Ens i _ALLE_ browsere
Fra : Christian

Dato : 22-01-04 20:08

Hej NG,

Nu validerer min CSS, og min HTMl som henholdsvis CSS2 og XHTML
1.0. Så ser jeg siden i min IE 6 og er tilfreds. Så ser jeg den i
alle andre browsere også de tidligere IE versioner og ser det
ligner ****. Hvad kan man gøre? Andet end "Klik her hvis du
bruger Mozilla" osv. Kan man gøre sådan at de bruger forskellige
stylesheets til forskellige browsere? Jeg vil så nødigt tilbage
til tabeller!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-04 23:55

"Christian" <SphinX@mail-online.dk> skrev

> [...]
> 1.0. Så ser jeg siden i min IE 6 og er tilfreds. Så ser jeg den i
> alle andre browsere også de tidligere IE versioner og ser det

Du vil sikkert komme længere med mindre arbejde ved at udvikle siden til at
se rigtigt ud i Mozilla - og være standardsættende. Sandsynligheden taler
for, at den så også vil se fornuftig ud i andre browsere.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : moso97ad

Dato : 23-01-04 00:34

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> se rigtigt ud i Mozilla - og være standardsættende. Sandsynligheden taler
> for, at den så også vil se fornuftig ud i andre browsere.

Helt enig - jeg taler af bitter erfaring

Mvh.
Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 10:35

Christian skrev:

> [...]
> 1.0. Så ser jeg siden i min IE 6 og er tilfreds. Så ser jeg den i
> alle andre browsere også de tidligere IE versioner og ser det

- Tjekke løbende i flere browsere.

- Sørge for at bruge en standardsættende doctype
(faldgrube: brug _ikke_ xml-erklæringer i XHTML-dokumenter - det
sætter IE i quirks mode og Mozilla/Opera m.fl. i standardmode)

- Håndtere tidligere IE-udgaver med conditional comments eller css-
hacks.

> Kan man gøre sådan at de bruger forskellige stylesheets til
> forskellige browsere?

Ja, men det er det sidste du skal forsøge med. Begynd med at lave
din side så den - med samme kode - ser så godt som ens ud i de
store browsere. Herefter kan du begynde at tweake til forskellige
browsere.

Hvis du vil have konkret hjælp, må du give et link til din side.
--
Jens Gyldenkærne Clausen