Bestille varer fra utlandet, f.eks. Tyskla~
Fra : Anders Wessel Evense~

Dato : 24-01-04 09:38

Når dere bestiller varer fra et annet EU-land som Tyskland, må dere betale
toll, moms/VAT eller andre avgifter?

Vurdrere å bestille Poste Restante til Danmark eller Sverige, her i Norge
forlanger koster det for mye.

Tips mottas

Anders

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-01-04 11:51

> Når dere bestiller varer fra et annet EU-land som Tyskland, må dere betale
> toll, moms/VAT eller andre avgifter?

Hej Anders,

Ja, man skal betale moms og afgifter

Men fordelen er at mange andre lande har lavere moms/VAT end i Danmark.

--
Ses,
Peter

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 24-01-04 12:39

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> writes:

> Hej Anders,
>
> Ja, man skal betale moms og afgifter

Ja, i landet hvor man _køber_ tingene, der skal ikke betales dansk moms
eller lign. når man bestiller fra et andet EU land. (Bare lige for at
det ikke misforstås)

> Men fordelen er at mange andre lande har lavere moms/VAT end i Danmark.

Netop, det er dejligt

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Henrik

Dato : 24-01-04 13:51

"Anders Wessel Evensen" <awessele@runbox.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> toll, moms/VAT eller andre avgifter?
>
> Vurdrere å bestille Poste Restante til Danmark eller Sverige, her i Norge

Stem JA næste gang I skal stemme om EU medlemsskabet....!

Fra : Per H

Dato : 24-01-04 19:55

"Henrik" <mabehema@tdcadsl.dk> wrote in message news:<40126d88$0$27417$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> "Anders Wessel Evensen" <awessele@runbox.no> skrev i en meddelelse

> Stem JA næste gang I skal stemme om EU medlemsskabet....!

Per

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-04 17:31

"Anders Wessel Evensen" <awessele@runbox.no> wrote in message
> [...]
> toll, moms/VAT eller andre avgifter?
>
> Vurdrere å bestille Poste Restante til Danmark eller Sverige, her i Norge

Der betales ikke told ved køb mellem EU lande heller ikke afgifter, hvis det
f.eks. er dykkergrej.
Der betales f.eks. tysk moms hvis man køber i Tyskland.
Kun hvis det tyske firma sælger for mere end 300.000kr til Danmark, skal de
momsregistreres i Danmark og man kommer til at betale dansk moms. (gælder
f.eks. amazon.de)

--
Poul B-H
Køber Grønlandske ting til min samling

Fra : max

Dato : 24-01-04 18:32

"Anders Wessel Evensen"
> [...]
> toll, moms/VAT eller andre avgifter?
>
> Vurdrere å bestille Poste Restante til Danmark eller Sverige, her i Norge

Tjek diveinn.com ..-max-

Fra : Henrik

Dato : 26-01-04 17:00

http://www.deepstop.de

Er også et godt bud... Hmmmmmm lækkert... Henrik

Fra : Anders Wessel Evense~

Dato : 26-01-04 22:27

Har nå bestillt fra deepstop.de
De har gode tilbud, ja :)