Ipod 15 gb USB
Fra : Morten

Dato : 29-01-04 17:06

Hejsa folk....

Er den lykkelige ejer af en den nye Ipod 15 gb. Bruger den med en windows
maskine og det hele virker fint....
Men det er lidt irriterende at man skal have firewire for at forbinde den
til computeren. Det er jo langt fra alle computere/PC'er der har firewire
(endnu). Så jeg vil købe sådan et USB kable til den så jeg kan bruge USB til
at overføre musik/data.

Jeg havde tænkt mig at købe følgende kabel:
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=9560

Men kom i tvivl om det KUN virker til den der Ipod dock og ikke til Ipod'en
alene?? Så jeg ringede til Proshop og spurgte - ham jeg talte med troede kun
den virkede til docken - men han lød ikke lige til at vide hvad han snakkede
om?

Havde han ret??
Kan man ikke bruge kablet?
Hvor får jeg fat i et kabel så jeg kan overføre musik via USB??

MVH Morten

Fra : Morten

Dato : 29-01-04 17:15

Fandt selv lige dette link: Det må da være sådan et kabel der er tale om:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93339

Fra : Jan Petersen

Dato : 29-01-04 19:18

Kig evt. forbi fona. De har det.

Jan

Fra : Morten Lind

Dato : 29-01-04 20:50

Morten <non@non.dk> wrote:

> Fandt selv lige dette link: Det må da være sådan et kabel der er tale om:
> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93339

Hold da k...
Nu er vi tre x Morten......dét har jeg aldrig været ude for før....
M.

Fra : Peter Ursin

Dato : 29-01-04 22:33

On 2004-01-29 17:06:05 +0100, "Morten" <non@non.dk> said:

> [...]
>
> Havde han ret??
> Kan man ikke bruge kablet?
> Hvor får jeg fat i et kabel så jeg kan overføre musik via USB??

Bare til info, så koster et PCI Firewire kort til PC altså kun 195,- hos
Zitech. Har selv lige købt et idag. Giver dig 3 FW stik.

mvh
Peter

Fra : Morten

Dato : 30-01-04 15:06

Problemet er ikke at jeg ikke har firewire - men at jeg gerne vil kunne
sætte den til f.eks. mine venners computer uden lige at monterer et firewire
kort først....

Men er der ikke en der kan bekræfte at der kabel kan bruge uden docken??

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-04 17:16

Kablet virker fint uden docken - jeg bruger det selv dagligt

Hilsen Crilles

--
Email: Fjern valutaen fra følgende adresse:
Email: Remove the currency from the following adress:

crilles@dollarstiscali.dk

Fra : Morten

Dato : 30-01-04 18:34

> Kablet virker fint uden docken - jeg bruger det selv dagligt

Tak, det mente jeg også det burde... Har bestilt to stk. Træls når man
spørger sådan en forretning og de ikke ved hvad de snakker om.

MVH
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 30-01-04 22:42

Morten <non@non.dk> wrote:

> Tak, det mente jeg også det burde... Har bestilt to stk. Træls når man
> spørger sådan en forretning og de ikke ved hvad de snakker om.

En anden gang, kan du med fordel finde en, der ved noget om Mac på:
<http://applefn.infonow.net/bin/findNow?CLIENT_ID=APPLE_EUROPE&COUNTRY=D
NK&LANGUAGE=DNK_DANISH>

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 30-01-04 17:13

Morten <non@non.dk> wrote:

> Men er der ikke en der kan bekr?fte at der kabel kan bruge uden docken??

De nye iPoder kommer med såvel USB2 som FW kabel, ved ikke hvor langt
tilbage man skal for at USB2 kræver dock.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).