Shape tweening med text.
Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 09:30

Jeg er ved at lære Flash og sidder og prøver mig
frem med forskellige ting. Lige nu har jeg gang i
shape tweening. Jeg har fundet ud af at man ikke
kan lave dette på symboler og ting som er grupperet.
Jeg har intet problem med at få en firkant til at blive
omdannet til en cirkel, men jeg kan ikke få et stykke
text til at blive om dannet til et andet stykke text. Jeg får
den fejlmeddelese at jeg ikke må bruge grupperede
ting. Er text grupperet når man har skrevet noget ?
og hvad kan jeg gøre imod dette ? Jeg kan ikke
bruge ungroup, da den er grå.

Fra : Brian Johansen

Dato : 28-01-04 09:48

Hej!

Ja, teksten er grupperet.

Sådan gør du.

1/ Skriv et stykke tekst i den første frame.

2/ Marker teksten og tryk "CTRL B" 2 gange. Den første gang bliver teksten
delt op i bogstaver. Den anden gang bliver hele teksten til vektorgrafik,
som du kan hive og trække i.

3/ På tidslinien laver du nu en keyframe i f.eks frame 20

4/ Skriv en tekst i frame 20, og gør på samme måde som den første tekst.
Altså 2 gange CTRL B.

5/ Marker med musen midt på tidslinien og så vælge du Shape Tweening i
propertiesboksen.

6/ Voila!

Venlig hilsen

Brian Johansen
www.grafiskdesigner.dk

Fra : SpookiePower

Dato : 28-01-04 11:31

Mange tak. det virker nu.

Fra : Bo Dudek

Dato : 28-01-04 13:53

>Mange tak. det virker nu.

men vær samtidig klar over, at du nu ikke kan rette i teksten mere..
altså, har du først brugt break apart (ctrl+b) på tekst, så kan du
ikke gå tilbage igen..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk