.Mac via sonofon's FWA
Fra : Michael Horn

Dato : 23-01-04 08:14

Hej Macgroup.
Jeg skrev til sonofons support at min FWA forbindelse ikke kunne komme i
forbindelse med min .mackonto!

Jeg har fået følgende mail fra sonofon support!
De understøtter ikke mac!
"
On Monday, January 19, 2004, at 11:03AM, Bredbånd Team
<bredbaand@sonofon.dk> wrote:

Tak for din henvendelse vedr. SONOFON Bredbånd.

Hej Michael
Det kunne tyde på at dette kunne hjælpe dig.

For at ændre MTU size på dit netkort kan du hente programmet Dr. TCP,
som
findes på nedenstående link:

http://www.dslreports.com/front/DRTCP021.exe

Når du åbner programmet skal du være logget af og dit netkabel skal være
afmonteret.
MTU size skal være under 1454. Du skal blot prøve dig frem for at finde
den
værdi der passer bedst til netop din PC.
Husk at montere netkabel igen efter ændringen."

Er der nogen der ved hvorfor og hvad man ændre MTU på en mac osx 10.3 ?

Michael Horn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-01-04 08:43

IPNetTunerX <ftp://www.sustworks.com/IPNetTunerX_1.1.5.dmg.sitx>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-01-04 08:55

> IPNetTunerX <ftp://www.sustworks.com/IPNetTunerX_1.1.5.dmg.sitx>

Eller med terminalen "sudo ifconfig en0 mtu 1454"
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Magnus Marius Rohde

Dato : 23-01-04 10:29

> Eller med terminalen "sudo ifconfig en0 mtu 1454"

Hvad er MTU?

Magnus
--
OS X: Because making UNIX user-friendly was easier that fixing Windows

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-01-04 10:54

Magnus Marius Rohde <magnus-marius@mail.tele.dk> wrote:

> Hvad er MTU?

Maximum Transmission Unit eller største størrelse en pakke må have på en
grænseflade. Data på netværk og internettet bliver sendt i pakker. En
pakke indholder udover data information om afsender og modtager så den
havner det rigtige sted. Det er derfor vigtig at pakker er så store som
muligt for ikke at skabe ekstra arbejde og trafik. Omvendt hvis en pakke
er for stor skal den pakkes om i mindre bidder. Dette skaber også mere
arbejde og trafik.

Ethernet har mtu stadard på 1500 bytes. Internet er stadardiseret til
en mtu på 576, men det er meget almindeligt at benytte 1500.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-01-04 12:54

Michael Tysk-Andersen wrote:

> havner det rigtige sted. Det er derfor vigtig at pakker er så store som
> muligt for ikke at skabe ekstra arbejde og trafik. Omvendt hvis en pakke

Med de nye superhurtige netkort, er det også en faktor at der maksimalt
kan være et vist antal pakker udestående i TCP/IP-laget (som jo
gensender hvis en pakke ikke kom frem). Derfor er de såkaldte "Jumbo
Frames" interessante. http://sd.wareonearth.com/~phil/jumbo.html

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 01-02-04 08:12

> Eller med terminalen "sudo ifconfig en0 mtu 1454"

Ville lige følge op med den aller enkleste metode som hverken kræver
teminal eller ekstra software.

Systemindstillinger -> Netværk -> Vis:Indbygget Ethernet -> Ethernet ->
Konfigurer:Manuelt (avanceret) -> Speciel

Thorbjørn der er også mulighed for Jumbo frames!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Michael Horn

Dato : 23-01-04 17:27

> IPNetTunerX <ftp://www.sustworks.com/IPNetTunerX_1.1.5.dmg.sitx>

Hæ det er da for fedt Takker og bukker.

Den ville ikke i terminalen, men IpNettuner ku lige dreje den.
Tak igen.

Michael Horn