Spampal problemer
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-01-04 07:56

I de sidste dage har min spampal været urimeligt dårlig til at genkende
spam - faktisk har den kun genkendt 1 enkelt spammail - sikkert fordi ordet
"orgasme" indgår i subject. Jeg har alle bl's slået fra og bruger kun
Baeyesian filter.

Har I andre oplevet dette - altså at der er perioder, hvor den "har
hovedpine" og ikke arbejder så godt? Jeg bruger den seneste version af både
spampal samt Bayesian plugin. Der er ikke ændret i forhold til default-
installationsindstillingerne.

--
Jesper Stocholm

Gør Christiania en tjeneste - køb din hash et andet sted.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 26-01-04 09:42

Jesper Stocholm <j@stocholm.invalid> skrev:

> [...]
> version af både spampal samt Bayesian plugin. Der er ikke ændret i
> forhold til default- installationsindstillingerne.

Jeg har ikke selv haft problemer af den slags du nævner. Men hvis det
spam du modtager ændrer sig markant indholdsmæssigt så beregner
programmet en mindre sandsynlighed for, at der er tale om spam og så er
der risiko for, at mailen ryger igennem.

Der er vel ikke meget andet at gøre end at markere de pågældende mails
som spam manuelt så filteret lærer de nye ord.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : BJ Denmark

Dato : 13-02-04 13:29

Jesper Stocholm wrote:
> I de sidste dage har min spampal været urimeligt dårlig til at
> genkende spam

Hmm...Jeg oplever noget lignende i øjeblikket. Jeg har en hitrate på 64% i
gennemsnit over de sidste 11 dage. Jeg har undersøgt følgende:

Whitelists er tom.
Blacklist: Der er 8 servere markeret.
Ignore kun 127.0.0.1, automatic slået fra.
DNSBL update sat til 7 dage - manuel DNSBL upate siger: No new.

På en anden maskine, jeg har adgang til, kører Spampal med 97% hit.

Spøjst...

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet "Du er en idiot"
får nogen til at indse, at de ikke har ret.