kebab.. Hvor usundt?
Fra : peet_dk

Dato : 24-01-04 14:59

Hvis man samligner en standard (?) størrelse kebab, med andet "normalt" med.
Hvor usundt er det så? Altså hvis man så siger man eks. spiser lidt salat
e.l. til?

--
peet_dk was here
http://www.peet.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-01-04 09:22

On Sat, 24 Jan 2004 14:58:55 +0100, "peet_dk" <no@spam.com> wrote:

>Hvis man samligner en standard (?) størrelse kebab, med andet "normalt" med.
>Hvor usundt er det så? Altså hvis man så siger man eks. spiser lidt salat
>e.l. til?

Kan det passer der er 300-500 kalorier i en kebab (sikkert alt efter
størrelse)? Vil i betegne det som "usundt" ?

Køber nok en idag, og måler hvor meget der er af de forskellige ting.
Men det er svært at vide om de tilsætter ekstre olie e.l.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 29-01-04 15:16

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in message

> Kan det passer der er 300-500 kalorier i en kebab (sikkert alt efter
> størrelse)? Vil i betegne det som "usundt" ?

Du mener kilokalorier (kcal), ikke? 300-500 kalorier er ingenting... og nej,
det er ikke usundt, hvis du blot moderere dit øvrige energiindtag efter det.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : peet_dk

Dato : 29-01-04 18:48

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener kilokalorier (kcal), ikke? 300-500 kalorier er ingenting... og
nej,
> det er ikke usundt, hvis du blot moderere dit øvrige energiindtag efter
det.

Jo, kcal..

Hvor meget er det hvis man omregner det til eks. en ret med dansk bøf, lidt
sovs (knor eller what ever sovs), lidt kartolfer, også grønsager for resten.
Dvs. en tallerken med ½ grønsager + bøf + 3 kartofler + lidt sovs.

Bare et ca. tal for at jeg kan "gå ud" fra noget når jeg snupper mig en
kebab til aftensmad, når tiden er knap.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-01-04 18:55

"peet_dk" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
resten.
> Dvs. en tallerken med ½ grønsager + bøf + 3 kartofler + lidt sovs.

Prøv at hent programmet www.fatlow.dk og tjek!
Det er såre nemt at bruge til at regne på forskellige måltider.

Mvh. Lisbeth