JSP/session spørgsmål
Fra : Michael

Dato : 25-01-04 01:02

Hej Alle!

Jeg har følgende lille testside som jeg sidder og prøver at få til at virke
under Tomcat 4.1.x (x=24 og 27, samme resultat):

--------------------------
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>sessiontest.jsp</TITLE>
</HEAD>
<BODY>
Current value of A is: <%= session.getAttribute("A") %><br>
Now we set the value of A to "george"..<%
session.setAttribute("A","george"); %>..done!<BR>
<BR>
Just to verify, here's A again: <%= session.getAttribute("A") %><BR>
<BR>Now <A href="sessiontest.jsp">reload</A> the page.
</BODY>
</HTML>

--------------------------

Når jeg kører siden virker alt som forventet - A starter med at være null,
herefter "george". Men når jeg klikker på reload linket, så er A *igen*
null. Med andre ord, jeg får lavet en ny session hver gang jsp siden loades.

Jeg har prøvet præcis samme test under WebSphere 5, og her virker det efter
hensigten - dvs. ved klik på reload så er A allerede sat til "george" i
første linie (dvs. sessionen bevares).

Er der en klog person som kan fortælle mig hvad det er jeg gør forkert her?

Mvh
/Michael
www.hyperpal.com

Fra : Michael

Dato : 25-01-04 16:27

Hej Alle!

Problemet skyldes at Tomcat åbenbart ikke kan håndtere context roots med
blanke i (fx. localhost/min%20web%20app/test.jsp). Efter en reorganisering
til et et-ords context root virkede alt.

Men ekstra points til WebSphere fordi den klarer samme situation uden
problemer.

/Michael
www.hyperpal.com