?: Hul i køkkenbordslaminat - hvad så
Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 24-01-04 15:16

Hej Alle

Jeg har været forfærdeligt dum idag... det resulterede i en hobbykniv i
vores 1 år gl køkkenbord i laminat og .. en revne/rids på ca. 2 cm i gennem
laminaten
Hvad gør jeg nu, er der en måde, hvor på jeg kan reparere den (rep. pasta? )

Gode råde søges? ¨.... hurtigt .... Konen er gal (og med rette)

Hilsen Michael

Fra : Inger Pedersen

Dato : 24-01-04 15:33

"Michael Svarre Hansen" <nospam.micmac01@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gode råde søges? ¨.... hurtigt .... Konen er gal (og med rette)

Det mest effektive, jeg kan komme i tanker om lige nu, er en stor buket
blomster!

Hilsen Inger

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 24-01-04 16:07

Åh Ja ... og mere til

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-01-04 17:17

> [...]

gennem
> laminaten
> Hvad gør jeg nu, er der en måde, hvor på jeg kan reparere den (rep.

Jeg tror, svaret hedder plasticpadding. Med lidt held kan du indfarve det,
så reparationen bliver næsten usynlig.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 25-01-04 10:48

> [...]
pasta? )

> Gode råde søges? ¨.... hurtigt .... Konen er gal (og med rette)

Du kan købe en slags "pasta" der kan puttes i hullet.
Nu skriver du ikke hvilken type laminat det er, men jeg så engang Leth lappe
en laminatbordplade med produktet. Det var en "marmor" plade og resultatet
blev faktisk ganske pænt. Men det vil aldrig blive lige så stærkt som det
var før.
Ang. Plasticpadding: Det tåler ikke vand, og er desuden ikke godkendt til
brug på ting der kommer i kontakt med levnedsmidler.
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : Michael Svarre Hanse~

Dato : 25-01-04 17:03

Tak for svarene

Jeg lægger lige turen forbi HTH i morgen for at høre, om de kan hjælpe mig
(- om de har noget pasta eller ekstra laminat, som jeg kan eksperimentere
med)

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 25-01-04 20:54

Michael Svarre Hansen skrev:

> Jeg lægger lige turen forbi HTH i morgen for at høre, om de kan hjælpe mig
> (- om de har noget pasta eller ekstra laminat, som jeg kan eksperimentere
> med)

Hej Michael.

Jeg er i den situation, at jeg har gemt næsten alle Flemming Leths
tips og idéer til div. løsninger. Og jeg har netop fundet noget,
som du muligvis kan bruge til rep. af laminatbordpladen.

Flemming Leths anvisning lyder sådan:

- Brugt stemmejern
- Klude
- Colorfill (fx fra Unika)
- Acetone
- Spartel (fx fra Spekter)

Sådan gør du:

1. Rens området omkring ridsen med acetone.
2. Krads ridsen i laminatbordpladen op med et brugt stemmejern
eller lignende. Du skal nå ned til det brune under laminaten.
3. Fyld Colorfill i ridsen.
4. Pres det ned i ridsen med din spartel. Sørg for at du kommer
så meget Colorfill i som muligt. Det synker når det tørrer.
5. Lad Colorfill tørre i 1 time.
6. Skrab den overskydende Colorfill-masse af med spartelen så
den flugter med overfladen.
7. Det er muligt, at du bliver nødt til at fylde i ridsen tre til
fire gange for at dække den helt.
8. Polér efter med en tør klud.

I forbindelse med mit arbejde har jeg også været ude for ridser i
laminatbordplader. Er de for dybe må man bide i det sure æble og
lave en ny bordplade.

Flemming Leths metode - her ovenfor - har jeg ikke afprøvet. Så
det er på egen regning, hvis du vil prøve

Læs om Colorfill her:
http://www.riisfort.dk/docs/riisfort/dk/produkter/tilbehoer.asp

Held og lykke med din reparation.

--