Gemme i regestry
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 08-01-01 18:06

hejsa

der skulle vel ikke være nogen her der kan give et lille eksempel på hvordan
man gemmer nogle
programindstillinger i registreringsdatabasen.

Det er vel noget med "set settings" og "get settings" eller sådan noget.

Jeg kunne godt bruge et eksempek hvor f.eks. indholdet af en textbog bliver
gemt i regi.

Fra : Mads Andreasen

Dato : 08-01-01 20:09

"Jan Damkjær Dahl" <jpd@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det er vel noget med "set settings" og "get settings" eller sådan noget.
>
> Jeg kunne godt bruge et eksempek hvor f.eks. indholdet af en textbog

Hejsa

Du kan bruge GetSetting og SaveSetting funktionerne. Nedenstående eksempel
gemmer text1 textboxen fra applicationen DemoTest i registry under
hkey_current_user\Software\VB and VBA Program settings\DemoTest\Text\Text1

SaveSetting App.Title,"Text","Text1",Text1.text
Text1.Text=GetSetting App.Title,"Text","Text1","Standard Text"

Håber det hjælper lidt på vej.

--
-Mads
---------------------------------------

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-01-01 20:37

Ok tak for det

Det ser også ud til at virke. Dette her gør i hvertfald

SaveSetting App.Title, "Indstillinger", "Replase", txtReplase.Text
SaveSetting App.Title, "Indstillinger", "lokalsti", txtlokalsti.Text
SaveSetting App.Title, "Indstillinger", "Seperator", txtSeperator.Text

men når jeg så vil hente igen

frmindstil.txtReplase.Text = GetSetting App.Title, "Indstillinger",
"Replase","Standard Text"
frmindstil.txtlokalsti.Text = GetSetting App.Title, "Indstillinger",
"lokalsti","Standard Text"
frmindstil.txtSeperator.Text = GetSetting App.Title, "Indstillinger",
"Seperator","Standard Text"

Så siger den "Expected end of statement" og markerer App

Fra : Mads Andreasen

Dato : 09-01-01 20:54

Hejsa

Jeg var hvist lidt for hurtig. Problemet er at GetSetting er en funktion,
følgende skulle virke:

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 09-01-01 21:09

OK

Det har jeg også lige sat og fundet ud af, men tak alligevel