"Mac"-spotting
Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 29-01-04 00:18

Hejsa

Det er _næsten_ en Macspotting detteher. Prøv lige at klikke ind på
Århus Amts hjemmeside www.aaa.dk, og så klik på f.eks.

Flere nydanskere i amtet - tjek lige den fremkomne url. Det er da næste
mac ;

/Seb

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Olav Noksagt

Dato : 29-01-04 10:06

Sebastian Adorján Dyhr skrev:

> [...]
> Århus Amts hjemmeside www.aaa.dk, og så klik på f.eks.
>
> Flere nydanskere i amtet - tjek lige den fremkomne url. Det er da næste

Det forstår jeg ikke?
Hvor fremkommer Mac'en?

Olav

Fra : RenŽ M¿lsted

Dato : 29-01-04 14:47

On 2004-01-29 10:05:42 +0100, Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com>
said:

> Det forstår jeg ikke?
> Hvor fremkommer Mac'en?
>
> Olav

Jeg tror der bliver henført til filmaker databasen der bliver brugt (som
kunne blive afviklet fra Win, Mac eller Linux).

René Mølsted

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 29-01-04 20:31

Hej Rene

René M¿lsted <molsted@mac.com> wrote:

> næste

> Jeg tror der bliver henført til filmaker databasen der bliver brugt (som
> kunne blive afviklet fra Win, Mac eller Linux).

Jepski. Det var netop det - Filemaker var da engang ejet af Claris og
var da vist temmeligt nært forbundet med Apple og MAc. Det var bare det.
Anede ikke, at der også fandtes filemaker til LInux.

/Sebastian

Fra : Morten Lind

Dato : 30-01-04 08:39

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> var da vist temmeligt nært forbundet med Apple og MAc. Det var bare det.
> Anede ikke, at der også fandtes filemaker til LInux.

Og til Windows
M.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-01-04 13:05

On 2004-01-29, Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:
> Jepski. Det var netop det - Filemaker var da engang ejet af Claris og
> var da vist temmeligt nært forbundet med Apple og MAc. Det var bare det.
> Anede ikke, at der også fandtes filemaker til LInux.

Claris var det firma Apple udskilte sine alm. programmmer
som Filemaker, MacWrite, MacPaint etc i, fordi Microsoft mente det
var unfair at det samme firma lavede bå programmer og styresystem.

Word og Excel er jo Mac programmer der senere kom til Windows.

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 01-02-04 19:53

Hejsa

Povl H. Pedersen <nospam@home.terminal.dk> wrote:

> [...]
> var unfair at det samme firma lavede bå programmer og styresystem.
>
> Word og Excel er jo Mac programmer der senere kom til Windows.

AHA, nå så det er ikke unfair at micro... laver oficepakken nu?????
;_)))

/Seb

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-01-04 22:12

Rene Mølsted <molsted@mac.com> wrote:

> Jeg tror der bliver henført til filmaker databasen der bliver brugt (som
> kunne blive afviklet fra Win, Mac eller Linux).

Har lige kigget, men jeg kan ikke rigtig se noget om FM database på
siden.

Men det er sikkert FM, der er brugt, og det ser lidt ud til, at den
kører med Lasso (?)
Hvis det er rigtigt, kan jeg også godt regne ud, hvem der har lavet den
:) Han er en knag til det der (og nej, det er ikke mig selv)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 01-02-04 22:30

Hej Mich.

> Har lige kigget, men jeg kan ikke rigtig se noget om FM database på
> siden.

Det er også kun i url'en, at der står FM....

> Men det er sikkert FM, der er brugt, og det ser lidt ud til, at den
> kører med Lasso (?)

Lasso er webserveren? Dte naer jeg nemlig intet om, men gør mig gerne
klogere.

> Hvis det er rigtigt, kan jeg også godt regne ud, hvem der har lavet den
> :) Han er en knag til det der (og nej, det er ikke mig selv)

*tihi* Må vi evt høre hvem? Og hved du så,. om de kører det på en Mac?

/Seb

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 23:58

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Lasso er webserveren? Dte naer jeg nemlig intet om, men gør mig gerne
> klogere.

Lasso = Scriptsprog

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-02-04 15:56

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> Lasso er webserveren? Dte naer jeg nemlig intet om, men gør mig gerne
> klogere.

Jeg skal ikke kloge mig på det, men jeg har set Lasso fungere med FM
databaser. Den helt store fordel er, at Lasso kan søge på flere
kriterier (felter) i samme søgegang. Det gør lynhurtigt.

> *tihi* Må vi evt høre hvem? Og hved du så,. om de kører det på en Mac?

Navnet holder jeg tilbage (det er ikke sikkert, at han er interesseret i
at få det udstillet her)
Det kører formentlig på Mac.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen