Alien 3 SE- slutnignen (spoiler)
Fra : Jeppe Møller

Dato : 25-01-04 23:22

Jeg har lige set Alien 3 SE færdig - den fra Quadrilogy boxen.

Men hvad er det lige der sker med slutningen?
I forhold til slutningen fra den oprindelige film, har de klippet sekvensen
ud hvor alienen bryder igennem brystet på hende, og hun holder den tilbage i
et blodigt favntag!
Det undrer mig og jeg er skuffet over det (det var noget af det fedeste ved
den oprindelige film). Hvorfor har de klippet den lille sekvens ud når de
har algt så mange andre ekstra scener ind?
Nogen der ved noget eller har bud?
Jeg har ikke set alt ekstramaterialet, så jeg ved ikke om der gives svar
der.

/JeppeM.

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 25-01-04 23:32

"Jeppe Møller" <NOTTHISjeppem2@gjk.dk> wrote

> Men hvad er det lige der sker med slutningen?

> Jeg har ikke set alt ekstramaterialet, så jeg ved ikke om der gives svar
> der.

Det har jeg heller ikke, men mon det ikke bare er så latterligt, at de synes
'man ser for meget'. At det er ren gore og ikke andet ?

Er iøvrigt enig med dig. Den originale slutning er meget bedre.
Og så lige.. det er da cool nok med at det pludselig er en okse-tingest at
Alien'en kommer ud af, men hvorfor ?? Det ødelægger hele den linie hvor en
af fangerne siger "Spike" (hunden), der hvor han 'møder' alien i tunnelen.

Noget andet er.. når David Fincher ikke engang vil røre denne special
edition med en ildtang, og for den skyld ikke vil ha' noget med filmen at
gøre overhovedet.. tjah. Hvad kan man så bruge det hele til ?
Det var da sjovt at se de ekstra scener, som iøvrigt gør filmen bedre, synes
jeg, men...

- Dennis

Fra : Morten Bowman

Dato : 26-01-04 11:50

On Sun, 25 Jan 2004 23:31:57 +0100, "Dennis Sørensen"
<dennix99@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>"Jeppe Møller" <NOTTHISjeppem2@gjk.dk> wrote

>Det har jeg heller ikke, men mon det ikke bare er så latterligt, at de synes
>'man ser for meget'. At det er ren gore og ikke andet ?

Det bliver faktisk ikke nævnt. Og der bliver iøvrigt ikke på noget tidspunkt
nævnt at de synes filmen er for meget.
Jeg synes det er fint at det er klippet ud. I det hele taget synes jeg
slutscenen fungerer bedre i den nye udgave. Chestbusteren bidrager jo intet
til handlingen eller pointen i filmen. Det er vel netop kun dem der kan lide
gore det synes det skal med. Den mest vellykkede Alien er stadig den første
og det er samtidig den med mindst gore!?

> [...]
>af fangerne siger "Spike" (hunden), der hvor han 'møder' alien i tunnelen.

Jo men med oksen ser vi hvordan alien kommer ind i fængslet. Del del
manglede i originalen.

>Noget andet er.. når David Fincher ikke engang vil røre denne special
>edition med en ildtang, og for den skyld ikke vil ha' noget med filmen at
>gøre overhovedet.. tjah. Hvad kan man så bruge det hele til ?

Det er jo stadig Fincher der har optaget de scener og derfor får vi jo også
et billede af hvad han oprindelig havde tænkt sig. Jeg synes klart det blev
til en, endnu, større film.

>Det var da sjovt at se de ekstra scener, som iøvrigt gør filmen bedre, synes
>jeg, men...

Jeps. Også interessant at se, at de rent faktik fanger Alien'en.

Også et stort plus at fængselslægens rolle blev uddybet. Den bidrager klart
til filmens dybde.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jeppe Møller

Dato : 26-01-04 17:47

> [...]
> gore det synes det skal med. Den mest vellykkede Alien er stadig den
første
> og det er samtidig den med mindst gore!?

Det var nu ikke pga. gore (som jeg ellers synes er godt nok!) at slutningen
på den originale fungerer og ér bedre.
I 2'eren og 3'eren spilles der på Ripleys tabte barn, og at hun får et nyt
barn under sin vinge - Newt. Derfor synes jeg det er smukt at "hun lige når"
at få en fødsel af en Alien med inden hun brænder op i den flydende bly. Hun
går ikke barnløs i graven kan man sige
Dette aspekt spilles der jo så igen videre på i 4'eren.

De øvrige bemæørkninger du kommer med kan jeg desværre ikke kommentere da
det er for lang tid siden jeg har set den originale - jeg kunne bare huske
slutningen.

vh
/JeppeM

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-01-04 18:49

> [...]
> det er for lang tid siden jeg har set den originale - jeg kunne bare huske

Synes stadigvæk at Camerons udgave er bedst.

Offtopic:

Inde på Cinescape skriver de at Camerons næste projekt bliver en sci-fi film
og ikke den wakeboard film:

http://www.cinescape.com/0/editorial.asp?aff_id=0&this_cat=Movies&action=pag
e&type_id=&cat_id=&obj_id=40661

Hvilket lyder godt!

Bare synd at han ikke var interesseret i at lave T3'eren