Dannebrogsvinduer. Hvilken producent?
Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 24-01-04 15:23

Hej

Jeg skal have skiftet mine gamle dannebrogsvinduer ud med nogle nye, men er
i tvivl om hvilken producent jeg skal bruge. Jeg er blevet anbefalet et par
firma'er - PT-Vinduer og STM. Er der nogle derude som kan fortælle mig om
kvalitet fra disse to producenter? Eller om jeg skal vælge en helt anden?

På forhånd tak
Ole

Fra : benny

Dato : 24-01-04 14:32

er det bondehusvinduer??
hvis det er vil jeg anbefale dig at du får vinduerne fra et sted hvor
glassene ikke er monteret
så du kan smøre vinduet bag ved hvor glassene sidder
benny

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 24-01-04 15:43

benny wrote:
> [...]
> glassene ikke er monteret
> så du kan smøre vinduet bag ved hvor glassene sidder

Eller endnu bedre, få dem leveret malet, så bliver ruderne monteret efter at
det hele er malet.

Ebbe.

Fra : Infinity

Dato : 24-01-04 23:13

STM vinduer plejer at være en OK kvalitet, de leverer både umalet og malet,
og jeg vil anbefale malede....
dels p.g.a. maling bag glaslister m.m. og p.g.a. garantibestemmelserne.

Ydermere kan jeg anbefale Storke Vinduer, som også laver pæne og ordentlige
vinduer, og deres leveringtid er ikke ret lang. p.t. omkring 5 uger, lavet
på mål. Her selv Stroke bondehusvinduer

Kvalitetne af begge producenter er helt i top, og ligger langt over billig
produkter som Jydsk vindueskompagni, dybøl vinduer m.v. (disse ligner ind
imellem noget der er hugget sammen med en økse....)

En sidste ting: Du skal huske at tænke på evt. redningsåbninger, så man kan
komme ud i tilfælde af brand.
I dag kan der laves så man faktisk ikke kan se det. Men det er rart at vide,
at man kan komme ud hvis det skulle ske. Det er en ting mange (alt for
mange) glemmer eller er ligeglade med.

VH H

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 25-01-04 00:14

Hmm en kender.... Jeg prøver lige ....

Vi har nogle vinduer fra et Herning firma der hedder (eller 'hed') "MILJØ".
Vi skal bruge et par magen til. Ved du hvem der har overtaget MILJØ i
Herning ??

/Bjarke

Fra : Infinity

Dato : 25-01-04 13:53

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@(IngenSpam)grevestrand.dk> skrev i en
meddelelse news:buuu7l$r4q$1@news.cybercity.dk...
> [...]
"MILJØ".
> Vi skal bruge et par magen til. Ved du hvem der har overtaget MILJØ i

Så vidt jeg husker så var der engang et firma der hed miljø vinduer,
som senere kom til at hedde multiflex, så gik de på røven og resterne
blev opkøbt af o-vinduer, som i dag hedder outline vinduer,
med afdeling i them og herning.
se evt. www.outline.dk

Men som sagt det er som jeg tror jeg husker det

VH H

Fra : Chriz

Dato : 25-01-04 13:32

Kan høre du kender lidt til det.
Har du mon hørt noget om JPHEM vinduer (www.jphem.dk)

Disse blev anbefalet i DR1 "Rabatten", men vist primært pga deres pris.
Umiddelbart virkede firmaet meget troværdigt, men måske har I andre hørt noget
andet.....

Erfaringer efterlyses

mvh

Christian

Fra : Infinity

Dato : 25-01-04 14:28

> Kan høre du kender lidt til det.

Lidt

> Har du mon hørt noget om JPHEM vinduer (www.jphem.dk)

Jeg kender dem ikke, og så tør jeg ikke sige noget for eller imod

MEN jeg ville ikke tage en journalists ord for gode varer bare sådan lige.
Ja i må undskylde, men journalister er i mine øjne, selvbestaltede konger,
der fortæller det De vælger at fortælle. og om det så er rigtigt ealler
forkert,
men det er en helt anden diskusion.....

De finder et område, hvor de synes der er stor prisforskel. i dette tilfælde
vinduer.
for i dagens Danmark gælder det: Er det billigt, så er den nok godt......
Men mange gange får man hvad man betaler for.

Så får de en masse priser, og uden at forholde sig til kvaliteten udråber de
en vinder.

Det kan godt være der var 21.000,- forskel på dyreste og billigste, men
ligemeget om
vinduet samles i herning, horsens, farsø eller et andet sted, så taget det
ca. lige lang tid
at samle det. og et eller andet sted skal pengene findes.......

Flere og flere fabrikker vælger at skære knasterne ud af træet (kærnetræ i
øvrigt) for derefter
at fingersamle det igen, så ikke der forekommer harpiksudtræk i malingen. De
samme fabrikker
leverer normalt kun malede elementer.

Der er MEGET sort forskel på kvaliteten på vinduer.

En ting man gerne kan se om vinduer er af en ordentelig kvalitet er i
samlingen af ramme.
Mange gange kan man se en lille smule luft mellem sidestykket og bundstykket
af rammen,
hvis ikke rammen er samlet ordentligt.
En anden ting er på malingen af vinduerne, er der løbere i malingen ?

klip

> Disse blev anbefalet i DR1 "Rabatten", men vist ******* primært *******
pga deres pris.

klip

Nå det blev en længere smørre.....

VH H

Fra : Christian

Dato : 26-01-04 22:26

"Infinity" <spam@byggecenter.fjern_dette.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> af rammen,
> hvis ikke rammen er samlet ordentligt.
> En anden ting er på malingen af vinduerne, er der løbere i malingen ?

Og lige et fif mere.

Karmen på billige vinduer og døre måler 4,5 x 11,5 cm, og på den lidt dyre
kvalitet måler den 5,5 x 11,5 cm.

Discount fabrikkerne sparer både på forarbejdning og på træ dimensionen.

Valget er naturligvis dit, men det er dobbelt surt at betale for kvalitet og
få en discountvarer.

Olesen

Fra : Ole Slott Jensen

Dato : 25-01-04 14:13

Hej

Tak for dit svar. Når kvalitet er i top fra begge producenter, tror jeg nok
at det bliver den der kan komme med den bedste pris. Og vinduerne skal
leveres malet og med en godt lydglas.

Med venlig hilsen
Ole

Fra : Infinity

Dato : 25-01-04 14:30

> [...]
nok
> at det bliver den der kan komme med den bedste pris. Og vinduerne skal

Lige et lille fif mere:

få vinduerne levert direkte, så omlæsning undgåes.

Så plejer der ikke at være transportskader.

VH H