Hvordan gik jeres workshop?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 24-01-04 23:35

- i Herlev i dag?
Jeg er meget sikker på at Niels kommer med et link til de aktuelle
billeder.
Men er der nogen der kan sætte bare nogle få (poetiske?) ord, hvordan
det gik?

Det vil glæde undertegnede, der er skrubmisundelig over - at jeg ikke
havde mulighed for at deltage

Men der er jo det med vintervejret og vejene. Var i Kbh, i torsdags, og
jeg skal lige hilse og sige, at det ikke var sjovt at køre hjem ved
midnatstid. På Sjælland var det fint og tørt føre. Men de sidste 100 km
fra Fyn og tværs over Jylland var det noget snask at køre i: sne/slud,
sådan lige på grænsen mellem frost og tø = det som kan være overraskende
og derfor farligt. Det var nærmest som at begive sig ind i Terminalen:
der sker noget, men man (=jeg) véd ikke helt, hvad det er

(Lykkedes det mig for en gangs skyld at være ON?) :--)

(lang drypnæse af kulden skulle måske heller have været: :--[) ....,
når det sådan billedligt talt hænger som istapper fra overskægget?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Gjøe Geleff

Dato : 25-01-04 00:27

Kære Mich!
Workshoppen var - som sædvanlig - herlig. Nej, den var overordentlig
spændende, da det jo var en fødselsdagsfest for Mac-en.
Der var flere sponsorgaver end sædvanligt, flere muligheder for at vinde
gaver og der var udstillet specielt mange spændende ting.
Til gengæld var der ikke helt så mange af vennerne, der havde egne
maskiner med, og godt det samme, for der kunne ikke have været flere, end
der var.
Gode oplysende foredrag var der også - med demonstration på væggen - først
om Panteren, og derefter om muligheden for at få netbank hos
Skandiabanken.
Så du er gået glip af meget - og så må jeg ikke glemme samværet med
mængder af glade macbrugere. Og der blev endda flere af dem i løbet af
dagen. Da jeg gik, havde dejlige Hanne endnu ikke et sikkert overblik
over, hvor mange nye medlemmer der var kommet til, men det varer sikkert
ikke længe, før hun lader høre fra sig.
Så herfra skal der afgå en rigtig ?-hilsen fra
Erik

Fra : Morten Lind

Dato : 25-01-04 17:25

Erik Gjøe Geleff <erik_gjoe_geleff@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> ikke længe, før hun lader høre fra sig.
> Så herfra skal der afgå en rigtig ?-hilsen fra

Først Erik....: tak for de pæne ord......

Dernæst, Michael.........det var et brag af en fest - da Gammelgaards
souschef kl.: 15:30 havde talt 300 gæster/besøgende/medlemmer/mennesker
kunne han ikke mere, men der kom flere......

så en små 400 mennesker har nok defileret igennem "kasseapparatet"

Og Erik har ret - det var liiiige før, vi var for mange - - hvis man
da kan være det?......alle sad på skødet af hinanden.....men alle var
søde og glade, så ja, Mich. du må køre om sommeren, så du får
fornøjelsen næste gang - i maj, ikke sandt?

Glæder mig til at se dig

Mange hilsener fra

Morten Lind, der heldigvis ikke blev åbnet alligevel, da han havde bedt
sekretæren om at fixe den lille sproglige detaille

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-04 20:00

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> søde og glade, så ja, Mich. du må køre om sommeren, så du får
> fornøjelsen næste gang - i maj, ikke sandt?

Maj lyder meget mere frost-, sne- og isslagsfri. Så det kan sagtens lade
sig gøre (transportmæssigt)

> Glæder mig til at se dig

I lige måde.

> Mange hilsener fra
>
> Morten Lind, der heldigvis ikke blev åbnet alligevel, da han havde bedt
> sekretæren om at fixe den lille sproglige detaille

Du er altså hel og uåbnet, godt så.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-04 18:05

Erik Gjøe Geleff <erik_gjoe_geleff@net.dialog.dk> wrote:

> Kære Mich!
(snip)
> Erik

Tak for en herlig beskrivelse. Jo, jeg véd det jo godt det med, at jeg
er gået glip af meget.
Men jeg kan da godt glæde mig på jeres vegne :)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : eh

Dato : 25-01-04 10:28

Hej.
Jeg er også godt 'misundelig' at jeg ikke rigtig havde lyst til at køre, så
længe vejrudsigten lovede sne og isslag til hjemturen.
Og så kom det først i løbet af natten! Øv.
mvh
Erling

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 25-01-04 22:16

MichspostIKKE@puttekasse.invalid (mich. ottosen) writes:
> [...]
>
>(lang drypnæse af kulden skulle måske heller have været: :--[) ....,
>når det sådan billedligt talt hænger som istapper fra overskægget?)

Hej Mich,
Nu lyder det jo ikke godt at prale af eget arbejde eller fest, Men jeg
overdiver ikke, når jeg siger at det var helt fantatisk. Stemning og
masser af gæster,

OG så vil jeg lige sige, at på min opfordring til et medlem fra Fyn, der
både er medlem hos os og har sin egen MacFyn, så kom han med en bilfuld, 5
mand, lidt før vi startede og var nogle af de aller sidste der kørte. I
bilen var der foruden dem fra Fyn, både een fra Fredericia ogeen
Frederikshavn. Så nogen trodsede altså evt. vejr. Vi havde selvfølgelig
også gæster fra andre dele af Sjælland. Så Henning fra Køge, nok skal man
være fornuftig, men man skal heller ikke tage sorgerne på forskud
Selv har jeg ca. 90 km at køre.
Tak til alle der mødte op og var med til at gøre den dag til en historisk
dag

bedste hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
"lær mere om fotografering, men kun for sjov"

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-01-04 23:58

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Hej Mich,
> Nu lyder det jo ikke godt at prale af eget arbejde eller fest, Men jeg
> overdiver ikke, når jeg siger at det var helt fantatisk. Stemning og
> masser af gæster,

Ja, det kan jeg forstå. Det er jo bare dejligt.

> [...]
> mand, lidt før vi startede og var nogle af de aller sidste der kørte. I
> bilen var der foruden dem fra Fyn, både een fra Fredericia ogeen

Flot med den opbakning. Ham fra Fladstrand har da især gjort en indsats.
Flot.

>Så nogen trodsede altså evt. vejr. Vi havde selvfølgelig
> også gæster fra andre dele af Sjælland. Så Henning fra Køge, nok skal man
> være fornuftig, men man skal heller ikke tage sorgerne på forskud

Vejrmeldingen var truende. Lørdag morgen vågnede vi op til snestorm, der
varede hele dagen, så selvom det måske var et lokalt fænomen, var det nu
meget godt, at jeg ikke skulle ud at køre. Vel er jeg dristig, men ikke
dumdristig.

Henning er da vist fra Korsør?

> Selv har jeg ca. 90 km at køre.

Tak skal du ellers have. Jeg anede ikke at Sjælland var så stor

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-01-04 02:25

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Flot med den opbakning. Ham fra Fladstrand har da især gjort en indsats.
> Flot.

Vi kunne da også prøve at skaffe en bilfuld fra Esbjerg. Jeg overvejede
faktisk at møde op i en Jaguar sidste år og undrende sige: "Jamen I
andre skriver da, at I kører Jaguar". Jeg har på forhånd opgivet at
skaffe en Panther. Jeg tror slet ikke, der er nogen i Danmark.

<http://www.panthercarclub.com/>

Nu håber jeg, at næste udgave af OS X kommer til at hedde Lion. Så kan
vi bare møde op i en Peugeot. Hvis det glipper, så har jeg fundet den
helt rigtige bil til os alle sammen:

<http://www.macintoshdesign.freeserve.co.uk/>

Nu har mange brokket sig over, at man ikke kan købe en Mac som løsdele
og selv bygge eller opgradere. Her er chancen for selv at bygge en hel
Macintosh bil.

> Tak skal du ellers have. Jeg anede ikke at Sjælland var så stor

Så! Ikke drille øboerne. De har de slemt nok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 08:17

On Mon, 26 Jan 2004 02:25:28 +0100, Henrik_Münster wrote
(in article <1g85b1s.164dgp7kyu9hkN%henrik@muenster.dk>):

> Vi kunne da også prøve at skaffe en bilfuld fra Esbjerg.

- En bil fuld af sild?

(De får du for den med øerne)

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-04 21:34

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> - En bil fuld af sild?

Det seneste kvindelige medlem af klubben (en organist) holdt op. Vi
punkede hende slet ikke, men vi var nok lidt for anarkistiske (altså
hardcore Macbrugere :))

Men OK, vi drenge kan da godt dele "et par flade" ud, når/hvis vi kommer

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 10:01

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Det seneste kvindelige medlem af klubben (en organist) holdt op. Vi
> punkede hende slet ikke

prøv med pauker istedet - punk og kirkeorgel går ikke rigtig sammen.

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-01-04 21:34

> Vi kunne da også prøve at skaffe en bilfuld fra Esbjerg.

Det er en fin idé. Jeg stiller rygerbil til disposition :)

> Så! Ikke drille øboerne. De har de slemt nok.

Det var sandelig da ikke for at drille. Drilleri ligger mig fjernt. Det
var gravlvorligt i lyset af, at jeg (vi) måske skulle bevæge mig (os)
tværs over øen til Herlev i maj.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : David Blangstrup

Dato : 26-01-04 21:48

On Mon, 26 Jan 2004 21:34:00 +0100, Mich. Ottosen wrote
(in article <1g86tz2.u6se3i89jtm5N%MichspostIKKE@puttekasse.invalid>):

> [...]
>
> Det var sandelig da ikke for at drille. Drilleri ligger mig fjernt. Det
> var gravlvorligt i lyset af, at jeg (vi) måske skulle bevæge mig (os)

Hvis I kommer, kommer jeg også (det er positivt ment, ikke som en trussel!)
:D

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-01-04 20:51

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Hvis I kommer, kommer jeg også (det er positivt ment, ikke som en trussel!)
> :D

Det var venligt af dig. Skal du osse have 'et par flade' ? (ikke
nogen trussel men et venligt tilbud)

v.h. Mich.

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 22:15

Mich. Ottosen <nejda@ingen.invalid> wrote:

> Det var venligt af dig. Skal du osse have 'et par flade' ? (ikke
> nogen trussel men et venligt tilbud)

David, pas på! Bechd er på spil.

Fra : Christian Bech

Dato : 28-01-04 10:06

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> David, pas på! Bechd er på spil.

Lad venligst være med at blande mig ind i noget med den ækle spise. Når
fiskesønnerne bragte den slags med i madpakken til gymnasiet i Lemvig
fik de valget mellem at få skidtet smidt ud af vinduet eller selv ryge.
Normalt valgte de at blive kylet ud sammen med den henrådnende fisk.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-01-04 22:16

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> fik de valget mellem at få skidtet smidt ud af vinduet eller selv ryge.
> Normalt valgte de at blive kylet ud sammen med den henrådnende fisk.

De der flade, I har fået fremvist i Lemvig er slet ikke de samme flade,
som vi kender fra Vadehavet !
Dit udbrud bærer klart et præg af, at du er ynder af "institutkaffe" -
det galvaniserer vel spiserør og tarme, så du også kan snuppe en enkelt
af de flade? Kan selv en Dell glide ned, uden at du bemærker det?
(så godt din bemærkning om, at I også har en espressomaskine - det er
noget, der rykker og lokker - men hvad for noget pulver putter i i den?
Tørrede jyder?)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 29-01-04 02:57

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

[SNIP: en hel masse]

skriver du med dig selv?

Fra : Christian Bech

Dato : 06-02-04 22:59

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> De der flade, I har fået fremvist i Lemvig er slet ikke de samme flade,
> som vi kender fra Vadehavet !

Tarre dabs er tarre dabs er tarre dabs. Og de lugter.

> [...]
> (så godt din bemærkning om, at I også har en espressomaskine - det er
> noget, der rykker og lokker - men hvad for noget pulver putter i i den?

For tiden er der vist frit valg mellem Cecchini og Lavazza/o(?), men
Illy er den, der står på min hylde.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-02-04 15:12

nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) writes:

Er der nogen speciel grund til denne nye, faschinerende emailadresse?
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 00:05

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> nospam@ebbesen.mail.dk (Christian Bech) writes:
>
> Er der nogen speciel grund til denne nye, faschinerende emailadresse?

Hele to faktisk.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-04 13:28

> Hele to faktisk.

Enten kan du jo forklare dig, eller også finde et par msgid'er.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 17:29

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Enten kan du jo forklare dig, eller også finde et par msgid'er.

Det var altså ikke det, du bad om.

--
Christian

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 08-02-04 21:18

> Det var altså ikke det, du bad om.

Men det gør jeg nu :) Jeg påkalder mig FormidlingsPligten!

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Christian Bech

Dato : 08-02-04 23:42

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Men det gør jeg nu :) Jeg påkalder mig FormidlingsPligten!

Jeg ville ha' en nospamadresse lissom Bertel og da mange af dem var
taget og TeleDanmark ikke tilbyder bech.mail.dk, kunne jeg ligesågodt
nuppe en idoladresse.

Fut?

--
Christian

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 10:00

> [...]

> Det var sandelig da ikke for at drille. Drilleri ligger mig fjernt. Det
> var gravlvorligt i lyset af, at jeg (vi) måske skulle bevæge mig (os)

Så lover jeg at dukke op (iført hjelm)

Fra : Mich Ottosen

Dato : 27-01-04 20:41

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Så lover jeg at dukke op (iført hjelm)

Har du ikke den på - hele tiden? Er det ikke dig med hjelmen på Niels'
billeder fra Workshoppen?

Fra : Morten

Dato : 27-01-04 22:14

> Har du ikke den på - hele tiden? Er det ikke dig med hjelmen på Niels'
> billeder fra Workshoppen?

Jeg må desværre skuffe dig... Hvorf#?! tror folk altid jeg er en anden
på workshopbillederne? - i Foråret beskyldte din lokale Dr. Brevkasse mig
for at være utynd.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-01-04 23:50

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg må desværre skuffe dig... Hvorf#?! tror folk altid jeg er en anden
> på workshopbillederne?

Det gør vi da ikke. Vi kan jo identificere dig på hjelmen ;)

> - i Foråret beskyldte din lokale Dr. Brevkasse mig
> for at være utynd.

Har han diagnosticeret dine drillerier ?

--
venlig hilsen, David Bechd Aemon
(aka David Beckham)

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 14:00

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> Har han diagnosticeret dine drillerier ?

Nej han bekyldte mig for at være at være en anden med sorte firkantede
briller og lignende hårlængde (eller mangel på samme) - iført større
mave.

Fra : Henrik MŸnster

Dato : 01-02-04 19:36

On 2004-02-01 14:00:03 +0100, Morten<spam@reippuert.dk> said:

> Nej han bekyldte mig for at være at være en anden med sorte firkantede
> briller og lignende hårlængde (eller mangel på samme) - iført større
> mave.

Og så kan vi jo prøve at gætte på, hvem det mon kan være

Henrik Münster

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-02-04 21:16

On Sun, 1 Feb 2004 19:35:58 +0100, Henrik MŸnster wrote
(in article <401d470e$0$125$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>):

> Og så kan vi jo prøve at gætte på, hvem det mon kan være
>
> Henrik Münster

Unison laver altså de særeste bogstaver. Et f i steder for ü? i adressen? :D
Hogwasher rules! (Den kan også hente billeder, Mfnster! Den nye er fed).

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-04 21:26

David Blfngstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Unison laver altså de særeste bogstaver. Et f i steder for ü? i adressen?
> :D Hogwasher rules! (Den kan også hente billeder, Mfnster! Den nye er
> fed).

Kan du så lade være med at drille, Dfvid?
--
Henrik Münster
fornavn@efternavn.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 27-01-04 22:16

On Tue, 27 Jan 2004 10:00:08 +0100, Morten wrote
(in article <otlhe1-ti.ln1@reippuert.dk>):

Og dusk?

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-01-04 23:50

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> On Tue, 27 Jan 2004 10:00:08 +0100, Morten wrote
> (in article <otlhe1-ti.ln1@reippuert.dk>):

> Og dusk?

For da en griner, tak. LOL !

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 13:58

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> Og dusk?

tror du ikke jeg så bliver bortvist?

Fra : Lone Schmidt

Dato : 01-02-04 15:38

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> tror du ikke jeg så bliver bortvist?

LOL , sikke et syn, det vil jeg ikke gå glip af!

Og Morten, du ved at Mac brugere er tolerante mennesker, så vi er da
ligeglade med hvordan folk ser ud!
Kom du bare med dusk og det hele
--
Venlige hilsner