Internettrafik i elinstallationerne..
Fra : Morten

Dato : 30-01-04 00:40

Hej

Har nogen erfaringer med at bruge de nye stik, der gør at man kan sende
trafik gennem sit eksisterende el-ledningsnet i f.eks. et hus..?
Jeg så en reklame forleden, men har glemt hvad varen hedder og hvor jeg
evt. kan købe det på nettet..?

I min opsætning skal el-nettet forbindes med en Airport, men det er da vel
ingen ben i, undtagen at hastigheden så bliver max 14 MBit.

Morten

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-02-04 10:24

Morten <kroghnielsen@mac.com> wrote:

> [...]
>
> I min opsætning skal el-nettet forbindes med en Airport, men det er da vel
> ingen ben i, undtagen at hastigheden så bliver max 14 MBit.

Gætter på at det kører, men det er da en dyr løsning synes jeg. Kan det
ikke bedre svare sig at bruge airport?

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-04 19:07

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Gætter på at det kører, men det er da en dyr løsning synes jeg. Kan det
> ikke bedre svare sig at bruge airport?

Det er måske mig, der ikke har fuldt med, men findes det virkelig? Man
talte om netværk gennem el-ledningerne for mange år siden, men gik væk
fra det, da det var en lille smule farligt. Det er måske kommet frem
igen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-02-04 22:22

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Det er måske mig, der ikke har fuldt med, men findes det virkelig? Man
> talte om netværk gennem el-ledningerne for mange år siden, men gik væk
> fra det, da det var en lille smule farligt. Det er måske kommet frem

Problemet er at hvis du begynder på den slags, så har du - så vidt jeg
har forstået - en kraftig radiosender (jvf frekvenserne) som kan virke
generende på lidt af hvert. Det vil man vist helst være fri for.

Jeg så det i en artikel for ½ år siden, men jeg kan ikke huske hvor.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten

Dato : 05-02-04 23:23

Den er god nok..bare vist ikke til mac endnu. Jeg havde håbet at nogen her
kunne hjælpe. Electric World sælger en dims fra www.allnet.de. Jeg kiggede
på den, men kiggede også på deres website og turde så ikke købe den. Der
stod også mange kasser med celofanen pillet af på hylderne i butikken, så
måske er det lidt for tidligt endnu..

Men det er nu smart i et hus med flere etager..

Morten

P.S: Se evt. www.kraftcom.de