Safari??
Fra : Dan Henriksen

Dato : 26-01-04 14:24

Hej Alle,

Vi er en del her på arbejde der ikke mener at Safari er helt oppe på
mærkerne. Derfor dette spørgsmål. Hvilken browser skal man bruge på Mac'en
for at få det bedste udnytte/udbytte af nettet?

Venligst
Dan Henriksen

Fra : Tom

Dato : 26-01-04 14:33

Safari er helt fin, det er bare nettet der ikke helt virker med Safari...
Skal alt virke.. Er det slet ikke dumt at bruge IE!
Tom

Fra : Lestat

Dato : 26-01-04 14:47

> Safari er helt fin, det er bare nettet der ikke helt virker med Safari...
> Skal alt virke.. Er det slet ikke dumt at bruge IE!

Jeg er ikke helt enig; Safari har stadig nogen problemer med visning af
ellers standardiserede elementer. Den er til gengæld hurtig og viser da de
fleste sider fornuftigt.

Ellers er der Mozilla, som nok er den browser (især til Mac) der overholder
standarderne bedst. Desværre er der dog stadig nogle hjemmesider, der kun
ser "pæne" ud i Internet Explorer til PC, det er der ikke så meget at gøre
ved - skylden er inkompetente webdesignere.

/Morten

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 09:26

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Safari er helt fin, det er bare nettet der ikke helt virker med Safari...
> Skal alt virke.. Er det slet ikke dumt at bruge IE!

Nogen få sider duer kun i MSIE (mac), men endnu flere duer i dag slet ikke i
MSIE (mac) - javastads kan man ofte opgive helt i MSIE, idet den ikke
kan bruge Java 1.4x som er forbeholdt Cocoa programmer.

Safari's javascript understøttelse er jvf. min egen erfaring
efterhånden rigtig god.

Mozilla æder næsten alt og viser det hele korrekt, men til visse script-ting
(sikkert fordi de ikke overholder standarterne) skal man over i enten Safari
eller MSIE.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-01-04 15:05

> [...]

> mærkerne. Derfor dette spørgsmål. Hvilken browser skal man bruge på Mac'en
> for at få det bedste udnytte/udbytte af nettet?

Ingen kan nøjes med een browser - thats life.

Min brug er, Safari, Mozilla og Explorer.
Fordelen ved at bruge Safari, som 1. prioritede browser, er Debug-menuen
"Open page with".
Kræver vist "Safari Enhancer".

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 26-01-04 15:12

In article <1g86cff.1feas5stnncamN%spam@events.dk>, Preben Bødker Nielsen wrote:

> [...]
>
> Min brug er, Safari, Mozilla og Explorer.
> Fordelen ved at bruge Safari, som 1. prioritede browser, er Debug-menuen

hvorfor er det en fordel ?

JonB

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 26-01-04 15:24

Jon Bendtsen <bendtsen@diku.dk> wrote:

> hvorfor er det en fordel ?

Hvis man støder ind i en side, der har problemer i Safari, ruller man
bare ned på "Open with" og vælge en anden browser.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : (Per Røn

Dato : 26-01-04 18:56

> Hvis man støder ind i en side, der har problemer i Safari, ruller man
> bare ned på "Open with" og vælge en anden browser.

Virker Safari Enhancer ikke med dansk Safari? Eller skal den bare
opdateres?
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 26-01-04 19:50

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Virker Safari Enhancer ikke med dansk Safari? Eller skal den bare
> opdateres?

Jo da, Per......den hedder bare "debug", når du har installeret Enhancer
og er på engelsk i skøn samdrægtighed med de danske
menuer/kommandoer........
M.

Fra : (Per Røn

Dato : 26-01-04 20:33

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Jo da, Per......den hedder bare "debug", når du har installeret Enhancer
> og er på engelsk i skøn samdrægtighed med de danske
> menuer/kommandoer........

OK, jeg skulle bare starte den ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 09:18

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Virker Safari Enhancer ikke med dansk Safari? Eller skal den bare
> opdateres?

vides ikke... åben en terminal og skriv følgende:

"defaults write com.apple.safari IncludedebugMenu 1"

genstart safari...vupti

Fra : (Per Røn

Dato : 27-01-04 09:39

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> vides ikke... åben en terminal og skriv følgende:
>
> "defaults write com.apple.safari IncludedebugMenu 1"
>
> genstart safari...vupti

Havde du læst videre, ville du have videt at den nu virker. Man skulle
blot åbne Safari Enhancer .
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 10:13

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Havde du læst videre, ville du have videt at den nu virker. Man skulle
> blot åbne Safari Enhancer .

Nej, det havde jeg ikke, men min pointe var nu blot at denne Enchancer
er helt igennem unødvendig.

Fra : (Per Røn

Dato : 27-01-04 11:52

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Nej, det havde jeg ikke, men min pointe var nu blot at denne Enchancer
> er helt igennem unødvendig.

For dem der har sådanne UNIX shell-kommandoer present .
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 17:18

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> For dem der har sådanne UNIX shell-kommandoer present .

ik' nødvendigvis man ka' osse editere sfari's plist og opnå samme
effekt.

Fra : (Per Røn

Dato : 27-01-04 19:56

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> ik' nødvendigvis man ka' osse editere sfari's plist og opnå samme
> effekt.

Morten, jeg tror at du trænger til et nyt tastatur .
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 22:10

> Morten, jeg tror at du trænger til et nyt tastatur .

jammen jeg har lige fået nyt <igen>

(Heldigvis er det trådløst, så jeg kan undskylde med at underboen har,
hacket sig ind på mit tstatur - hun er tysker... )

Fra : (Per Røn

Dato : 27-01-04 22:40

> jammen jeg har lige fået nyt <igen>

Den seneste tid har du ellers begået så mange tastefejl, at det for mig
kun ville være sket i en gevaldig brandert .
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 13:28

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Den seneste tid har du ellers begået så mange tastefejl, at det for mig
> kun ville være sket i en gevaldig brandert .

Jeg må tøffe rundt i en evig brandert

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-04 14:05

On Wed, 28 Jan 2004 13:28:04 +0100, Morten wrote
(in article <kfmke1-dib.ln1@reippuert.dk>):

Du er nok faldet i tønden som barn.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 28-01-04 15:08

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Du er nok faldet i tønden som barn.

I går gik jeg pladask ind i et vejskilt, ved højlys dag - har fået en
mega bule og et sår i panden. Det gør av....

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-01-04 22:16

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> I går gik jeg pladask ind i et vejskilt, ved højlys dag - har fået en
> mega bule og et sår i panden. Det gør av....

Det er da kedeligt at høre. Synd for dig.

Hvorfor kan du da bare ikke holde dig til betonspærrer og bevæge dig på
Sikel?

Nå, nej, siger jeg til mig selv: "Nå, nej, siger jeg til mig selv, med
en mega bule så passer hjelmen jo ikke" :.)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-04 22:56

On Wed, 28 Jan 2004 22:16:16 +0100, Mich. Ottosen wrote
(in article <1g8ak5x.1xgjwmg1juc4mdN%MichspostIKKE@puttekasse.invalid>):

> [...]
>
> Nå, nej, siger jeg til mig selv: "Nå, nej, siger jeg til mig selv, med
> en mega bule så passer hjelmen jo ikke" :.)

I virkeligheden har han slået hovedet på sin G5.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 14:10

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Hvorfor kan du da bare ikke holde dig til betonspærrer og bevæge dig på
> Sikel?

Når jeg er i besiddelse af en vidunderlige gave der gør mig istand
til at gå parrallelt med en husmur og alligevel gå frontalt ind i den,
ville jeg da være et skarn, såfremt jeg ikke udnyttede dette sjældne
talent.

"Gør det du er bedst til, det gør vi..."

(er der ikke noget med at de i løbet af en md. eller to bliver mac
kompatible? bare for at være on-topic)

Fra : Lone Schmidt

Dato : 29-01-04 20:08

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> I går gik jeg pladask ind i et vejskilt, ved højlys dag - har fået en
> mega bule og et sår i panden. Det gør av....

Og ved du så hvorfor han er blevet så skrap i hovedet?

Dee´fordi dee´varr tønen me´grønlannkål
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-01-04 22:16

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> (Heldigvis er det trådløst, så jeg kan undskylde med at underboen har,
> hacket sig ind på mit tstatur - hun er tysker... )

Ja, det er jo en gammel-dansk tradition at skyde al skylden på tyskerne
:--D

Men ser hun godt ud og er af en yngre (passende til dig) årgang, så
skulle du nok lige se at smutte ned til hende med en kop kaffe
(blomster, blomster, er godt) og sige de gyldne ord: "Mein NG og mti
tsatetur forstraa mich nicht"

Kære Morten: Held med det!

Når I skal giftes, kommer vi vel allesammen? Jeg går stærkt ud fra, at
hun er /bliver Macbruger? Mit oder ohne Saphari ?

"Mein kleiner, grüner Kaktus, stehts r'aussem am Balkon ...." :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 14:05

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Ja, det er jo en gammel-dansk tradition at skyde al skylden på tyskerne
> :--D

Det var lige netop det jeg tænkte på...

> Men ser hun godt ud og er af en yngre (passende til dig) årgang

Næppe hun er fed, gammel, selvcentreret og har roterende fis i kasketten.

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-02-04 14:32

On Sun, 1 Feb 2004 14:04:44 +0100, Morten wrote
(in article <c4ave1-o88.ln1@reippuert.dk>):

> Det var lige netop det jeg tænkte på...

> Næppe hun er fed, gammel, selvcentreret og har roterende fis i kasketten.

Skaldet skiltebanger massakreret af tysk (internetlæsende) underbo.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-02-04 15:38

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Sun, 1 Feb 2004 14:04:44 +0100, Morten wrote
> (in article <c4ave1-o88.ln1@reippuert.dk>):

> Skaldet skiltebanger massakreret af tysk (internetlæsende) underbo.

ROFL
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 19:29

> Skaldet skiltebanger massakreret af tysk (internetlæsende) underbo.

Tænkte fatktisk på om hun var noget for dig

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-02-04 21:20

On Sun, 1 Feb 2004 19:29:18 +0100, Morten wrote
(in article <u4tve1-u21.ln1@reippuert.dk>):

> Tænkte fatktisk på om hun var noget for dig

Du er den eneste jeg kender der kan placere et k mellem to t'er. Er du mon
lidt dysfunktionel, Morten? På samme måde vil du placere det underskønne t (t
som tiltrækkende og telligent) her mellem to k'er som kælling og kælling? Jeg
håber du slog den rigtige hjernehalvdel på det vejskilt (fuldt stop?). Jeg
tror din amygdale er noget perforeret og der er gået tsatur i corpus
callosum.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-02-04 22:30

On Sun, 1 Feb 2004 21:19:51 +0100, David Blangstrup wrote
(in article <bvjn19$30it$3@news.cybercity.dk>):

*amygdala

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-04 23:29

<http://www.indiana.edu/~pietsch/callosum.html>

<http://members.aol.com/nonverbal2/amygdala.htm>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jonas Voss

Dato : 26-01-04 15:16

> [...]

> mærkerne. Derfor dette spørgsmål. Hvilken browser skal man bruge på Mac'en
> for at få det bedste udnytte/udbytte af nettet?

Mozilla FireBird

<http://mozilla.org/>

--
~/j

Fra : Per Madsen

Dato : 27-01-04 18:22

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Mozilla FireBird
>
> <http://mozilla.org/>

Hørt hørt,- min all-time favourite browser! Mange uundværlige
extensions!!!

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 28-01-04 10:42

In article <1g88g3v.1wqxdm51w5zw2N%permandREMOVETHIS@cool.dk>, Per Madsen wrote:

> Hørt hørt,- min all-time favourite browser! Mange uundværlige
> extensions!!!

hvilke extensions er det ?

JonB

Fra : Per Madsen