Noget til at tage den søde tand/trang
Fra : Frodo

Dato : 29-01-04 21:28

Er starte på at skulle smide 30 kg., og et godt sted at starte er jo at
stoppe med de søde sager:-/
Men selv om jeg putter alt muligt sundt i hovedet, kan jeg mærke at kroppen
kalder på det søde.
Næsten på samme måde som kroppen kaldte på smøger, da jeg holdt op med at
ryge.
Findes der noget sundt som jeg kan spise som tager den søde tand/trang???

/Frodo

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-01-04 09:36

Frodo skrev:

> [...]
> med at ryge.
> Findes der noget sundt som jeg kan spise som tager den søde

....en moden banan - eller en bakke clementiner...
Hans

Fra : Helle

Dato : 30-01-04 10:33

"Frodo" <det-er@min-fjerndette-postkasse.dk> wrote in message
> [...]
> ryge.
> Findes der noget sundt som jeg kan spise som tager den søde tand/trang???

Åh hvor jeg kender det!! Det handler simpelthen om at tage en kold tyrker i
en uges tid og det er hårdt. Tro mig. Jeg talte med min læge om det som
siger at kroppen er blevet ligeså afhængig af sukker som af nikotin/smøger
f.eks. Så det er bare om at kæmpe totalt imod i en uge og derefter er det
slet ikke så svært mere. Har også selv prøvet. Bananer, klementiner, tomater
og alle de andre råd har ikke virket på mig...det eneste der har virket er
at tage en gajol (eller to) og så ellers bare holde op i en uge.

Mvh Helle

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 30-01-04 13:45

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger at kroppen er blevet ligeså afhængig af sukker som af nikotin/smøger

Hvis man mangler karakterstyrke til at tage en kold tyrker, så burde hypnose
være et fremragende middel, lige som det er for de fleste mht. tobak.

Jeg tror at hypnosen får én til at miste opmærksomheden på kroppens signaler
vedrørende afhængigheden. Og når virkningen ef hypnosen tager af, så er man
fysisk afvænnet samtidig med at man har haft tid og fred til at tage sin
egen beslutning til sig, så man kan holde fast ved den i det lange løb.

Mvh
Janf

Fra : Helle

Dato : 30-01-04 15:05

"Jan Fjeldmark" <janf@janf.dk> wrote in message

> [...]
> fysisk afvænnet samtidig med at man har haft tid og fred til at tage sin
> egen beslutning til sig, så man kan holde fast ved den i det lange løb.

Hej Jan.

Det lyder faktisk rigtig spændende - det kunne jeg godt tænke mig at prøve
for min styrke er altså ikke skide stor når jeg står foran et eller andet
slik

Fra : Holger Wahlström

Dato : 07-03-04 00:00

Svenske sundhedseksperter med slankning som speciale anbefaler biologisk
chrom som middel mod sukker-afhængighed. Det hænger sammen med, at chrom
er et co-enzym, der regulerer blodsukkeret. Jeg tager selv biologisk
chrom daglig, og det hjælper på mig. Der er det aber dabei, at der kan
gå op til 6 uger, før effekten indtræder - men den kommer, og den er
fantastisk.

"Helle" <mail@FJERNhellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
&gt; <BR>
&gt; &quot;Jan Fjeldmark&quot; &lt;janf@janf.dk&gt; wrote in message<BR>
&gt; news:401a5232$0$27401$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; &gt; &quot;Helle&quot; &lt;mail@FJERNhellenielsen.dk&gt; skrev i en
meddelelse<BR>
&gt; &gt; news:401a24e1$0$95033$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...<BR>
&gt; &gt; &gt; Åh hvor jeg kender det!! Det handler simpelthen om at
tage en kold<BR>
&gt; tyrker<BR>
&gt; &gt; i<BR>
&gt; &gt; &gt; en uges tid og det er hårdt. Tro mig. Jeg talte med min
læge om det som<BR>
&gt; &gt; &gt; siger at kroppen er blevet ligeså afhængig af sukker som
af<BR>
&gt; nikotin/smøger<BR>
&gt; &gt; &gt; f.eks.<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; &gt; Hvis man mangler karakterstyrke til at tage en kold tyrker, så
burde<BR>
&gt; hypnose<BR>
&gt; &gt; være et fremragende middel, lige som det er for de fleste mht.
tobak.<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; &gt; Jeg tror at hypnosen får én til at miste opmærksomheden på
kroppens<BR>
&gt; signaler<BR>
&gt; &gt; vedrørende afhængigheden. Og når virkningen ef hypnosen tager
af, så er<BR>
&gt; man<BR>
&gt; &gt; fysisk afvænnet samtidig med at man har haft tid og fred til
at tage sin<BR>
&gt; &gt; egen beslutning til sig, så man kan holde fast ved den i det
lange løb.<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; &gt; Mvh<BR>
&gt; &gt; Janf<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; &gt;<BR>
&gt; <BR>
&gt; Hej Jan.<BR>
&gt; <BR>
&gt; Det lyder faktisk rigtig spændende - det kunne jeg godt tænke mig
at prøve<BR>
&gt; for min styrke er altså ikke skide stor når jeg står foran et eller
andet<BR>
&gt; slik <BR>
&gt; <BR>
&gt; <BR>
&gt;

Fra : arc@na

Dato : 07-03-04 21:51

Holger Wahlström <holger@wahlstroem.dk> wrote in news:404b6f55$0$4586
$d40e179e@nntp02.dk.telia.net:

> [...]
> &gt; &gt; news:401a24e1$0$95033$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...<BR>
> &gt; &gt; &gt; Åh hvor jeg kender det!! Det handler simpelthen om at
....(snip)...

Hvem af jer sender i HTML i en nyhedsgruppe??? HOLD OP!

--
There's no place like 127.0.0.1
Med venlig hilsen

Fra : Nynne Hansen

Dato : 30-01-04 12:25

<snip>
> Findes der noget sundt som jeg kan spise som tager den søde tand/trang???
>
> /Frodo

Hej Frodo.

Jeg har god erfaring med mineralet Krom - brugte det i sin tid da jeg skulle
på diæt fordi jeg havde Candida. Det tog i den grad trangen til søde sager -
som candida svampen lever af!

Krom går ind og stabiliserer blodsukkeret - læs mere her:
http://www.webwitch.dk/Kost/hvilke_vitaminer.htm.

Held og lykke

Mvh Nynne

Namasté - I bow to the divine in you. fjerndet ved privat svar
This mail and any attachments originate from a system scanned by the