billeder i flash
Fra : Esbenk

Dato : 28-01-04 18:25

Hej ! jeg har et poblem ! jeg vil lave flash film i flash mx med
billeder ! men jeg har det poblem hvis jeg F.eks vil ligge et
billede ind at et hovede ! så alt det hvide i firkanten rundt om
vil jeg gerne har væk så jeg kan lave ting tæt rundt om hovedet !
vil meget gerne have hjælp til det !
hvis i ikke forstår mit spørgsmål så skriv endelig !

hilsen Esben k

webmaster på : www.elflash.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : RoJo

Dato : 28-01-04 20:46

"Esbenk" <esbenkerndrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil meget gerne have hjælp til det !
> hvis i ikke forstår mit spørgsmål så skriv endelig !

Hej Esben
Enten fritlægger du billedet i f.eks. photoshop og gemmer det
som .gif el. .png - med tranparant baggrund.
Ellers kan du lave en "mask".
Mask:
Lav et nyt lag - udfyld (mal) det område, som "tingene" skal være
synlige på.
Højreklik på laget (laget skal ligge lige efter billedet) og vælg "Mask".
NU ses "tingene" kun i de områder, hvor masken er lavet.

Håber du forstår, ellers må jeg prøve igen.

Mvh RoJo

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 28-01-04 22:16

Esbenk <esbenkerndrup@hotmail.com> wrote:

> [...]
> vil meget gerne have hjælp til det !
> hvis i ikke forstår mit spørgsmål så skriv endelig !

Markér billedet (jpeg, gif eller png).

Vælg "Modify" > "Break apart".

Nu kan du redigere i billedet f.eks. med "Eraser tool".

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen