Piaggio Nrg batteri opladning? + andet spø~
Fra : Thomas

Dato : 22-01-04 20:39

Jeg har fundet et genopladnings kit hos thansen, som skulle kunne oplade mit
batteri. Er der nogen her, som ved hvor svært det er, at få batteriet op? Er
der andre ting som holder det på plads, end den lille plastikplade?
Et andet spørgsmål: Nu er min knallert godt nok gjort lovlig igen, efter at
være blevet stoppet af politiet pga. mit uoriginale udstødningsrør (som jeg
ikke engang vidste var ulovligt). Men jeg har lidt planer om, at få fjernet
skiverne igen til sommer.. Husker jeg rigtigt, når jeg mener at 3. gang man
stoppes konfiskerer de knallerten? Hvilket betyder at man max. kan stoppes 2
gange ialt?

Thomas

Fra : mortenjot

Dato : 31-01-04 14:07

Hej Thomas... jeg har selv en nrg som havde lignende problem... hvis din
scooter er en mc3 model kan den være lavet med et skod batteri, men de
er så flinke hos en piaggio-forhandler at tage dette batteri tilbage og
give én et helt nyt... hvis du har et helt gråt batteri (originalt) kan
der være mulighed for at du også har været en af de uheldige... prøv og
se om du kan få det byttet (det kommer også an på om de vil stå inde for
det pga. din scooters alder)
hvis du bare vil oplade det skal du tage pladen i boxen af, pille
ledninger af (vær ikke bange for at få stød, spændingen er meget lille).
efter det kan du trække batteriet op... sikre dig af laderen ikke har
for mange ampere for så ryger batteriet først... god fornøjelse...
morten

http://www.kandu.dk/

Fra : mortenjot

Dato : 31-01-04 14:10

de kan konfiskerer den 3. gang (den er sendt i syn og konstateret
ulovlig)... efter hvad jeg ved af, gør de det sjældent, men du får jo
større og større bøde for hver gang du stoppes på en ulovlig...

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 04-02-04 13:37

"mortenjot" <mortenjot.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> ulovlig)... efter hvad jeg ved af, gør de det sjældent, men du får jo
> større og større bøde for hver gang du stoppes på en ulovlig...

Tak for svaret & undskyld jeg ikke lige svarede tilbage. Havde helt glemt at
jeg havde stillet spørgsmålene.
Nå, men vil det sige at den skal være sendt til syn, for at det tæller som
en "gang"?
Mht. batteriet så har jeg købt en oplader, har prøvet at lade batteriet op i
ca. 4-5 timer, samme resultat. Skal det lade længere ( der mangler ca. 1/5 i
flg. måleren) eller kan jeg godt opgive & punge ud for et nyt? Knallerten er
lige under 3 år gammel, kan ikke helt huske om garantien stadigvæk dækker.

Thomas