lednings skjuler
Fra : Michael Lund

Dato : 26-01-04 21:33

Hej,

På mit arbejde er der monteret nogle sorte platic-spiraler omkring ledninger
ved vores (computer)borde. Det er sådan en slags fleksibelt "rør", lidt a la
en forvokset udgave af de gammeldags spiralledninger mellem telefon og
telefonrør.

Jeg kunne godt bruge sådan en til at holde styr på de ledninger der går hen
til vores fjernsynbord - da boret bliver kørt frem og tilbage er det vigtigt
at det er fleksibelt.

Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

mvh
Michael

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 26-01-04 21:41

"Michael Lund" <milund@kodehaj.dk> wrote in message
> [...]
vigtigt
> at det er fleksibelt.
>
> Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

cable eater kalder man dem vist.. man kan købe små mængder i fx
byggemarkeder inkl.værktøj til indføring. for omkring 100,-

Fra : Hauge

Dato : 26-01-04 21:42

Hejsa

Michael Lund wrote:
> Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

Kan fx. købes i Århus Radio Lager, 8624 6422
Kaldes vist spiral-ledning-skjuler, i hvert fald så ved de hvad det er, når
du siger sådan ;)

Mvh Hauge

Fra : Peter M

Dato : 26-01-04 21:48

Hejsa
Jeg har set dem i jem og fix, så prøv den hvor du bor, jeg husker ikke hvad
den hedder, og desværre heller ikke prisen, men den er i et sæt incl. værktøj
til ilæggelse af ledningerne.

Mvh
Peter M.

Fra : Brian S Jensen

Dato : 26-01-04 22:03

"Peter M" <lpm@it_remove_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvad
> den hedder, og desværre heller ikke prisen, men den er i et sæt incl.

Silvan har dem også - både sorte og hvide

Alletiders opfindelse

Mvh.
Jensn

Fra : JEY

Dato : 26-01-04 22:26

Ikea er din ven !

Fra : Peter Westh

Dato : 27-01-04 12:07

"Michael Lund" <milund@kodehaj.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

Som andre har foreslået, Silvan og Ikea. Dem, de har i Silvan, er dog ikke
for kønne, er ret stive i det og også for store til de felste ting i
hjemmet. Jeg har hos en lokal elektriker (Kbh, Østerbrograde ved søerne)
købt en noget mindre en, der er sort og ligner spiralledningen til en
telefon. Den kan holde 3-4 ledninger. Den kostede 65 kroner for en meter.

MVH

Peter

Fra : Max

Dato : 27-01-04 12:50

Hej

> [...]
> købt en noget mindre en, der er sort og ligner spiralledningen til en
> telefon. Den kan holde 3-4 ledninger. Den kostede 65 kroner for en meter.

Oprindelig var det et AMP produkt der hedder SPIRAP, og hvis man kan
få den type får man et meget godt produkt at arbejde med.

Mvh Max

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-04 14:28

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message

> Oprindelig var det et AMP produkt der hedder SPIRAP, og hvis man kan
> få den type får man et meget godt produkt at arbejde med.

Vi har dem fra Wexøe med bestillingsnummeret SPS 30.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-04 14:36

"Klaus D. Mikkelsen" <ja.du.er.nok.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in
message news:4016675d$0$147$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Vi har dem fra Wexøe med bestillingsnummeret SPS 30.

Og gik så lige systemet igennem, vi har i 5 mm spring fra 10 til 40 mm

Klaus

Fra : Michael Lund

Dato : 27-01-04 22:22

Det lyder lige som det jeg er på udkig efter.

Det vil jeg undersøge nærmere - tak for hjælpen,
Michael

Fra : Axelgaard

Dato : 27-01-04 12:27

Michael Lund" <milund@kodehaj.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad hedder sådan en tingest, og hvor kan man købe den?

.... og Bilka sælger dem også :)

Fra : Thomas Strandvig

Dato : 27-01-04 12:58

http://www.cableater.dk/

Mvh Thomas Strandvig

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-01-04 15:37

"Thomas Strandvig" <thomas@strandvig.dk> wrote in message
> http://www.cableater.dk/

Ja, det er netop det jeg har brugt flere kasser af til sådan noget lort af
lednignsophængsopgaver :-/

Fra : Max

Dato : 27-01-04 16:27

Hej

> http://www.cableater.dk/

Men det er ikke spiraler.

Mvh Max

Fra : Michael Lund

Dato : 27-01-04 22:28

> Men det er ikke spiraler.
> Mvh Max

Nej, de andre havde jeg set i byggemarkeder - og de ER grimme. Jeg prøver om
jeg kan finde nogle SPIRAP'er

mvh
Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-01-04 16:30

Thomas Strandvig skriver:

> http://www.cableater.dk/

De er desværre bare så grimme at se på.

Da vi flyttede firmaet til nyt kontor var det dem der kom frem til at
skjule ledninger med. I vores afdeling blev de pænt afleveret igen. De
er da ikek til at hulde ud at se på, ved siden af ens 19" fladskærm og
den bærbare. Her kom "spiralerne" frem i stedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe