Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop CS bagudkompatibel ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 27-01-04 08:04

Her i huset har vores grafiker fået Photoshop CS.

Os der er knap så meget grafikere nøjes stadig med en version 6.0 - og nu
har vi opdaget at vi slet ikke kan læse de psd-filer som CS versionen laver.

Version 5.5 har jeg set kan og 7.0 kan også - burde version 6.0 kunne (eller
burde ingen af dem

mvh Michael

Fra : emj

Dato : 27-01-04 11:19

On Tue, 27 Jan 2004 08:04:00 +0100, "Michael Schrøder"
<news4mis1@schroeder.dk> wrote:

>Os der er knap så meget grafikere nøjes stadig med en version 6.0 - og nu
>har vi opdaget at vi slet ikke kan læse de psd-filer som CS versionen laver.

Det er da meget normalt, at et program ikke er forudkompatibelt.
CS-versionen kan helt sikkert læse alle de gamle versioner, men de
gamle kan jo ikke på forhånd være programmeret til at vide, hvad der
udvikles senere.
Hilsen emj

Fra : Michael Schrøder

Dato : 27-01-04 13:26

"emj" <emj@stofanet.invalid> wrote in message

> [...]
> CS-versionen kan helt sikkert læse alle de gamle versioner, men de
> gamle kan jo ikke på forhånd være programmeret til at vide, hvad der

Nu har du jo klippet temmelig voldsomt i mint indlæg, men det modstridende
er jo så at version 5.5 tilsyneladende godt kan være forudkompatibel men
version 6.0 kan ikke og version 7.0 kan godt

mvh Michael

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 27-01-04 12:41

emj <emj@stofanet.invalid> writes:
> [...]
>CS-versionen kan helt sikkert læse alle de gamle versioner, men de
>gamle kan jo ikke på forhånd være programmeret til at vide, hvad der

Men som regel er der en mulighed for at gemme i et ældre format

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Michael Schrøder

Dato : 27-01-04 13:28

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> Men som regel er der en mulighed for at gemme i et ældre format

Ja den har vi også kigget efter, og den mulighed er der ikke i Photoshop CS.
- altså muligheden for at gemme i et ældre format af PSD - hvis formatet har
ændret sig...

mvh Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-01-04 14:24

Michael Schrøder skrev:

> Version 5.5 har jeg set kan og 7.0 kan også - burde version 6.0
> kunne (eller burde ingen af dem

Jeg undrer mig over, hvad det dokument indeholder, siden det ikke kan
åbnes i Photoshop 6. Jeg har både 6'eren, 7'eren og CS installeret pt.
og har indtil videre ikke haft problemer med at åbne *.psd-filer gemt
fra Photoshop CS. Det eneste jeg har oplevet er, at teksten ofte skal
opdateres fordi CS håndterer tekst anderledes end ældre versioner
(hvilket også fremgår at Photoshop CS readme-filen), men det sker også,
hvis jeg åbner filer med tekst fra CS i Photoshop 7.

Har grafikeren mon husket at svare ja, når han/hun bliver spurgt om
*.psd-filen(?) skal gemmes med bagudkompatibilitet? CS er som standard
stillet til at spørge om dette.

Edit > Preferences > File Handling.
Maximize PSD file compatibility = Ask. Stil den evt. til Always.
Så vil I altid i det mindste kunne åbne den sammenkopierede udgave af
*.psd-filen i de ældre versioner.

Madsen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 27-01-04 18:30

> [...]
>
>Version 5.5 har jeg set kan og 7.0 kan også - burde version 6.0 kunne (eller

det lyder som en bug.. på vores tegnestue har alle grafikerne også CS
mens jeg som webudvikler klarer mig med 7.0.. og jeg har ingen
problemer med at læse deres filer.. og det burde der principielt
heller ikke være med 6.0..

men når man gemmer i cs har jeg set, at der er sådan en 'maximize
compatibility' fætter.. kan du ikke læse lidt mere om den et eller
andet sted..?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk