nem atkins morgenmad
Fra : soren

Dato : 23-01-04 07:02

Hej gruppe

Jeg savner noget inspiration til en nem atkins (plus protein, minus
kulhydrat) morgenmad.
Jeg er ikke meget for at lave æggekage hver eneste morgen
Kan I hjælpe?

Søren M

Fra : JH

Dato : 23-01-04 09:49

soren wrote:
> [...]
> kulhydrat) morgenmad.
> Jeg er ikke meget for at lave æggekage hver eneste morgen

Samme her - og hvad med madpakker?

Har lige købt begge Atkins bøgerne,
men synes desværre opskrifterne er meget
Amerikanske. Kunne være rart, hvis en
dansker med forstand på kuren udgav
en opskriftssamling.
Det skal lige siges, at jeg kun har kigget
på opskrifterne, har ikke fået læst
bøgerne igennem endnu.

JH

Fra : sune vuorela

Dato : 23-01-04 15:38

En der kalder sig "JH" <JH@no.spam> skrev:

>Har lige k?egge Atkins b?e,
>men synes desv?e opskrifterne er meget
>Amerikanske. Kunne v? rart, hvis en
>dansker med forstand p?uren udgav
>en opskriftssamling.
>Det skal lige siges, at jeg kun har kigget
>p?pskrifterne, har ikke f? l?
>b?e igennem endnu.

Der findes en bog der hedder lækker mad uden kulhydrater - den er
lavet af et par danskere.
Jeg ved det ikke - men der er vidst også opskrifter i niels ehlers bog
om omegametoden.

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-01-04 09:58

[soren | Fri, 23 Jan 2004 07:01:47 +0100]

>Jeg savner noget inspiration til en nem atkins (plus protein, minus
>kulhydrat) morgenmad.

Jeps, det forstår jeg godt - som nordeuropæer er morgenmaden sværere at
have som Atkins.

Jeg selv spiser hjemmelavet youghurt hver morgen, samt lidt nødder - i
weekenden dog bacon, æg, champignon.

Alternativt kan man lave en stak små bagte buddinger (fløde, æg,
sødemiddel, vanille) der står parat i køleskabet.

Røget laks m/ røræg og grønne asparges er også lækkert

Desuden findes der mere kommercielle alternativer, bl.a. jeg selv har en
virksomhed der producerer lavkulhydrat kager, brød, milkshakes etc. for
de mere dovne af os :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : JH

Dato : 23-01-04 11:07

Rene' Hjorth wrote:
> www.rene.hjorth.com
> & www.lowcarb.dk

Hmm - en .dk side med engelsk tekst,
en .com side med dansk tekst.
Er det ikke lidt ulogisk?

Jeg har ikke selv problemer med,
at læse engelsk, men mon ikke du
ville få flere kunder, hvis du havde
en dansk version af www.lowcarb.dk
?

JH

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-01-04 11:43

[JH | Fri, 23 Jan 2004 11:07:06 +0100]

>Hmm - en .dk side med engelsk tekst,
>en .com side med dansk tekst.
>Er det ikke lidt ulogisk?

Jo, men hjorth.dk som er den private side, var taget i sin tid.

LowCarb.dk er pt. primært rettet mod det Europæiske/Engelske publikum,
men vi arbejder på en ny site hvor der bestemt også er oplysninger på
Dansk.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : JH

Dato : 23-01-04 14:37

Rene' Hjorth wrote:
> [JH | Fri, 23 Jan 2004 11:07:06 +0100]

> Jo, men hjorth.dk som er den private side, var taget i sin tid.

Hvor frækt

> LowCarb.dk er pt. primært rettet mod det Europæiske/Engelske publikum,
> men vi arbejder på en ny site hvor der bestemt også er oplysninger på
> Dansk.

Er det fordi Atkins/lowcarb ikke er så kendt endnu herhjemme,
at den ikke primært er rettet mod det danske publikum?
Men det lyder spændende med en dansk side.
Især hvis Atkins rent faktisk virker, hvad jeg jo
selv skal i gang med at afprøve.

JH

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 23-01-04 19:00

[JH | Fri, 23 Jan 2004 14:37:19 +0100]

>Er det fordi Atkins/lowcarb ikke er så kendt endnu herhjemme,
>at den ikke primært er rettet mod det danske publikum?

Det er fordi at da jeg startede firmaet for 2 år siden var Atkins ukendt
i DK men der var et hastigt voksende marked i UK, sidenhen er det blevet
bedre.

>Især hvis Atkins rent faktisk virker, hvad jeg jo
>selv skal i gang med at afprøve.

Atkins virker med godt resultat for 9 udaf 10 der prøver. Men lov mig
nu en ting... Læs bogen og følg bogen istedet for at gøre hvad mange
gør, nemlig at følge hvad de har *hørt* at Atkins er...

Mange har hør lidt og læst et par sider på nettet, og tror at det bare
drejer sig om at spise fede bøffer, og det kan man egentlig også, men
det er usundt & fejlernæring.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-01-04 00:06

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Det er fordi at da jeg startede firmaet for 2 år siden var Atkins
> ukendt i DK men der var et hastigt voksende marked i UK, sidenhen
> er det blevet bedre.

Det er ikke helt korrekt. Atkins har faktisk været "kendt" i Danmark i mange
år i visse kredse - men er dog stadig relativt ukendt.

At vi herinde har hørt en del om Atkins det seneste år er jo ikke lig med,
at resten af befolkningen er med på, hvem og hvad det er.

Princippet bag - at undgå kulhydraterne i stor udstrækning - har i øvrigt
været kendt siden 70'erne i DK! Der er med andre ord ikke tale om en ny
kur - hvad nogle tror, fordi de først "for nylig" har hørt om den.

> Atkins virker med godt resultat for 9 udaf 10 der prøver.

Det var sørme noget af en påstand *S*

Men man kan selvfølgelig altid hævde, at hvis det IKKE virker, så er det
fordi folk ikke prøver på den rigtige måde. Slår man op på Atkins egen
website, kan man finde massevis af forskellige forklaringer på, hvad der er
årsagen, når den ikke virker: spændende fra, at folk drikker for lidt,
motionerer for lidt, lider af candida, får hormontilskud, for for mange
kalorier, bruger forkert sødemiddel...... etc. Så der er masser af
forhindringer, der bidrager til, at det næppe er 9 ud af 10, der opnår et
godt resultat.

I alt.support.diet.low-carb kan man støde på mange af dem, for hvem det ikke
virker. Så mon ikke det er som med alle andre kure. Det virker for nogle -
og ikke for andre. Jeg tror slet ikke, at den virker for 9 ud af 10 der
prøver.
Og jeg tror da slet ikke, at 9 ud af 10 ville få succes med at prøve.

Atkins kur er nemlig ret svær at overholde - blandt andet fordi den kræver
en
viden og indsigt, som ikke ret mange orker eller evner at tilegne sig. Men
også fordi den strider mod, hvad der er udbredt viden om sund mad. Det er
derfor ikke så ligetil at gå i byen og spise eller købe lavkulhydrat-mad.

Den kræver ikke mindre selvkontrol end andre kure.

Og selvom man lever efter reglen om max 20 gram kulhydrat om dagen, kan man
sagtens spise for mange kalorier til at tabe sig. Det fremgår også af Atkins
egen website: "if you are unable to lose weight or actually regain weight
lost, one possibility is that you are
taking in more calories than you expend".

Mvh. Lisbeth