Ny browser til Mac OS
Fra : Kirsten Andresen

Dato : 26-01-04 11:15

Hej

Det måtte jo ske før eller siden... Der er nu kommet en splinterny web
browser og mailklient til Mac OS 8.x til 9.x, Mac OS X, Linux og Windows
95 til XP.... <http://wamcom.org/latest-131/>

Nyt program i gammel forklædning eller gammelt program i ny version? -
Tja, det må folk jo selv dømme om. Navnet på browseren er officielt
"WaMCom 1.3.1". Men der er måske allerede nogen, der har regnet den
ud..

- Det er ganske enkelt en ny version af Mozilla! Programpakken, -
'wamcom-131-macos9-20030723' er en tysk videreudvikling af Mozilla.orgs
absolut bedste browser til klassisk Mac OS - Mozilla 1.2.1..
Projektgruppen er baseret på Frankfurts University, department of
Business Science. ... - Dens officielle navn under Mozilla.org er
"Mozilla 1.3.1"

Ved en første forholdsvis hurtig brug af programmet med søgning, mail og
news viser, at WaMCom 1.3.1 er ca. 25-30% hurtigere end Mozilla 1.2.1. -
Det gælder i stort set alt! - Noget af det, jeg især har bemærket, er,
at det nu er lettere at skrive forholdsvis hurtigt, uden at de der
besynderlige ordsammentræknnger og direkte manglene bogstaver kommer
hele tiden. Meeeen, det kan dog godt lade sig gøre at skrive for hurtigt...

Jeg har ikke tildelt programmet så meget RAM, som jeg ellers normalt gør
ved en browser med mailklient, hvor jeg ofte kan have op mod 6-8 større
downloads igang samtidig med både mail og newsgroups. - Lige nu står den
til godt 40mb i min. str. og 96mb i ønsket str.. I forhold til
standardindst. er den blevet noget hurtigere. - Lige nu, bruger den ca.
65-70mb - uden aktive downloads.

Jeg synes også, den viser bedre rammer og grafik på div. sites. På de
forsk. download sites, hvor man kan hente software er hvert enkelt
produkt ofte sat i en slags tabelcelle. - Her viser den helt klar bedre
rammer omkring. Den loader ligeledes grafik langt hurtigere end Mozilla
1.2.1 - helt op til ca. 50-75%!. Opstartstiden er ligeledes
reducetvæsenti iorhold til Mozilla 1.2.1.

For os, der stadig bruger klassisk Mac OS, er det en væsentlig
forbedring fra Mozilla 1.2.1, - lavet med tysk grundighed!

Når den startes op første gang, går der nogle ekstra sek., hvor den
logger til de bestående preferences, så man skal ikke ind og ændre noget
som helst i opsætningen. - Alt er bibeholdt fra Mozilla 1.2.1, selv
passwords, mail og news opsætninger er bibeholdt uændrede.

Foreløbige tests er lavet på min G3/400, 512mb RAM, VM OFF, Mac OS 9.2.2DK

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>