Q: Millisekunder i VB?
Fra : Jan Vinten

Dato : 23-01-04 10:30

Hej gutter og gutinder,

Hvad er den nemmeste måde, at få vist millisekunder i VB på?

Bedste hilsner
Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-01-04 11:04

"Jan Vinten" <ingen_email@send_kun_i_gruppen.tak> skrev i en meddelelse
> Hej gutter og gutinder,
>
> Hvad er den nemmeste måde, at få vist millisekunder i VB på?

Nu skriver du 'den nemmeste' og ikke 'den bedste'....

1) Placér en timer-kontrol og en label på en form,
2) Sæt timerens Interval = 1
3) Skriv kode
Sub Timer1_Timer ()
Label1 = Timer
End Sub

Havde du skrevet 'den bedste måde', skulle der nok lidt flere oplysninger om
formålet til, før metoden kunne afgøres...

Jens Vestergaard (mailadr i dette indlæg er ikke gyldig!)
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Jan Vinten

Dato : 23-01-04 11:22

Hej Jens,

hehe! Jeg vælger så, at omformulerer mig... Timeren havde jeg tænkt på -
men synes den er lidt uholdbar.

Hvad er den bedste måde, at få VB til, at returnerer millisekunder ?

/ Jan

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 23-01-04 12:53

> [...]
> men synes den er lidt uholdbar.
>
> Hvad er den bedste måde, at få VB til, at returnerer millisekunder ?

Jamen, så er det, man må spørge: Til hvilket formål?

Sagen er nok, at hvis du kontinuerligt vil have *vist* millisekunder uden en
timer-kontrol, så er der i VB ikke mange ressourcer til overs til noget som
helst andet. Du kunne bruge et Do...Loop til at opdatere visningen, men så
skal du huske DoEvents inde i loopet, ellers kommer du aldrig ud igen - og
så kan man diskutere præcisionen.

Vil du derimod blot *regne* med millisekunder - f.eks. beregne varigheden af
en bestemt kode el.lign. så kan du med fordel bruge API-funtionen
GetTickCount:

Public Declare Function GetTickCount Lib _
"kernel32" Alias "GetTickCount" () As Long

Funktionen returnerer 'millisekunder siden systemstart/reset'.

Fra : Jan Vinten

Dato : 26-01-04 23:36

Hej Jens,

Jeg takker ... Det skal bruges til at returnerer en ping tid .. så med lidt
udregning gør GetTickCount jo jobbet fint!

Fra : Kenneth

Dato : 29-01-04 20:12

Jeg mener at man har en fordel i at benytte VB Timer variabel.
Eks.

dStart= timer
Call TimeConsumingProcedure()
dElapsed = timer - dStart