Andet multimedie
bentjuul 3670
Adobe filter
Fra : Jesper & Jeanette

Dato : 22-01-04 22:53

Hej nørder. !

Jeg søger efter et filter til min Adobe PS 6.0 engelske version, som kan
"konvertere" et billede til stregtegning eller noget lign.
Det tætteste jeg kan komme er at bruge Charcoal an Calk men er ikke
tilfreds.

Jeg har været inde at søge efter nogle filtre på
http://share.studio.adobe.com, men syntes ikke der er nogle der omhandler
dette.
I samme åndefrag hentede jeg en Style der hed Wildstyle, men under loadning,
får jeg at vide at den ikke er kompatibel med min version. ?

Nå men når jeg kommer hjem fra skiferie, forhåbentlig med et brækket ben,
kan det da være man får tid til at sætte sig grundigt ind i programmet, for
det æder dælen dytme meget tid. Uha uha.

Mvh

Jesper

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-01-04 14:42

Jesper & Jeanette skrev:

> [...]
> som kan "konvertere" et billede til stregtegning eller noget lign.
> Det tætteste jeg kan komme er at bruge Charcoal an Calk men er

Du kan opnå stregtegningseffekter på flere måder end med Chalk
& Charcoal. En anden måde at gøre det på, er denne:
<http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns942FE755384B.thomas@madsen.tdcadsl.dk>

> Jeg har været inde at søge efter nogle filtre på
> http://share.studio.adobe.com, men syntes ikke der er nogle der
> omhandler dette.

Du skal nok nærmere have fat i et decideret plugin. Det kunne
f.eks. være Gertrudis Plugin, men der findes flere af slagsen.
<http://www.photoshop-stuff.com/Gertrudis/PenandInk.html>

> I samme åndefrag hentede jeg en Style der hed Wildstyle, men under
> loadning, får jeg at vide at den ikke er kompatibel med min
> version. ?

Det sker ret ofte når man henter ting fra Adobe Studio Exchange.
Du har sikkert hentet en Style som er lavet i en anden version
end den du pt. sidder med.

Madsen.

Fra : Tina Thoft Kærsgaard

Dato : 23-01-04 15:13

Hej Jesper
Jeg kender ikke lige noget til filteret indenfor det du søger....men jeg ved
at du på www.prodic.dk kan finde en tutorials på det at lave et billede om
til en stregtegning. Dog har jeg fundet ud af at der mangle noget i hans
beskrivelse....eller jeg kan ihvertfald ikke få det til at virke, hvor imod,
hvis jeg til sidst - når jeg har gjort som beskrevet, går i filter - Blur -
Gaussian Blur.....så bliver billedet lavet til en stregtegnig.

Håber det er noget du kan bruge.

Hilsen
Tina

Fra : Jesper & Jeanette

Dato : 29-01-04 19:06

Vi siger tak for hjælpen og inspiration til videre brug.
Jeg fandt faktisk en "Action" som fluks laver mig den fineste streg tegning
med mulighed for at finjustere den.
Det er faktisk første gang jeg prøver at bruge en "Action" Hold da op det er
noget der spiller.
Et lille hint til evt. downloadere fra siden http://share.studio.adobe.com
skal man åbenbart have sin PhotoShop åben inden man begynder sin download.
Ellers sker der ikke en dyt.

Denne Action fandt jeg under Main > Photoshop > Actions > Image Effects og
hedder Pencil Art Work ver 2.