AppleWorks fans #2
Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-04 21:42

I Starting Points, tryk på + tab'en, vælg internet, sæt denne url ind
<http://blangstrup.org/Appleworks/> og så får I foruden nyhedsbrevet på dansk
og engelsk et lille slideshow om hvad jeg går og drømmer om lige for
øjeblikket.
Husk at holde alt nede når du klikker på slideshowet for at starte det, så
får du det i din skærms opløsning, det er pænere og der bliver ikke rykket
rundt på noget.
Jeg ved desværre ikke hvad Starting Points hedder på dansk, men det er
startpaletten i AppleWorks 6.2.
God fornøjelse. Jeg kender ikke noget mere kreativt end AppleWorks, bare
ærgerligt, at man bliver nødt til at bruge SILK for at få pæn fontsmoothing.
Nå, men det kan I læse om i mit AppleWorks Nyhedsbrev.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 29-01-04 20:32

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Jeg ved desværre ikke hvad Starting Points hedder på dansk, men det er
> startpaletten i AppleWorks 6.2.

Det hedder: "Startvindue"

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-01-04 23:43

> [...]

> dansk og engelsk et lille slideshow om hvad jeg går og drømmer om lige for

Smart med alle de funktioner. Der er bare lige det, at alle dine ikoner
hedder "Untitled". Kan man ikke give dem et navn?

> Husk at holde alt nede når du klikker på slideshowet for at starte det, så
> får du det i din skærms opløsning, det er pænere og der bliver ikke rykket
> rundt på noget.

Det kan jeg godt nok ikke få til at virke, men jeg har heller ikke tid
til at lege med det.

> Jeg ved desværre ikke hvad Starting Points hedder på dansk, men det er
> startpaletten i AppleWorks 6.2.

Det hedder "Startvindue".

> God fornøjelse. Jeg kender ikke noget mere kreativt end AppleWorks, bare
> ærgerligt, at man bliver nødt til at bruge SILK for at få pæn fontsmoothing.
> Nå, men det kan I læse om i mit AppleWorks Nyhedsbrev.

Jeg er godt nok begyndt at bruge TextEdit til alt mit skriveri. Så får
man helt automatisk dokumenterne i RTF-format, der kan bruges overalt.
Med stavekontrol og lidt andre forbedringer er det et godt program. Jeg
bruger kun AppleWorks til regnskabet og hvis jeg skal lave en
fødselsdagsinvitation for børnene. Men det er måske egentlig den grimme
font-smothing, der fik mig væk fra det. Og at min dyrt indkøbte Griffin
PowerMate ikke kan bruges til at rulle i dokumenterne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 29-01-04 23:58

On Thu, 29 Jan 2004 23:43:28 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g8ck8h.1ffetoj170ggunN%henrik@muenster.dk>):

> Smart med alle de funktioner. Der er bare lige det, at alle dine ikoner
> hedder "Untitled". Kan man ikke give dem et navn?

Jeg ved ikke, hvordan man gør det.

> Det kan jeg godt nok ikke få til at virke, men jeg har heller ikke tid
> til at lege med det.

Når du klikker på start for slideshow, altså programmet slideshow i
AppleWorks, holder du alt nede, så får du slideshowet i den opløsning, din
skærm er i.

> [...]
> font-smothing, der fik mig væk fra det. Og at min dyrt indkøbte Griffin
> PowerMate ikke kan bruges til at rulle i dokumenterne.

Ja, den er grim. Hvis du nu brugte AppleWorks US eller international (der
vistnok er det samme nu) så ville du vide, at i AppleWorks 2.6.9 kan man nu
rulle med musen... og øjnene, sikkert... men hov, det er måske ikke det, du
taler om. Jeg blev også begejstret for TextEdit, og senere MacJournal, men
AppleWorks er altså et vidunderligt program. Jeg har også prøvet Office, men
der får man Entourage med, som jeg ikke har brug for, og kreativt, det er det
sgu ikke, jeg elsker at kunne sidde og lave tegninger i AppleWorks.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-01-04 00:32

> [...]

> Når du klikker på start for slideshow, altså programmet slideshow i
> AppleWorks, holder du alt nede, så får du slideshowet i den opløsning, din

Tak for forklaringen. Nu kan jeg få det til at virke. Måske kan man
klare sig med AppleWorks til præsentationer. Så slipper man for at købe
Keynote

> [...]
> rulle med musen... og øjnene, sikkert... men hov, det er måske ikke det, du

Jeg bruger min PowerMate til at rulle med. Det er ligesom scrollhjulet
på en mus med - scrollhjul
--
Henrik Münster
Esbjerg