et svært skridt - et god blanding ....laaa~
Fra : Ninett Green

Dato : 24-01-04 09:50

Hej med Jer.

Det er altså underligt det her, men jeg har brug for at komme ud med det
her: Som nogen nok husker er jeg konsulent hos WW og kæmper stadig med en
rimelig stor overvægt.
I firmaet er der ikke anden support, end at vi skal skrive ugens vægt og
sende den ind til chefkonsulenten. Det sker der ikke så meget ved - den
bliver ikke kommenteret på nogen måde - suk!
Nu har jeg jo fulgt mine egne hold i over 1½ år og set hvor godt det går for
dem, mens jeg bare står bare helt stille, hmmm mon ikke jeg skulle være helt
ærlig og sige at vægten faktisk er steget med 7 kilo inden for det sidste ½
år? Hvad er det mine hold har/som jeg ikke gør? Programmet kan jeg jo på
fingerspidserne og det fungerer (når man bruger det *SS*), så hvad skal der
til for at jeg kommer i gang igen? Motivationen er rimeligt "La-la", eller
rettere HAR været, for jeg har truffet en vigtig beslutning:
Jeg vil have det, som mine deltagere får! Jeg vil motiveres og jeg vil vejes
af en "fremmed", jeg kan ha respekt for!
og hvor får jeg så det?? Ved I hvad? Jeg melder mig under fanerne hos DDV!
Ja, I læste rigtigt! Nu handler det om MIG og MIT vægttab. Jeg kender jo
deres program fra tidligere tider, så det har jeg fisket frem fra skufferne
og startede med det i onsdags.
Lige nu er jeg helt oppe og svæve af motivation og gå-på-mod, tænker måske
at det er en falliterklæring, men føler afgjort ikke at det er mig, der
erklærer mig fallit, tværtimod!
Jeg kan mærke, at det, at jeg nu skal vejes af en "fremmed" og stå til
regnskab gør, at jeg i langt højere grad lægger mig i selen for at fremvise
et godt resultat.
Ærgerligt nok, kan jeg nok ikke blive meldt ind før i uge 8, hvor det er
første gang,jeg har fri en aften. Så vidt jeg kan se, tager de kun imod nye
på aftenholdet. Jeg havde egentlig tænkt mig at ringe til konsulenten og
høre om jeg ikke kunne komme alligevel og så bare klare programmet, så godt
jeg nu kan, indtil uge 8 - mon ikke det kan lade sig gøre. Konsulenten har
først telefontid igen på torsdag, og jeg ville jo gerne starte allerede på
mandag - typisk mig, ikk? Impulsiv og ret hurtig på aftrækkeren *GG*

Nu har jeg sendt hende en SMS og skrevet, at jeg kommer, hvis hun ikke
skriver tilbage, at det ikke kan lade sig gøre - for selvfølgelig kan det da
det,ikk?

Fik en rigtig god ide af Maria. Jeg er jo en af dem, der ( i de gode
perioder ) går på vægten hver dag,og Maria kom med den geniale ide, at
sammenligne vægten med den fra sidste uge og ikke fra dagen før. Smart, ikk?
Så jeg har lavet et lille skema til at skrive tallene ind i. Det skal hænge
på køleskabsdøren *SS*. Foreløbigt er målet 10% og belønningen er den
navlepiercing, jeg fik gavekort til i julegave. Poul har gemt det, og jeg
får det først udleveret, når der står et - mellem os 2 - nøje aftalt tal på
vægten. Uhhhh, hvor jeg glæder mig!!

Har nu overholdt DDV programmet i 3 hele dage - JO JEG HAR!! - og det lyder
skisme slet ikke som mig, vel? Jeg har krydset og kradset og fundet sjove
ideer til at få grøntsagerne sluset ind, og det er da nemt nok! Så noget af
det, jeg har med mig fra WW er at jeg har lært naturligt at spise masser af
grøntsager. I forgårs bagte jeg en "gulerodskage" det var alletiders dessert
efter frokost og gav 300 g gulerødder, smart, ikk?

Anyway det var bare liiige for at fortælle, at jeg lever endnu og er på vej
ned ad vægtskalaen igen.

Mange hilsner

Ninett

Fra : Mette

Dato : 24-01-04 10:38

"Ninett Green" <nospam-ninett@greenshus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> år? Hvad er det mine hold har/som jeg ikke gør? Programmet kan jeg jo på
> fingerspidserne og det fungerer (når man bruger det *SS*), så hvad skal

Jeg kender godt fornemmelsen af, at man skal have en fremmed at stå til
regnskab for. Det var dét der fik mig til at blive ved og ved på WW i USA.
Det var som en konkurrence med mig selv. Jeg var der i 12 uger, hvorefter
jeg flyttede hjem til DK (uden WW) - og herefter tabte jeg mig ca 1
kg/mdr...men det blev il ialt 25 kg som jeg vedligeholdte i 2 år.
Men jeg begyndte at tage på, da jeg mødte min kæreste i august - dvs. Der
tog vægtøgningen, der startede stille for et år siden, fart.
Men jeg vidste jo, hvad der skulle gøres!
Så jeg lavede mit eget "stå til regnskab--program" med skemaer til vejning,
hver uge, kropsmål og belønninger, og min kæreste er kontrollant..HAHA..har
tabt 2.5 kilo på 3 uger og det kan jeg godt være tilfreds med

Det handler om motivation (Hvad vil jeg hellere: spise som jeg gør pt, eller
være slank?) og det handler om at skulle stå til regnskab, og om at finde
metoden. Og ja, WW virker, det gør DDV og Atkins og alt muligt andet også.
Hvis man bruger det.
Ingenting kommer af sig selv, og disse vægttabsprogrammer er kun værktøjer,
mens vi selv er dem, der gør arbejdet. Vi skal bare finde de værktøjer, der
virker for os.

Held og lykke

Fra : Melanie

Dato : 24-01-04 11:20

"Ninett Green" <nospam-ninett@greenshus.dk> wrote in message
> Hej med Jer.

Klippe , klippe sætte sammen...
> [...]
> Jeg kan mærke, at det, at jeg nu skal vejes af en "fremmed" og stå til
> regnskab gør, at jeg i langt højere grad lægger mig i selen for at

Hejsa

Tillykke med at du er blevet motiveret igen. Det er derefter man kan gøre
noget ved det *SS*

Du/ andre læsere må ikke tage det næste ille op, da jeg bare gerne vil
forstå hvordan i tænker...

Jeg kan ikke forstå at man kan lade sig selv blive så stor at man skal tabe
fx. 25 kg. Hvorfor stopper man ikke med at æde noget før? Hvorfor skal der
en anden til at holde dig i skakt for at du taber dig? Hvorfor kan du ikke
selv?

Jeg har altid været normal vægtig, og har da været på kur som teenager også,
for ikke at blive stor. Jeg havde desværre brug for lykkepiller i nogle
måneder sidste år som har gjort da jeg skulle af dem igen, at jeg ikke havde
overskud til at styre mit slik-indtag. Jeg tog 10-12 kg på. Blev motiveret
for at gøre noget ved det i dec. men ville vente til efter nytår, da jeg
elsker jul. Har nu spist sundere (få kulhydrater, sød i stedet for sukker og
meget mindre fedt) siden 5 jan og har i dag tabt 5 kg.

Det er virkelig ikke ment som donk i hovedet, vil bare så gerne forstå
hvorfor det er så svært for jer at tabe jer?

Mvh Melanie

P.S. Motivationen kom for alvor da det blev besluttet at jeg skal giftes i
juli, og jeg vil kunne passe alt mit tøj igen til den tid, og se
smækker-lækker ud igen *SS*

Fra : Mette

Dato : 24-01-04 11:59

"Melanie" <melanie@dinven.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en anden til at holde dig i skakt for at du taber dig? Hvorfor kan du ikke

For mit eget vedkommende kan jeg sige, at selvom jeg tabte 25 kg, havde jeg
"kun" taget ca 15 kg på. Dvs - jeg har "altid" vejet ca 10 kg mere end jeg
skulle, efter barnefødsel tog jeg yderligere 15 på. Årsagen? Jeg flyttede
til en anden verdensdel, spiste altid ude, hygge-spiste, og så opdagede jeg
det ikke rigtigt før det var rigtigt slemt. Jeg havde ingen
helfigursspejle, jeg tog aldrig tid til rigtig at kigge på min krop, gik i
elastikbusker og store t-shirts, og prøvede jeg at klemme mig ned i normale
bukser, tænkte jeg "de er nok krympet"...det sker så stille og roligt, at
man måske ikke tager de første 2-5 kg så alvorligt...og så pludselig en dag
går sandheden op for én. Du har selv taget 12 kg på, men jeg kan jo spørge
dig, hvorfor tillod dig at tage 12 kg på? De sneg sig op på dig, ikke sandt?
Hvorfor stoppede du ikke efter de første 5 kg? Fordi du måske ikke rigtigt
lagde mærke til det...

Af de 25 kg jeg tabte, tog jeg 10 kg på 2 år senere. De første 5 kg var
sunde nok (så lignede jeg ikke et anoreksi-offer!!!) men de næste 5 var ikke
sunde, så dem er jeg ved at tabe nu. INDEN det bliver til yderligere 5, 10
eller 15...

Hvorfor kan man ikke selv? Det kan mange også, men nogle har brug for, at
andre kontrollerer. Hvis man selv kontrollerer, har man en tendens til at
hoppe en veje-dag over, ikke tage det så seriøst, for der er jo ingen man
skal stå til regnskab for, og man kan jo altid tage en stor t-shirt på. Men
skal man vejes og kontrolleres, så er man i en slags kapløb med sig selv og
vil bevise og vise overfor sig selv og en anden, at man er på rette spor.

Jeg vejer mig selv nu, men da jeg startede WW for snart 5 år siden, så var
dét at skulle vejes officielt hver uge og betale for det, motivation i sig
selv. Jeg ville ikke betale 10 dollars om ugen for at tage på..

Fra : Melanie

Dato : 24-01-04 13:06

"Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message

Tak for dit svar, men forstår ikke hvordan man kan undgå at ligge mærke til
vægten stiger

> [...]
sandt?
> Hvorfor stoppede du ikke efter de første 5 kg? Fordi du måske ikke rigtigt

Jeg lagde mærke til hver eneste kilo og blev rigtig ked af det hver gang.
Jeg magtede ikke at gøre noget ved det netop der, da jeg lige var stoppet
med lykkepiller og psykologhjælp, efter en voldtægt. Har det nu helt fint
igen og har overskud til at gøre noget ved de eksta kg.

Jeg kan selv kontrolveje mig og kan hurtigt se om det er godt eller skit.
Jeg taber mig for min skyld, ingen andres. Jeg kan bedre lide min krop når
der ikke er buler alle vejne.

Derfor forstår jeg ikke at i har brug for en kontrolvejer. Dømmer i slet
ikke jeres egen krop? Hvorfor så tabe sig? For fx. manden skyld?

Mvh Melanie

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 14:23

Hvorfor er der kvinder der bliver hos voldelige mænd?
Hvorfor er der narkomaner og alkoholikere?
Hvorfor er der nogen der har ambitioner og andre der ikke har?
Hvorfor har nogen rengøringsvanvid og andre lever som svin?
Hvorfor er der forældre der evner at opfylde de basale behov hos børn og
andre der ikke gør?
Hvorfor..........
Skal jeg nu gi' min mor og min barndom skylden for min overvægt? Det er
svært at sige.
Jeg har i hvert fald aldrig haft styrken i mig selv. Alle de "projekter" jeg
havde gang i som ung, uddannelser, parforhold, slankekure osv. mislykkedes.
Jeg havde ikke det drive der skulle til for at fastholde det jeg gerne
ville. Jeg vidste godt hvordan det burde være og måske også hvordan det
kunne blive det, men hvis man vokser op med fornemmelsen af ikke at være god
nok bliver man nemt opgivende. Hvad tror du min trøst blev?
Efterhånden resignerede jeg og hvorfor starte nye projekter når det
alligevel gik i vasken? Det er ikke sjovt at bede om nederlag.
Nu tror jeg at jeg endelig har fundet styrken, men med 50 kg. for meget har
jeg brug for at blive fastholdt og motiveret. Dette klarer min dejlige mand
og WW. Jeg har foreløbig smidt 12 kg. og der er lang vej igen.
Efter 40 år med resignation kan det være svært at fastholde sig selv og
selvom jeg kan se resultater så hænger de gamle uvaner ved og når alt er
gråt omkring mig er det nemt liiiige at trøste sig selv lidt.

--
Hilsen
Mia

Fra : Mette

Dato : 24-01-04 14:50

> [...]
>
> "Mette" <nospam@hotmail.com> wrote in message
>

> Tak for dit svar, men forstår ikke hvordan man kan undgå at ligge mærke

Jo, man lægger mærke til det, men man (jeg) tænker måske, at det blot er en
overgang.. et eller to kilo kan ikke ses..vi starter i morgen...og pludselig
er der røget 10 kilo mere på.

> [...]
> med lykkepiller og psykologhjælp, efter en voldtægt. Har det nu helt fint
> igen og har overskud til at gøre noget ved de eksta kg.

Og det er nemlig svaret: selvom man bemærker hvert eneste ekstra kilo, så
magter man ofte ikke at gøre noget ved det. Og det kan skyldes mange ting -
depression, uddannelsesstart, ny moderrolle, skilsmisse,
vintertræthed...whatever. Du er bare heldig med, at du ikke tog 25 kg på,
før du magtede det igen. Det kræver overskud at skulle tabe sig. Og i nogle
livssituationer har man bare ikke det overskud - som du jo ved.
Jeg ærger mig dog over folk, der har tabt 50 kg og så tager 50 kg på igen
(yo-yo) og skyder skylden på selve diæten. Vi er alle ansvarlige for,
hvordan vi håndterer livets kriser.

> Jeg kan selv kontrolveje mig og kan hurtigt se om det er godt eller skit.
> Jeg taber mig for min skyld, ingen andres. Jeg kan bedre lide min krop når
> der ikke er buler alle vejne.´

Ja!! Her forleden greb min kæreste mig i siden mens vi lå ned, og hvor han
før fik en god håndfuld erotik-håndtag at holde fast i, var der pludseligt
ikke noget...hehehehehe! Jeg kan bestemt også bedst lide min krop, når den
er slank/tynd. Så føler jeg mig stærk og kontrolleret og kan fungere meget
bedre på mange andre planer.

> Derfor forstår jeg ikke at i har brug for en kontrolvejer. Dømmer i slet
> ikke jeres egen krop? Hvorfor så tabe sig? For fx. manden skyld?

Det har ikke noget med at dømme egen krop. Men som sagt: nogle mennesker har
brug for, at stå til "regnskab" for nogle, så de ved, at de ikke kan
"snyde".
Nogle mennesker har ikke brug for det. Jeg havde brug for det tidligere, men
ikke mere. Jeg skriver dog hver eneste vejning ned i et skema, så jeg kan se
fremgangen. Det holder mig ved ilden, ligesom kontrollerede ugentlige
vejninger holder andre ved ilden.
Folk er forskellige.

Man taber sig kun succesfuldt, hvis man gør det for ens egen skyld. Min
kæreste kan godt lide, at der er lidt at tage fat i, men han siger også, at
det er vigtigt, at jeg er glad for min krop. Så jeg taber mig så jeg får en
krop JEG kan lide, og når jeg udstråler dét, så tror jeg også han bliver
glad - selvom jeg så vejer mindre end han synes jeg burde...

Fra : Nicolai

Dato : 24-01-04 16:37

"Melanie" <melanie@dinven.dk> wrote in message

> Du/ andre læsere må ikke tage det næste ille op, da jeg bare gerne vil
> forstå hvordan i tænker...

Det gør vi heller ikke.

> [...]
> en anden til at holde dig i skakt for at du taber dig? Hvorfor kan du ikke

25 kilo på mig, ser ikke ud af lige så meget, som 12 kilo på dig.
hvordan problemet skal forstås, er jo individuelt. Tænker du primært på
kvinder?

> [...]
>
> Det er virkelig ikke ment som donk i hovedet, vil bare så gerne forstå
> hvorfor det er så svært for jer at tabe jer?

Du skriver jo selv svaret. Det handler om overskud. Du havde ikke overskud
til at styre dit slikindtag. Andre har ikke overskud til at kontrollere sig
selv, at stoppe inden de 25 kilo overvægt er nået osv osv, hvad end deres
manglende overskud skyldes. Du er inde i det, som jeg kalder en "god
periode", hvor du har succes med vægttabet og tingene går generelt godt. Det
er en cirkel og bevirker, at man bliver endnu mere motiveret og så kan det
måske godt være svært at forstå andres problemer. Men tænk tilbage til da du
havde mindst overskud, - og så tænk på at andre har det sådan og måske
værre.

Min overvægt startede med et trafikuheld. Jeg blev kørt ned som cykelbud og
måtte ligge meget stille, i rimelig lang tid sammenlagt. Som cykelbud har
man et stort kalorieindtag og det stoppede ikke lige med ulykken, så
resultatet blev et stort kalorieindtag og sengeliggende. Var ydermere trist
til mode, fordi jeg samtidig heller ikke kunne deltage i mine 2 sportsgrene.
Hvilket giver sig selv, skal føre til overvægt. Efterfølgende har jeg så
også oplevet en periode hvor jeg, ikke fik, men godt kunne have brugt
lykkepiller. Det fik mig til at overdrive træning og diæt så meget, at jeg
kollapsede. Efter kollapset tog jeg så på igen. Ja, livet byder på mange
udfordringer og vi har hver vores måde at bekæmpe problemer, men heldigvis
bliver man klogere.

Jeg tror dit største forståelses-problem, er at du ikke uniddelbart indser
at vi er alle sammen forskellige og vi har alle sammen en historie. Vi står
alle sammen i forskellige faser af vores liv osv.

Hvis du en dag står og har brug for lykkepiller igen, så vil du måske tage
på igen. Og så kan vi andre spørge, hvorfor du ikke kom det i forkøbet, da
du vidste det ville ske. Men nej, det hele handler om overskud.

Jamen, tillykke med det.

Nic

Fra : Melanie

Dato : 24-01-04 22:36

Hejsa NG

Tak til alle jer der har svaret på mine spørgsmål. Jeg har faktisk fået
bedre forståelse af problemet, også mit eget.

"Nicolai" <news2004@FJERNmailme.dk> wrote in message

> Det gør vi heller ikke.

Det er jeg glad for, for det er på ingen måde ondt ment!

> [...]
sig
> selv, at stoppe inden de 25 kilo overvægt er nået osv osv, hvad end deres

Ja, sådan havde jeg nok ikke lige set det, men du har ret.

> [...]
du
> havde mindst overskud, - og så tænk på at andre har det sådan og måske

Da jeg intet overskud havde, rykkede det ved min kg grænse. Jeg kunne slet
ikke have at jeg gik fra 68 til over 70, men jeg kunne slet ikke klare mere
pres i den periode. Jeg havde slet ikke mere at give ud af. Jeg er meget
imod lykkepiller, men jeg kunne slet ikke hænge sammen tilsidst foruden.
Havde jeg ikke valgt lykkepiller for en kort periode, havde jeg mistet job,
penge, ejerlejlighed etc.

> [...]
> på igen. Og så kan vi andre spørge, hvorfor du ikke kom det i forkøbet, da
> du vidste det ville ske. Men nej, det hele handler om overskud.

Der skal virkelig være noget helt helt galt inden jeg gør det igen. Fik
psykologhjælp i 8 md. før jeg valgte lykkepiller i 3 md. Da jeg skulle af
dem, var det at kiloerne kom for alvor på.

> Jamen, tillykke med det.
>
> Nic

Tak, glæder os helt vildt. Bor på Bornholm nu (jeg er fra Kbh) og det skal
holdes her *SS*

Vil lige til slut fortælle at jeg har lige været til middag hos
svigerforældrene. Der var lagkage og chokolade, og jeg sagde nej tak, og
holdt mig til min cola light, trods jeg elsker det andet! Man bliver
stærkere for hver kilo der ryger af *SS*

Mvh Melanie

P.S. Nogen af jer der kender dette:? Jeg vejede før 68. Tog på og syntes jeg
var smælle fed da jeg vejede 74. Kom op på 79,5. Taber mig nu,og er på 74
nu, og syntes faktisk at jeg ser lækker ud igen nu... *GG*

Fra : Nicolai

Dato : 25-01-04 00:10

> [...]

> Da jeg intet overskud havde, rykkede det ved min kg grænse. Jeg kunne slet
> ikke have at jeg gik fra 68 til over 70, men jeg kunne slet ikke klare

Nej, nogle gange så kan selve vægtøgningen betyde, at man får endnu mindre
overskud end man havde før.

> [...]
> imod lykkepiller, men jeg kunne slet ikke hænge sammen tilsidst foruden.
> Havde jeg ikke valgt lykkepiller for en kort periode, havde jeg mistet

Vi tør ikke tænke på, om du var nået de 25 kilo hvis nu du havde mistet job
og andet. Jeg er også modstander af lykkepiller og lign., men det er vel
bedre end at stå i en situation hvor man har mistet alt.

> Der skal virkelig være noget helt helt galt inden jeg gør det igen. Fik
> psykologhjælp i 8 md. før jeg valgte lykkepiller i 3 md. Da jeg skulle af
> dem, var det at kiloerne kom for alvor på.

Jeg mener at have set, at nogle har haft en vægtforøgning af selve
lykkepillerne de tog. Og ikke "kun" bagefter.

> [...]
> holdt mig til min cola light, trods jeg elsker det andet! Man bliver
> stærkere for hver kilo der ryger af *SS*

Ja, succes er selvforstærkende.

> [...]
> var smælle fed da jeg vejede 74. Kom op på 79,5. Taber mig nu,og er på 74
> nu, og syntes faktisk at jeg ser lækker ud igen nu... *GG*

Jep, det er da naturligt. Du har jo med dine egne øjne, set "værre" ud. Før
bedømte du dig i forhold til 68 kilo, og nu bedømmer du dig i forhold til
79.5 kilo.

Nic

Fra : Ninett Green

Dato : 24-01-04 16:35

> [...]

> en anden til at holde dig i skakt for at du taber dig? Hvorfor kan du ikke

Jeg tog bl.a. 40 kilo på da min kæreste blev dræbt ved en ulykke, opdagede
ikke, at jeg prøvede at æde mig ihjel, efter et mislykket selvmordsforsøg.
Efter uddannelsen til psykoterapeut, hvor jeg brugte 120 timers egenterapi
på at bearbejde min spiseforstyrrelse havde jeg øget vægten med yderligere
10 kg - godt skuldret, ikk?

Jeg tror, at vi alle har en grænse for hvor vi vil råbe vagt i gevær, men at
den grænse hele tiden får lov til at skride. For mig var grænsen meget længe
100, derefter 110 og alligevel har jeg rundet 120 (ved ikke hvor meget over,
min vægt gik kun dertil). Nu arbejder jeg mere på at sætte en nedre grænse,
altså at det er det mål, jeg skal ned og holde mig på næste gang. Dette mål
fastsættes ud fra at trække 5% fra den nuværende vægt, indtil dette mål er
nået og derefter yderligere 5%. Små etaper, der ikke ser uovervindelige ud.

Tak for din interesse og opbakning,

Kærligst Ninett

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 24-01-04 14:47

Hej Ninett

Længe siden *G*

Vel jeg kan sagtens følge dig, jeg står lige præcis der hvor du gør.
Det går så godt for de andre på WW holdet mens det slet slet ikke
virker for mig *suk*. Min motivation ligger idag lige over
vandskorpen men så heller ikke mere end det! det er så træls for jeg
VIL af med de her sidste kilo, tro mig jeg har skam gået og sukket
over at der en pokkers bid vej fra Roskilde til Haslev når man ikke
har bil ellers havde jeg skam troppet op hos dig. Ved at du er skrap
til peptalks )

En tanke der dog slår ned i mig da jeg læser dit lange men gode indlæg
er....jamen kunne du ikke bare troppe op fx her i Roskilde og blive
vejet ved en WW konsulent?

Iøvrigt synes jeg det er virkelig for dårligt at I konsulenter slet
ikke får en ordentlig opbakning fra WW baglandet når det nu engang er
jer som er ansigterne ud ad til og får det til at virke for
medlemmerne pga jeres inspiration i øser ud med

Håber du får has på de sidste kilo WW eller DDV uanset så skal det nok
lykkes dig. Jeg hepper ihvertfald på det
Selv har jeg puslet med tanken om at støve DDV af igen og inspireret
af dit gode indlæg her ja så tager jeg mig selv i kraven og går op til
DDV på onsdag...nu giver jeg den selv en skalle !

Camilla Larsen

www.sparhawk.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 24-01-04 16:48

"Camilla Sabroe" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse
> Hej Ninett
>
> Længe siden *G*
Ja, mon ikke.

> [...]
> over at der en pokkers bid vej fra Roskilde til Haslev når man ikke
> har bil ellers havde jeg skam troppet op hos dig. Ved at du er skrap

Tak, det var sødt sagt - netop en af mine forcer, at motivere andre. Føler
bare, det bliver kunstigt, når jeg ikke en gang kan motivere mig selv, så
DET tager jeg fat på nu!

> En tanke der dog slår ned i mig da jeg læser dit lange men gode indlæg
> er....jamen kunne du ikke bare troppe op fx her i Roskilde og blive
> vejet ved en WW konsulent?

Rigtig god ide - meeen Joan i Roskilde er en af mine rigtigt gode venner og
har klasser samtidigt med, at jeg selv har, såe...
Det eneste sted, der erklasser på et andet tidspunkt er i Kbh = 60 km herfra
i weekenden! Så hellere Køge mandag formiddag, see?

> [...]
> jer som er ansigterne ud ad til og får det til at virke for
> medlemmerne pga jeres inspiration i øser ud med

Ja, det er godt nok ærgerligt, og det gør mig så ked af det, jeg brænder jo
stadig for programmet, men flammen går altså ud, når der ikke kommer ilt til
den

> Håber du får has på de sidste kilo WW eller DDV uanset så skal det nok
> lykkes dig. Jeg hepper ihvertfald på det

Tak, Camilla. Du kan tro, jeg nok skal få has på dem. Også af en ganske
bestemt årsag, som jeg vil vende tilbage til senere, eller i en privat mail,
ok?

> Selv har jeg puslet med tanken om at støve DDV af igen og inspireret
> af dit gode indlæg her ja så tager jeg mig selv i kraven og går op til
> DDV på onsdag...nu giver jeg den selv en skalle !

Så giver vi den begge en ordentlig en på frakken *SS*

Kærlig hilsen, Ninett

Fra : Gitte Rydal

Dato : 24-01-04 16:01

"Ninett Green" skrev:

> Nu har jeg sendt hende en SMS og skrevet, at jeg kommer, hvis hun ikke
> skriver tilbage, at det ikke kan lade sig gøre - for selvfølgelig kan
det da
> det,ikk?

Hej Ninett.

Jeg svarede på din SMS i morges - 5 min. efter.
Fik du ikke den?

Ellers mail:
gitterydal(snabela)pc.dk

Selvfølgelig kan du komme.
Jeg vil blot lige gøre dig opmærksom på, at netop på mandag skal vi være
i et andet lokale (se venligst min hjemmeside www.gitterydal.dk)

> Anyway det var bare liiige for at fortælle, at jeg lever endnu og er
på vej
> ned ad vægtskalaen igen.

Det er jeg glad for at høre

De bedste hilsner
Gitte Rydal
De Danske Vægtkonsulenter
Køge - Næstved - Roskilde - Ringsted
www.GitteRydal.dk

Fra : Ninett Green

Dato : 24-01-04 16:51

"Gitte Rydal" <nomail@here.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Ninett.
>
> Jeg svarede på din SMS i morges - 5 min. efter.
> Fik du ikke den?

Nej, det gjorde jeg ikke, men du aner ikke, hvor glad jeg er. Jeg kommer
fluks og er fyr og flamme.

Tusind tak.

Jeg mailer lige til dig privat, ok?.

Glæder mig til at møde dig igen.

Kærlig hilsen, Ninett

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 25-01-04 15:47

[Ninett Green | Sat, 24 Jan 2004 09:50:02 +0100]

>Det er altså underligt det her, men jeg har brug for at komme ud med det
>her: Som nogen nok husker er jeg konsulent hos WW og kæmper stadig med en
>rimelig stor overvægt.

Tillykke med beslutningen.

Det er nok lidt af en bet for WW at de mister en af deres prominente
personer... (jaja, man har jo hørt om dig og WW før

Under alle omstændigheder er det det rigtige for dig selv - har du været
på en kur i en periode du ikke føler virker, er det på tide at prøve
noget andet.

Håber at DDV er løsningen for dig, eller er der jo andre muligheder :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 25-01-04 20:27

Ninett Green wrote:

> .... (når man bruger det *SS*), ......

Kernen i problemet er nok i det jeg har efterladt af dit indlæg.

Når alt kommer til alt, så virker programmer (uanset om det ddv, ww,
atkins eller hvad de hedder) kun, når man følger dem!

Holder man op med at følge dem, så falder tilbage i de gamle vaner, så
kommer kiloene igen.

Og jep, jeg er faldet tilbage i de gamle vaner og har endnu ikke fundet
motivationen endnu.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : nette

Dato : 25-01-04 23:25

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> Holder man op med at følge dem, så falder tilbage i de gamle vaner, så
> kommer kiloene igen.

> Og jep, jeg er faldet tilbage i de gamle vaner og har endnu ikke fundet
> motivationen endnu.

For pokker da, Carsten, din gamle gæve kæmper! Hvis nogen kan sparke sig
selv igang igen, er det da dig! Hvad skal der til, før du er oppe på hesten
igen? Vil du virkelig sidde derhjemme og læse om at jeg snart overhaler dig
indenom kilo efter kilo? Not cool, man!
Måske kan det friste at læse nogle af dine gamle indlæg, opfriske din
begejstring? Eller prøve noget andet - lissom jeg?

Er der noget, jeg kan hjælpe dig med, må du endelig sige/maile til, ok?

Kram fra Ninett

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-01-04 03:59

nette wrote:

> "Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> For pokker da, Carsten, din gamle gæve kæmper! Hvis nogen kan sparke sig
> selv igang igen, er det da dig!

Fortæl det lige til badevægten.

> Hvad skal der til, før du er oppe på hesten
> igen?

Tja, havde jeg fundet jolly jumper, så ville jeg være i fuld galop.

> Vil du virkelig sidde derhjemme og læse om at jeg snart overhaler dig
> indenom kilo efter kilo? Not cool, man!

Du tiltaler vist konkurrence-genet i mig.

> Måske kan det friste at læse nogle af dine gamle indlæg, opfriske din
> begejstring?

Jeg googler lige for at se om der er noget som kan bruges.

Hil Google.

> Eller prøve noget andet - lissom jeg?

Tjaaaah, det er vel et forsøg værd.... og ja, så er vi tilbage i
tankegangen om man vil prøve eller gøre tingene.

> Er der noget, jeg kan hjælpe dig med, må du endelig sige/maile til, ok?

Er noteret.
Don't be surprised if I take you on your word (eller hvad man siger).

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : nette

Dato : 27-01-04 10:41

> Tja, havde jeg fundet jolly jumper, så ville jeg være i fuld galop.

Hvor var det nu du satte den på stald? Du HAR jo en Jolly Jumper - det har
du vist så klart og tydeligt. Det er nok ikke så meget krikken, der ikke
orker lige nu, og måske har du brug for at lære andre gangarter at kende?
Pas og tølt f.eks. *SS*

> Du tiltaler vist konkurrence-genet i mig.
Gør jeg virkelig??

> Jeg googler lige for at se om der er noget som kan bruges.
> Hil Google.

Fandt du så nogle af dine geniale indlæg?

> Tjaaaah, det er vel et forsøg værd.... og ja, så er vi tilbage i
> tankegangen om man vil prøve eller gøre tingene.

De små hunde prøver - de store KAN! Hvad er du så? Chiuaua eller Grand
Danois? Grrr.....

> Er noteret.
> Don't be surprised if I take you on your word (eller hvad man siger).

I'll be rather disapointed if you did'nt

Glade hilsner, Ninett

Fra : Marlene

Dato : 28-01-04 15:57

> [...]
> sende den ind til chefkonsulenten. Det sker der ikke så meget ved - den
> bliver ikke kommenteret på nogen måde - suk!

Jeg er ny på et ww hold, og det undre meget min veninde og jeg, at der netop
ikke er nogen kommentarer, er det normalt, ikke et godt gået, eller hvorfor
har du ikke tabt mere, hvad mener du årsagen er osv. Hende vi har er vi
absolut ikke vilde med, hun har også "kun" tabt 10 kg på ww for mange år
siden, inden det hed ww, forstår slet ikke det er sådan en man bruger.

> Anyway det var bare liiige for at fortælle, at jeg lever endnu og er på
vej
> ned ad vægtskalaen igen.

Ønsker dig held og lykke, og håber du vil tabe dig.

Måske du eller andre kan fortælle mig om det gør noget at alt den væske man
skal drikke er light saftevand, er ikke vild med vand Får ikke drukket
nok så.

Mange hilsner

Marlene

Fra : nette

Dato : 28-01-04 22:12

"Marlene" <marnel@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> absolut ikke vilde med, hun har også "kun" tabt 10 kg på ww for mange år
> siden, inden det hed ww, forstår slet ikke det er sådan en man bruger.

Det handler i bund og grund om at opmuntre og ikke "nedgøre". Hvis man komme
rog har taget på, så ved man jo godt selv, at det ikke er så smart, det
behøver man ikke en konsulent til.
Men det konsulenten skal være god til, er at opmuntre dig til at komme
videre, fokusere på det positive og at du følger programmet, så godt du kan.
Som konsulent er jeg da heller ikke i den lette ende - endnu *SS*, men jeg
kan love dig, at jeg kan motivere mine deltagere, så de kan flyve hjem og
synes de er geniale - det er det, du skal bruge din konsulent til!
Kan hun ikke det, så er der måske noget i Jeres kemi, der ikke er så
heldigt? Spørg efter det, du mangler, sig at du ønsker det og det. Hvis du
bare venter uden at sige det, kan hun ikke gætte, at du forventer noget
andet, vel?

Forresten er det ikke noget "før det hed Weight Watchers" - det har det
heddet siden det startede.

> Ønsker dig held og lykke, og håber du vil tabe dig.

Tak skal du ha. Og ja sågu viljeg da tabe mig, det handler bare om at få
sjælen med, så den ikke først kommer med næste tog. Men denne gang er jeg
sikker på, vi kører på fællesbillet!

> [...]
man
> skal drikke er light saftevand, er ikke vild med vand Får ikke

Porgrammet foreskriver at du må drikke alt det sukkerfrie saft, du vil. Så
hvis det udelukkende handler om vægttab, så drik du bare løs. Handler det
derimod om også at få et sundere liv, så er det nok værd at overveje, om du
vil fylde din dyrebare krop med kemikalier dagen lang. Det kan læres at
drikke vand, du behøver jo ikke kunne det fra dag til dag, vel?

Held og lykke fremover og giv nu din konsulent og dig selv en chance, ikk?

Mange hilsner

Ninett

Fra : Marlene

Dato : 29-01-04 17:02

"nette" <nospam-post@qvinderne.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bare venter uden at sige det, kan hun ikke gætte, at du forventer noget

Synd vi ikke har dig. Hun dur ikke, du skulle prøve hende. Det er hende
selv der siger hun har tabt sig på det gamle WW dengang det hed de danske
vægtkonsulenter.
Jeg synes godt man må spørge, hvorfor vægten går langsom, måske man står og
har behov, for en snak om det, men ved hende vi har motivere hun slet ikke,
jeg er ikke den eneste med det syn.

Tak fordi du svarede.

Mange hilsner

Marlene

Fra : nette

Dato : 29-01-04 22:59

> [...]

> Synd vi ikke har dig. Hun dur ikke, du skulle prøve hende. Det er hende
> selv der siger hun har tabt sig på det gamle WW dengang det hed de danske

Hvis du lige i en privat mail - klip no spam ud af min adr. - fortæller mig
hvilket hold du går på (byen) så vil jeg meget gerne tage det op med hende,
ok?

Faktisk er det sådan hos WW at det er deltagerne og deres erfaringer, der er
i fokus. De dage hvor mine hold bare sidder og venter på at blive
underholdt, der kan jeg godt mærke, at jeg bliver drænet for energi, mens
jeg til gengæld er helt høj efter en kanon-god klasse, hvor de spørger om
det mest "vanvittige". Nogen gang må jeg altså give op, lade tema være tema
og tage en "klassens time",og det er nogle af de gange, jeg selv kan flyve
hjem - de klasser, hvor jeg selv bliver ladet helt op.
Hvordan ville det være, hvis du spørger din konsulent omkring hendes
erfaringer med udspørgen ved vægten? På de hold, hvor jeg selv vejer, prøver
jeg at komme med en lille opmuntring til de, der er gået lidt op i vægt, og
husker at bede deltagerne om at tage det op på klassen, hvis de ikke selv
ved, hvorfor vægten ikke lige er gået den rigtig vej denne uge.
Det er vigtigt at den, der bliver vejet har sine 2 minutter og er i centrum
der. Prøv at fortælle din konsulent hvordan du har det, hun er der for din
skyld, ikke omvendt, ok?

Jeg er ked af, du har så triste oplevelser, har du mulighed for at besøge en
klasse på sydsjælland, så er du meget velkommen.

Kærligst Ninett