler eller noget i den stil. Helst marmor eller

Granitpladen under dit anlæg er en god ide. Pladen vil med sin tyngde
reducere de svingninger, der ellers ville sprede sig til resten af bohavet
(og give en ubehagelig resonans).

Men hvis du så også sætter en søjle af sten (f.eks. marmor) under
granitpladen, vil svingninger forplante sig ned i gulvet, som virker næsten
som en højttalermemban.

Vælg i stedet et lyddødt materiale. Hos de fleste farvehandlere kan man få
noget, der ved montage udenpå en søjle af f.eks. træ kan give søjlen det
ønskede udseende. Omtalte materiale er vist lavet af styropor, men det kan
males uden problemer.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 13:48

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvis du så også sætter en søjle af sten (f.eks. marmor) under
> granitpladen, vil svingninger forplante sig ned i gulvet, som virker
næsten
> som en højttalermemban.

Hvis han har gulvhøjttalere/væghøjttalere, så er det vel ligemeget?

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 31-01-04 18:56

> Hvis han har gulvhøjttalere/væghøjttalere, så er det vel ligemeget?

Og det har jeg

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 31-01-04 19:06

mange tak for hjælpen

JEg har jo købt pladen ellers havde skave nedbrydning nu noget som kunne
være brugt, men der er langt til Skave fra København - men lahemas produkter
ser ud til at være noget jeg kan bruge.

Nogen som kender nogle forhandlere på Sjælland?

Mvh

Jesper

Fra : Jesper Larsen \(Fjer~

Dato : 31-01-04 19:18

http://www.kure-design.dk/

Dette sted har alt hvad man kan tænke sig inden for søjler, figurer, vaser
og lign - man kan enddag se alt på nettet.

Mvh

Jesper