Er GF 5600xt virkelig noget crap?
Fra : Thomas

Dato : 25-01-04 18:09

Jeg har netop samlet en pc til en kammerat. Det var en ret stor en med
Nforce2-bundkort, 512mb ram, Barton 3200 osv.

Grafikkortet skuffer dog en del. Det er et Geforce 5600xt 256mb. Jeg synes
jeg har sat det hele op som det skal og alligevel køre den ikke "Call of
Duty" lige så godt som min egen pc. Den er magen til bare kun med xp2400+
cpu og Geforce TI-4200. Kan det passe at det skal være langsommere end mit
grafikkort der er mere end 1 år gammelt?

Det spillet gør, selvom jeg skruer ned på 1024*768 opl. og slukker for alle
resource-krævende processor, er at når der komme lidt distance på er det
lige som det hakker lidt idet.

Med venlig hilsen
ThomasT

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 25-01-04 20:54

Ja det passer. GeForceFX5600XT er faktisk dårligere end FX5600 non-ultra,
selv om man ikke umiddelbart skulle tro det, men kortet kører med lavere mhz
på ram og core.
Et GF4Ti4200 er hurtigere end alle kortene i GF5600-serien så jeg nvidia har
"screwed" lidt op. Først GF-FX5700 (Ultra) er 40-50% hurtigere end GFFX5600.
-Niels-

Fra : Jesper

Dato : 26-01-04 01:31

Generelt vil jeg mene at man får grafikkort efter hvad man betaler. Nu ved
jeg så ikke lige hvad et FX5600xt kort koster, men regn med et sted mellem
1100 og 1500 for et af de bedre kort, så får man ikke de der billigkort selv
om man søger på de forskellige HW-steder. Jeg mener at de FX kort der hedder
5700 og under er ganske uinteressante når det skal arbejde bare lidt i et
spil.

MVH

Jesper