Alfa 0% vs Alfa 100%
Fra : Ohlzen

Dato : 28-01-04 16:32

Hej NG

Jeg skal lave en film i FlashMX, men har et lille problem:

I venstre side af min flashfilm, skal men intet kunne se (Alfa
0%), men i højre side skal alt være synligt (Alfa 100%).

Hvordan laver jeg et bestående layer med en flydende overgang fra
0% til 100% Alfa?

Håber på hjælp - tak

\Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peo

Dato : 29-01-04 10:19

I flash MX kan det ikke lade sige gøre.
Har ikke sat mig grundigt nok ind i Flash MX 2004, til at kunne udtale mig
med 100% sikkerhed, men har intet hørt eller læst om, at dette nu skulle
kunne lade sig gøre.
Beklager...

Peo

Fra : Ohlzen

Dato : 31-01-04 10:54

Peo wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> med 100% sikkerhed, men har intet hørt eller læst om, at dette nu skulle
Det behøver du ikke

> Peo

Jeg kan kan lave funktionen i ex. Adobe Photoshop, med det der hedder
"Vignette", men det hjælper mig ikke i den ønskede Flashfilm - håber der en
der kan komme med en løsningsmulighed...

Fra : ID3

Dato : 31-01-04 20:12

Hej

Jeg ved ikke helt om det er det samme du mener (kender ikke Vignette
effekten) - men hvis jeg laver et layer med et udfyldt rectangle og så
vælger linear for udfyldningsfarven - så kan man vælge de små slidere under
farvevalget og f.eks sætte den i den ene ende til alpha 0 så vil alle layers
under det blive synlige i den ene side og have den valgte farve i den anden
side.

Fra : Ohlzen

Dato : 01-02-04 15:39

ID3 wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> under det blive synlige i den ene side og have den valgte farve i den anden

Jeg ønsker en "film" som ud på nogenlunde denne måde:
>>> http://www.ohlzen.dk/faderudiingenting.gif

Nu har jeg siddet og prøvet at formulere mig skrifteligt i 20 minutter - kan
ikke

Tak for hjælpen piger

Fra : Bo Dudek

Dato : 02-02-04 07:32

[...]

>Jeg ønsker en "film" som ud på nogenlunde denne måde:

hvis du ønsker et fast baggrundsfarve som i dit eksempel, så er det jo
ikke noget problem at lave en gradient startende med hvid til alpha
0%...

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ohlzen

Dato : 04-02-04 19:36

Bo Dudek wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> hvis du ønsker et fast baggrundsfarve som i dit eksempel, så er det jo
> ikke noget problem at lave en gradient startende med hvid til alpha
> [...]

Korrekt nok, mæææn...

Det var nu ikke et stillestående billede jeg ville lave, men derimod en
film...

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-02-04 21:13

[...]

>Korrekt nok, mæææn...
>
>Det var nu ikke et stillestående billede jeg ville lave, men derimod en
>film...

det bliver da ikke anderledes, bare fordi det gælder en film..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk