software og hardware-rendering???
Fra : John Nielsen

Dato : 23-01-04 21:47

hej ng
ville lige høre om der var nogle der kunne sige mig hva det betyder og hva
det gør,
hilsen jm
__________________________________________________________________ john
Nielsen ICQ#: 344878025 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Sune Storgaard

Dato : 24-01-04 00:19

John Nielsen mumbled his insignificant opinion in:
40118821$0$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> hej ng
> ville lige høre om der var nogle der kunne sige mig hva det betyder
> og hva det gør,
> hilsen jm

Software rendering er hvor man beregner billedet udelukkende via CPU'en, det
er ofte langsommere, og man har sjældent alle de finesser med som et
grafikkort laver. I spil bruges softwarerender kun som en nødløsning, i de
tilfælde hvor der er problemer med grafikkortets drivere o.lign.

Hardware er når man udnytter grafikkortets funktioner til at beregne
billedet med, det er det den er lavet til og så belaster man ikke cpu'en
unødigt, omend den stadigvæk bruges til at fodre gfx kortet med.

Med mindre du har en god grund, så vælg hardware render, alt andet er som
regel spild af hardware og giver i langt de fleste tilfælde et gigantisk
kvalitetstab.