E-Mail
webnoob 5265
Ikke-default POP3-port i Eudora?
Fra : Jørn Andersen

Dato : 24-01-04 07:41

Hej,

Er der nogen der ved, hvordan man i mailkonto-opsætningen i Eudora
angiver en anden port end standard-porten (fx 110) til at hente mail
fra?

Jeg kan godt ændre default i eudora.ini - den hedder:
POPPort=<portnr>
men så gælder det for alle konti, og det skal kun gælde for nogle
bestemte.
Jeg har forsøgt med (fx):
pop.host.tld:<portnr>
og lignende små julelege, men uden resultat.

[ Jeg skal bruge det til et "puslespil", hvor jeg både har SpamPal og
en mail-server på samme maskine som klienten. Derfor
port-puslespillet.
Det er i "den eksperimenterende fase", så det er ikke alle konti, der
skal bruge samme port. ]

Det kan vel ikke passe, at man ikke kan konfigurere det individuelt?

På forhånd tak.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-01-04 17:04

Jørn Andersen <jorn@jorna.dk> wrote:

> [...]
>skal bruge samme port. ]
>
>Det kan vel ikke passe, at man ikke kan konfigurere det individuelt?

Måske er det en løsning at sætte Eudora op med flere inifiler, så man får helt
forskellige opsætninger.

Der står et eller andet i hjælpen om dette, og så kan man evt. starte med at
lave en kopi af den bestående inifil.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard, nospam AT privat DOT dk
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 25-01-04 04:40

On Sat, 24 Jan 2004 17:03:42 +0100, Ove Kjeldgaard
<ReadMyEmail@The.Signature> wrote:

> [...]
>forskellige opsætninger.
>
>Der står et eller andet i hjælpen om dette, og så kan man evt. starte med at

En anden løsning, som jeg fandt ved at rode i
comp.mail.eudora.ms-windows er at lave kopiere:
<x-eudora-option:POPPort>
ind i en ny mail.

Den danner en link, som man kan ALT-klikke på, hvorved der kommer en
Popup-box, som giver mulighed for at ændre Popporten.

Man kan udvide det med:
<x-eudora-option:POPPort=110>
<x-eudora-option:POPPort=1110>
- som gør, at man blot skal bekræfte popup-boxen.

Man kunne ønske, at Eudora havde den slags bygget ind i en menu eller
evt. en Toolbar, men i det mindste er der tilsyneladende et simpelt
kommandosprog indbygget, som jeg ikke var klar over.
Prøv fx at søge på "x-eudora" på www.eudora.com, så er der faktisk
mange muligheder.

--
Jørn Andersen,