grafikkort og strøm
Fra : wicb

Dato : 22-01-04 23:06

Hvor stor en strømforsyning skal man have for at bruge et nvidia FX 5900 XT
med succes. Jeg har læst at 350W er det mindste, men er det nu også strengt
nødvendigt.

Jeg har 300 (asus kabinet)

Nogen erfaring? Har ellers ikke noget særligt, blot 1 harddisk, netkort, cd
brænder og så ja, selvfølgelig et grafikkort.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-01-04 02:32

> [...]
cd
> brænder og så ja, selvfølgelig et grafikkort.

Hvis det ellers er en god 300W PSU er det mere end nok!

Brian

Fra : wicb

Dato : 23-01-04 18:59

Brian Lund wrote:
> Hvis det ellers er en god 300W PSU er det mere end nok!
>

> Brian

Ved du det Brian, jeg mener har du nogen erfaring med det? Tror selv på det!
Men har du prøvet det?

Tak for dit svar.

Fra : Brian Lund

Dato : 24-01-04 15:36

> Ved du det Brian, jeg mener har du nogen erfaring med det? Tror selv på
det!
> Men har du prøvet det?

Jeg har selv indtil for nyligt kørt med en billig 300W PSU med følgende
system:

AMD Thoroughbred 2200+ (1800 MHz)
2 harddiske
2 cd-rom drev
Radeon 9500 pro (også med ekstra strømtilslutning)
Et par kabinetblæsere
Et LCD som kører på PCens strøm også

Det har kørt stabilt!

Så ja, det skal nok gå med din 300W, medmindre det kort virkelligt æder en
masse strøm...

Og en dyr 300W PSU. altså en der leverer en masse strøm kan vidst trække
næsten alt :)

Brian

Fra : Thomas Bo Pedersen

Dato : 26-01-04 10:22

Kører med en 200 watt,2500 barton, 7200 120giga seagate hdd, cd-braender,
psu i min shuttle med club3d5900xt uden problemer.

Mvh TB