Stofskiftediæt!
Fra : Nicolai

Dato : 30-01-04 02:13

Hej.

Jeg har hørt om alle de stofskiftediæter som findes blandt os, og jeg har
også hørt at de alle sammen skulle være fup. Nogle der har konkrete
erfaringer?

Grunden til jeg spørger, er da jeg har fået oplyst at disse kure er svindel,
så bliver jeg noget fortørnet over at der findes en person på QXL, som
sælger en sådan kur til 50,- kr. Han lover at på 13 dage taber man alt
overflødigt kropsfedt (7-20 kilo). Bagefter kan du spise normalt i 2 år uden
at tage på. Han påstår han selv har tabt 11,5 kilo på de 13 dage. Alle de
ting hænger da ikke sammen, så man burde da klage over ham til qxl.

Hvis i vil se annoncen er der et link her (Jeg har ikke noget at gøre med
hverken ham eller qxl):

http://my.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=10740429

Hvad siger i andre til den historie der?

Da jeg kan se, at der faktisk er en del som køber den af ham, er der så
nogen herinde som har den eller har set den? Så kan man evt. få den bedømt.

Nic

Fra : Heidi

Dato : 30-01-04 07:00

Nicolai wrote:
> [...]
> spise normalt i 2 år uden at tage på. Han påstår han selv har tabt
> 11,5 kilo på de 13 dage. Alle de ting hænger da ikke sammen, så man

Det lyder mistænkelig meget som Rigshospitalets kur, som i øvrigt intet
har med Rigshospitalet at gøre, og jeg tvivler også på den har nogen
decideret virkning. Den kan findes på nettet (har været postet flere
gange i dette forum såvidt jeg husker), så det ville være tåbeligt at
betale penge for den.
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Nicolai

Dato : 30-01-04 12:47

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> [...]
> decideret virkning. Den kan findes på nettet (har været postet flere
> gange i dette forum såvidt jeg husker), så det ville være tåbeligt at

Ja. Præcis, det var også min tanke da jeg læste den.

Men vi ved jo godt, at desperate folk kan være nemme at snyde. Og med det
han samtidig lover på auktionen, er det jo decideret svindel. Qxl har regler
mht kopivarer osv, så der burde vel også være nogle etiske regler omkring
denne slags svindel. Ikke at Qxl burde vide det på forhånd, men hvis de
gøres opmærksom på det, må de nødvendigvis reagere.

Nic

Fra : nette

Dato : 30-01-04 08:23

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Da jeg kan se, at der faktisk er en del som køber den af ham, er der så
> nogen herinde som har den eller har set den? Så kan man evt. få den

Hej Nic, det er godt, du tager den op, for det er det værste svindel og
humbug. For det første er det sat op, så man tror det er en bog, ikk? Det er
3 A4 sider, man får tilsendt!
Jeg lavede med det samme en modauktion, hvor jeg auktionerede den samme
"kur" til 5.-, men underligt nok var der 5, der købte af mig, og nøjagtigt
det samme antal, der købte til 50.-. Jeg gjorde det udelukkende for at give
vedkommende modspil, men der er altså nogen, der stadig tror, at bare man
betaler, så får man automatisk en bedre vare, ærgerligt. Faktisk har jeg
solgt og sendt "kuren" til 2, der ikke har betalt, men jeg er ligeglad -
gjorde det jo kun for at provokere.

Jeg lægger "kuren" op i binære under fedtforbændingskur, så kan I selv se
hvad det går ud på, og evt. selv starte en hel masse auktioner med den samme
på QXL.dk?

Kærlig hilsen

Ninett

Fra : Nicolai

Dato : 30-01-04 12:53

"nette" <nospam-post@qvinderne.dk> wrote in message

> Hej Nic, det er godt, du tager den op, for det er det værste svindel og
> humbug. For det første er det sat op, så man tror det er en bog, ikk? Det
er
> 3 A4 sider, man får tilsendt!

Jeg havde ikke noget indtryk af hvor meget den fyldte, men klart indtryk af
at dette var svindel. Jeg vidste i forvejen at de gængse stofskiftediæt-kure
er fup og med alt det han samtidig lover diæten kan, er han en svindler. Og
man kan faktisk regne det ud, ved at spørge sig selv om ikke sådan diæt,
hvis den havde virket som beskrevet, ville koste mere eller være mere
udbredt end letigen var.

> [...]
> betaler, så får man automatisk en bedre vare, ærgerligt. Faktisk har jeg
> solgt og sendt "kuren" til 2, der ikke har betalt, men jeg er ligeglad -

God ide, Jeg vil dog starte med at sende en klage til Qxl.

> Jeg lægger "kuren" op i binære under fedtforbændingskur, så kan I selv se
> hvad det går ud på, og evt. selv starte en hel masse auktioner med den
samme
> på QXL.dk?

Tak for det. Ja, den er magen til den jeg har set før.

> Kærlig hilsen
>
> Ninett

Nic

Fra : Fif

Dato : 31-01-04 16:25

Hej

Har selv været på denne "stofskiftekur" en gang i september 2003
Tabte 6,5 kg på de 13 dage

Er nu nået op på 25 kg.
Har ellers prøvet mange forskellige kure uden resultat
Selv om kuren ikke er særlig sund var det åbenbart det startskud der skulle
til for mig.

Jeg dyrker ca. 4t motion om ugen og spiser nogenlunde det samme som før, jeg
sparer heller ikke på de våde varer til fester o.lig.

Jeg syntes at kuren har været det værd.

Hilsen Fif

Fra : Nicolai

Dato : 01-02-04 16:50

"Fif" <fifet@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Hej
>
> Har selv været på denne "stofskiftekur" en gang i september 2003
> Tabte 6,5 kg på de 13 dage

Ja, men der er heller ingen der siger, at man ikke har vægttab. Det er bare
et usundt vægttab. Desuden, så lover sælger, som tager 50,- kr for den, at
man taber alt overflødigt fedt op til 20 kilo, plus at man kan spise normalt
i de næste 2 år. 50,- kr for noget som har floreret rundt omkring gratis.

> Er nu nået op på 25 kg.
> Har ellers prøvet mange forskellige kure uden resultat

Det kan være at din egen motivation ikke var den samme, ved de andre kure.
Der er jo mange forhold der spiller ind.

> Selv om kuren ikke er særlig sund var det åbenbart det startskud der
skulle
> til for mig.

Tillykke med det. Og det er da godt, at den har virket som startskud for
dig. Det der måske har virket for dig, det er at man i 13 dage slavisk
skulle følge en plan. En hvilken som helst slavisk lavkaloriediæt, sammen
med motion havde givet lige så godt eller bedre resultat.

> Jeg dyrker ca. 4t motion om ugen og spiser nogenlunde det samme som før,
jeg
> sparer heller ikke på de våde varer til fester o.lig.

Jeg har jo ikke noget at sammenligne forskellen med, men et eller andet må
du gøre/indtage anderledes, for det er ikke denne diæt som har sørget for
fortsat vægttab. Man kan ikke ændre sit stofskifte for de næste 2 år, ved
denne diæt. Det er hvad eksperterne siger.

> Jeg syntes at kuren har været det værd.

Det er fint at du føler det har hjulpet, men det ændrer bare ikke på hvad
dette produkt er, Fup. Den er samtidig mærket som "Rigshospitalet's",
hvilket er falsk. Har du så også prøvet suppe-kuren?

> Hilsen Fif

Nic