Gl.dags oksesteg
Fra : pusmand

Dato : 26-01-04 12:59

Fik det igår - fra en kro. Har aldrig fået noget så mørt. Det smeltede
simpelthen i munden. Hvordan laver man selv sådan noget - så godt ??

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 26-01-04 13:46

Hej

Du køber et stykke oksekød hos en slagter til Gl. dags oksesteg, fortæl at
det er det du skal bruge det til. Jeg kan ikke huske hvad stykket hedder.

Så bruner du det på alle sider i en stegegryde. Hælder 1/4 til en 1/2 l.
vand ved sammen med et par skrællede gulerødder i tykke skiver, et par løg i
kvarte, måske 1 eller 2 dl. rødvin også.

Hele herligheden lader du småkoge i 2,5 time, og så skal du lave en himmelsk
sovs af væden.

Serveres med syltede agurker, tyttebærsyltetøj og asier til.

Så skulle den være hjemme.

Hilsen
Peter

Fra : Stig Mogensen

Dato : 26-01-04 14:08

Peter Løhde Svarre wrote:

> [...]
> himmelsk sovs af væden.
>
> Serveres med syltede agurker, tyttebærsyltetøj og asier til.

Du vil ikke fortryde at prøve at stege den i porter øl, istedetfor rødvin.
Der skal så også drikkes øl til, når den spises....jeg kan anbefale
Carlsbergs "Winter Rye".

/Stig

--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Peter Græbe

Dato : 26-01-04 13:57

pusmand skrev:

> Fik det igår - fra en kro. Har aldrig fået noget så mørt. Det smeltede
> simpelthen i munden. Hvordan laver man selv sådan noget - så godt ??

Ring til krofatter og skamros ham. Derefter fisker du leverandør og
fremgangsmåde ud af ham, inden han får samlet sig sammen.

--
Mvh. Peter Græbe