SMS fra VB - igen
Fra : Keld Sørensen

Dato : 09-01-01 18:16

Der har før være et emne herom , men.....

Jeg har PERIODISKE problemer med at sende
SMS-beskeder via tlf.nr.: 43625250

Her er en snip af koden:

.Output = "ATD " & SMSTlfnr &
- Her ringes op
Modtag = "CONNECT"
If WaitTOnM(MSComm1, Ventetid, Modtag)
- Her ventes til stringen CONNECT er modtaget
MsgBox "Så vi er vi klar til at
- Hvis IKKE denne Msgbox er der til at give
et ophold

så vil det IKKE virke

- Skal
der ventes på mere end CONNECT ??????????
.Output = UcpString ' Her
pakkes beskeden
SendSMSBesked = True
Else
SendSMSBesked = False
End If

Har nogen en god ide til en mere prof løsning end
bare at indsætte en forsinkelse ?

mvh Keld Sørensen

Fra : Bjørn

Dato : 15-01-01 14:48

Hej Keld,

> Der har før være et emne herom , men.....
>
> Jeg har PERIODISKE problemer med at sende
> SMS-beskeder via tlf.nr.: 43625250

Jeg har siddet med professionelt skrevet software, der også kunne sende SMS
beskeder.... med de trælse periodiske problemer, det er ikke sikkert der er
noget problem i din kode, men der imod tror jeg at det er TeleDK's
dialin-server. Jeg har været i kontakt med TeleDK, der ikke rigtig viste
noget, men ville ringe tilbage...Det er ved at vøre 3-4 mdr siden - de
ringer nok snart!

Mvh Bjørn

Fra : Keld Sørensen

Dato : 15-01-01 18:08

Tak for dit svar - det beroliger mig lidt !

Kan du evt. henvise til lidt dokumentation om
emnet ?

mvh Keld Sørensen