14 dages kur
Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 12:35

Hejsa

Jeg har fundet denne kur på en side som hedder slankesiden. (
http://makeashorterlink.com/?U2A412C27 ) Kuren skal følges i 14 dage,
hverken mere eller mindre. Mit spørgsmål er så, om kuren lyder forsvarlig -
altså om den kan følges uden at jeg tager skade af den? Personen som har
hjemmesiden skriver, at hun har tabt 5 kg. på de 14 dage ved at følge denne
kur:

Morgen: en tyk skive rugbrød m/ 8% Cheasy smøreost, kaffe el te.
Formiddag: 2 gulerødder el. 1 stk. frugt.

Middag: stor portion salat m. pasta.

Eftermiddag: 1 stk. frugt.

Aftensmad: ½ bundt broccoli, 100g kogt kylling og 2 kartofler.

Aften: 1 stk. frugt.

Eks. Aftensmad:

100g tør stegt kalkun m. kogte grønsager og 2 store sp. Ris.

130g kogt fisk m. 2 kartofter og 1/3 blomkålshoved.

100g magert skinkekød m. pasta(1/4 af tallerken) Kogte ærter.

Drik 1 glas skummemælk til middag og aftensmad.

Brug masser af krydderier. Husk at fjerne skindet fra kyllingen.

Alt kød skal tørsteges.

Brug så lidt salt som muligt salt binder fedtet el. køb seltin salt.

Drik mindst 2 l. vand om dagen.

Føler du dig meget sulten snup et glas vand og en gulerod.

Smør, Letta, margarine og olie er bandlyst.

Spis en blandet vitaminpille daglig.

På forhånd tak!

Mvh

HP

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-04 16:13

<BogH> wrote in message

> [...]
> altså om den kan følges uden at jeg tager skade af den? Personen som har
> hjemmesiden skriver, at hun har tabt 5 kg. på de 14 dage ved at følge

Der er jo ikke noget specielt i den. Det er bare en lavkalorie diæt, hvor en
del sikkert vil være ret sultne, = sulte sig slank/sultekur. Du kan ikke
være sikker på, at det er rent fedttab du har på de 14 dage alligevel.

Så jeg vil bare anbefale dig, at lave en kostomlægning hvor du via en tabel
kan se dit kalorieindtag, dit kalorieforbrug og om du er i underskud. Så
taber du dig også, du har mere styr over hvad du indtager osv og det lærer
dig at have en sundere hverdag, også efter de 14 dage. Det er godt at undgå
jojo-kurene.

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 17:28

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
> taber du dig også, du har mere styr over hvad du indtager osv og det lærer
> dig at have en sundere hverdag, også efter de 14 dage. Det er godt at

Hej Nic

Nu er det ikke bare en pludselig indskydelse jeg har fået, at ville tabe mig
en masse på kort tid. Jeg har siden d. 01. Sep. 03 tabt mig 18 kg. ved
kostomlægning. Lever meget fedtfattigt, uden smør på brødet og alle de andre
dårlige vaner. Men er bare havnet i den situation, at mit vægttab er gået
helt i stå. Det har stået stille siden midt i December og derfor tænkte jeg,
at den omtalte 14 dages kur måske ville give mig et yderligere vægttab og
dermed lidt motivation tilbage. Er ski ved at være træt af at leve at
kaninføde, ikke at det ikke smager godt, men forventer bare at vægten skal
være nedadgående samtidig.

Mvh
HP

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-04 19:59

<BogH> wrote in message

> [...]
jeg,
> at den omtalte 14 dages kur måske ville give mig et yderligere vægttab og

Trist.

> Er ski ved at være træt af at leve at
> kaninføde, ikke at det ikke smager godt, men forventer bare at vægten skal
> være nedadgående samtidig.

Ja, uanset hvad, så er variation altid godt. Det gælder træning, kost,
vægttab osv. Evt. kunne du prøve med motion, hvis ikke du allerede gør det?
Eller sørge for, at kroppen ikke hver dag, får det samme lave antal
kalorier. Man skal faktisk have nogle dage, hvor man får flere, for ikke at
kroppen skal tilvænne sig det samme lave kalorie niveau. Hvad med 2-3 dage
med stort kalorieindtag, der sparker forbrændingen godt op? Bare et forslag.
Ved ikke om du allerede har indbygget dage, med lidt højere indtag.

> Mvh
> HP

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 21:08

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> [...]
forslag.
> Ved ikke om du allerede har indbygget dage, med lidt højere indtag.

Nej det har jeg ikke prøvet, ikke noget vildt i hvert fald, har kun syndet
lidt og har taget et stykke franskbrød en dag, men ellers har jeg holdt mig
til det lave kalorieindtag. Syntes det er meget svært at finde rundt i de
forskellige ting man læser om metoder til vægttab. Når man først tror man
har fået svar på en masse af ens spørgsmål, ja så finder man noget nyt
læsestof som modsiger alt hvad man før havde læst :o/

Mvh
HP

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-04 00:03

<BogH> wrote in message

> [...]
> har fået svar på en masse af ens spørgsmål, ja så finder man noget nyt
> læsestof som modsiger alt hvad man før havde læst :o/

Ja, viden er også en variabel ting.

Når man beregner sit kalorieindtag, mener de fleste at det er godt at
variere det daglige indtag. Hvis du nu skal have 2000 kalorier om dagen i 7
dage, det giver 14000. Så er det at de fleste mener, at du den ene dag skal
have 1800, den anden dag 2200, den tredie dag 1700 osv, så det set over de 7
dage, stadig giver de 14000 kalorier som du skal have og stadig have et
vægttab. Hvis jeg i dit tilfælde, var gået i stå med vægttab, så ville jeg
prøve 2 dage med stort kalorieindtag, for at se om det ikke kunne sparke
igang. Ligesom med min træning, hvis den er "gået i stå", ville jeg enten
holde en pause eller træne anderledes i en uge eller 2.

> Mvh
> HP

Nic

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-01-04 16:17

<BogH> wrote in message

> Mit spørgsmål er så, om kuren lyder forsvarlig - altså om den kan følges
> uden at jeg tager skade af den?

Ja, den er vel ikke så ringe, der er dog et par småting, som fortjener en
kommentar med på vejen.

> Alt kød skal tørsteges.

Det er vist efterhånden fastslået, at det ikke er nødvendigt, idet
stegefedtet ikke optages i kødes.

> Brug så lidt salt som muligt salt binder fedtet el. køb seltin salt.

Sikke noget fordrukkent sludder - salt binder vand, ikke fedt, så spiser man
meget salt vil man i starten tage en smule på, hvorefter væskeniveauet
stabiliseres.

> Spis en blandet vitaminpille daglig.

Altid en god idé - hvad enten man er på kur eller ej.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. med.
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 17:33

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Klip

> Det er vist efterhånden fastslået, at det ikke er nødvendigt, idet
> stegefedtet ikke optages i kødes.

Ja det er jeg også helt klar over, derfor går jeg heller ikke så meget op i
tørstegning. Steger dog uden fedt når det kan lade sig gøre (ved
kylling/kalkun filét osv.) men er ikke bange for at bruge olier osv.

> Sikke noget fordrukkent sludder - salt binder vand, ikke fedt, så spiser
man
> meget salt vil man i starten tage en smule på, hvorefter væskeniveauet
> stabiliseres.

Ja det er også hvad jeg altid har hørt, især fra Amerikanske film,
hjemmesider osv. Der står der altid at man skal undgå salt dagen før en
eller anden stor begivenhed hvor man skal se godt ud, da salt binder væske
og derfor kan man risikerer opsvulmethed på uheldige steder (under øjne
osv.) hvis man spiser meget salt dagen før.

> Altid en god idé - hvad enten man er på kur eller ej.

tager en C-vitamin pille hver dag + en multivitamin pille, det gør jeg nu
altid, kur eller ej.

> - Mikkel

Mvh
HP