Golden Globe 2004
Fra : Morten Bowman

Dato : 26-01-04 13:08

Hejsa
Så fik LOTR lidt
http://www.hfpa.org/realtime.html
http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=144832

Best Motion Picture – Drama
The Lord of the Rings:
The Return of the King
Wingnut Films; New Line Cinema

Best Motion Picture - Musical or Comedy
Lost in Translation
American Zoetrope/Elemental Films; Focus Features

Best Performance by an Actress in a Motion Picture – Drama
Charlize Theron
Monster

Best Foreign Language Film
Osama (Afghanistan)    Barmak Films;
United Artists/Mgm Distribution Co.

Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Drama
Sean Penn
Mystic River

Best Performance by an Actor in a Mini-Series or a Motion Picture Made for
Television
Al Pacino
Angels in America

Best Director - Motion Picture
Peter Jackson
The Lord of the Rings: The Return of the King

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Series, Mini-Series
or Motion Picture Made for Television
Mary Louise Parker
Angels in America

Best Screenplay - Motion Picture
Sofia Coppola
Lost in Translation

Best Original Song - Motion Picture
“Into The West”—
The Lord Of The Rings: The Return Of The King    Music & Lyrics By: Howard
Shore, Fran Walsh, Annie Lennox

Best Original Score - Motion Picture
Howard Shore
The Lord of the Rings: The Return of the King

Best Performance by an Actor in a Television Series - Musical or Comedy
Ricky Gervais
The Office

Best Television Series - Drama
24 (FOX)    Imagine TV & 20th Century Fox TV i.a.w. Real Time Prods.

Best Performance by an Actor in a Motion Picture - Musical or Comedy
Bill Murray
Lost in Translation

Best Performance by an Actress in a Motion Picture - Musical or Comedy
Diane Keaton
Something’s Gotta Give

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Series, Mini-Series
or Motion Picture Made for Television
Jeffrey Wright
Angels in America

Best Performance by an Actress in a Television Series - Musical or Comedy
Sarah Jessica Parker
Sex and The City

Best Performance by an Actress in a Mini-Series or a Motion Picture Made for
Television
Meryl Streep
Angels in America

Best Mini-Series or Motion Picture Made for Television
Angels in America (HBO)
Avenue Pictures in association with HBO Films

Best Television Series - Musical Or Comedy
The Office (BBC AMERICA)
BBC/BBC America

Best Performance by an Actress in a Supporting Role in a Motion Picture
Renee Zellweger
Cold Mountain

Best Performance by an Actress in a Television Series - Drama
Frances Conroy
Six Feet Under

Best Performance by an Actor in a Television Series - Drama
Anthony Lapaglia
Without a Trace

Best Performance by an Actor in a Supporting Role in a Motion Picture
Tim Robbins
Mystic River

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 26-01-04 14:54

> Hejsa
> Så fik LOTR lidt
> http://www.hfpa.org/realtime.html
> http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=144832

[snip]

Der var vist ikke de store overraskelser ved det show.

Jeg glæder mig mere og mere til at se Lost In Translation, der kommer på
fredag. I den forbindelse så er Scarlett Johansson vist i øvrigt den
oscar-kandidat, der lugter lidt af Danmark, der har bedst chance for en
oscar-nominering i morgen.

Desuden kunne jeg virkeligt godt tænke mig at se Anges In America -
rollelisten er imponerende, anmeldelserne endnu bedre... Og med 5 priser ud
af 5 mulige må den vist også siges at have succes ved GG.

Mvh Mikkel

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 26-01-04 15:23

Mikkel Knudsen skrev:

> Jeg glæder mig mere og mere til at se Lost In Translation, der kommer
> på fredag.

Jeg var skuffet. Måske fordi mine forventninger var urealistisk høje.
Bevares - skuespillet er da i top, men historien henvender sig nok mest
til folk i overgangsalderen. Der sker ganske enkelt for lidt på
handlings- og figurplanet efter min smag.

--
Mvh. Peter | http://filmsvar.dk | http://filmnet.dk |
"Rumours of my assimilation have been greatly exagerrated."

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-01-04 15:51

On Mon, 26 Jan 2004 14:54:29 +0100, "Mikkel Knudsen" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

> [...]

Det overraskede mig at Mystic river ikke fik flere. Havde den mistænkt for
at score den del Oscars. Men der er på den anden side også mange om budet i
genren i år.

Fra : Zif

Dato : 26-01-04 18:37

Nogen der ved om showet bliver sendt på en eller
anden kanal snart.

Zif

Fra : Brian

Dato : 26-01-04 18:53

Hejsa

Morten Bowman wrote:
> Hejsa
> Så fik LOTR lidt

Seføli.... og ganske velfortjent

> Best Performance by an Actor in a Television Series - Musical or
> Comedy Ricky Gervais
> The Office

Den serie er simpelthen for genial! :)

/Brian

Fra : David Rasmussen

Dato : 26-01-04 20:14

Brian wrote:

> Den serie er simpelthen for genial! :)

Hvor kan man se den?

/David

Fra : Peter Henriksen

Dato : 26-01-04 20:22

David Rasmussen wrote:

> Hvor kan man se den?

TV2 - sent søndag aften.

--
Peter Henriksen
mainman@mailpunktumdk

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 26-01-04 20:48

"Peter Henriksen" <mainman@mailpunktumdk> skrev i en meddelelse

> TV2 - sent søndag aften.

Arhøm, sidste afsnit på søndag.

Fra : Brian

Dato : 26-01-04 20:54

Hejsa

Ronny Nielsen wrote:

> Arhøm, sidste afsnit på søndag.

Man kan så håbe på at de viser de øvrige sæsoner også.
Iflg. http://www.imdb.com/title/tt0290978/ burde der være et par sæsoner
mere.

Ellers genudsender TV2 den helt sikkert engang til sommer

/Brian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 26-01-04 22:25

On Mon, 26 Jan 2004 20:54:22 +0100, "Brian"
<Brian@post5FJERNDETTE.tele.dk> wrote:

>Man kan så håbe på at de viser de øvrige sæsoner også.
>Iflg. http://www.imdb.com/title/tt0290978/ burde der være et par sæsoner
>mere.

Der er 14 episoder: 2 sæsoner med 6 episoder i hver og to
specialafsnit.

TV 2 viste sæson 2, afsnit 5 i går. Alle afsnit indtil da har været
sendt (også sæson 1), så der er faktisk kun det sidste afsnit tilbage
af de regulære afsnit.

Der kommer desværre næppe flere afsnit. Gervais er efter sigende
tilfreds med at have afrundet serien.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: jeres (og ikke Jeres)

Fra : Brian

Dato : 26-01-04 23:02

Hejsa

Peter Brodersen wrote:
> [...]
>
> TV 2 viste sæson 2, afsnit 5 i går. Alle afsnit indtil da har været
> sendt (også sæson 1), så der er faktisk kun det sidste afsnit tilbage

God damn.... så må jeg have misset en enkelt eller to :(

> Der kommer desværre næppe flere afsnit. Gervais er efter sigende
> tilfreds med at have afrundet serien.

Den virker også til at være afsluttet, hvis man ser på det afsnit TV2 sendte
igår... øv :(

/Brian

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-01-04 21:12

On Mon, 26 Jan 2004 18:53:09 +0100, "Brian"

>Den serie er simpelthen for genial! :)

Absolut, men der er ikke ret mange amerikanere, der kender den (sendes
på BBC America), så det var overraskende at den fik to priser.

Det var morsomt at se Ricky Gervais' takketaler, det var tydeligt at
se, at han ikke havde forberedt noget som helst.

Jeps, genial serie!

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 27-01-04 02:06

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var morsomt at se Ricky Gervais' takketaler, det var tydeligt at
> se, at han ikke havde forberedt noget som helst.

Så må han have mindet om David Brent :D

Aner ikke hvordan det ender på søndag, men på trods af hans uduelighed håber
jeg at det går ham godt :)