TV Out/S-video - TV
Fra : :o\)

Dato : 27-01-04 06:49

Hej
jeg er temmelig ny i det her, så bær over med mig
Jeg sidder med en bærbar compaq evo N800V med et Radeon 7500 grafikkort med
et S-video ud/ind stik ?
Hvis jeg nu gerne vil se film fra den bærbare på mit tv og jeg har
forbindelse mellem tv og bærbar... kan se billedet fra den bærbare på tvét
men kan ikke se f.eks. film når jeg starter disse ?? Så bliver skærmen bare
sort. (PoverDVD5)
Jeg prøvede at installere tv-tool men desværre understøtter det kun nvidia
kort, så hvad skal jeg have fat i af programmer ? Eller er det bare mit tv
der er for gammelt ? (ca. 5 år)

Please hjælp
v.h.

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 27-01-04 12:32

In news:CZmRb.138$4v5.39@news.get2net.dk ,
<botterne@hotmail.com> typed:
> Hej
> jeg er temmelig ny i det her, så bær over med mig

Det gør vi så :)

> Jeg sidder med en bærbar compaq evo N800V med et Radeon 7500
> grafikkort med et S-video ud/ind stik ?

Vel kun tvout ?

> [...]
> forbindelse mellem tv og bærbar... kan se billedet fra den bærbare på
> tvét men kan ikke se f.eks. film når jeg starter disse ?? Så bliver

Jeps.. et klassisk problem. Du skal ind i dine indstillinger for dit gfx
kort, og lede efter et faneblad som hedder noget med "overlay". Nu ved jeg
ikke hvilke drivere du har inde til "kortet" -kender sådan set heller ikke
ret meget til bærbare. Men det burde være det samme som alm ati kort.
Her er 3 punkter i min danske, som hedder "standard, teatertilstand og ens
på alle"
Ved de 2 sidste kan du få film billedet over på tv'et... Teatertilstanden er
især sjov at lege med, da den kan gør at kun film bliver vist på tv'et (fuld
skærm) mens du kan bruge din bærbare skærm til alt muligt andet -HVIS det er
det samme på din comp.

> Jeg prøvede at installere tv-tool men desværre understøtter det kun
> nvidia kort, så hvad skal jeg have fat i af programmer ? Eller er det
> bare mit tv der er for gammelt ? (ca. 5 år)

Næh...Folk har det med at helliggøre tvtool, i de fleste tilfælde kan de alm
drivere klare de samme ting.

> Please hjælp
> v.h.

Håber det virker :)