Renovering af loft i kælder:
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 18:19

Hej med jer,

Jeg er igang med at renovere vores loft i kælderen.

Det pudsede træloft er nu væk og forskalling ligeså.

Nu skal jeg isolere og komme gips på men jeg vil høre om nogen ved om det er
tilladt at lave synlige bjælker?

Konstruktionen er som følger:

Bjælker er 175 mm høje og jeg forestiller mig 100 mm tung isolering (til at
tage trinstøj).

Så kunne jeg jo komme 2-3 (hvormange skal jeg bruge??) gipsplader op mellem
bjælkelaget, men hvad med brandkrav???

MVH

Bo

Fra : Steen Madsen

Dato : 23-01-04 13:36

> Så kunne jeg jo komme 2-3 (hvormange skal jeg bruge??) gipsplader op
mellem
> bjælkelaget, men hvad med brandkrav???
>
> MVH
>
> Bo

Hvis vi taler om et alm. et-fam hus hvad vi jo nok gør er der ikke nogen
brandkrav- ved at det er en brandzone pr. difintion.

men jo altid en god ting at tænke sig om om ikke hjælpe en evt. brand
yderlige med at sætte en masse godt brandbart op- så derfor er gibs (Kl.1)
jo altid godt at benytte.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-04 18:08

> [...]
>
> men jo altid en god ting at tænke sig om om ikke hjælpe en evt. brand
> yderlige med at sætte en masse godt brandbart op- så derfor er gibs (Kl.1)

Jeg har d.d. fået af vide af en expert at der er krav om en BD60
konstruktion så hvor har du din viden fra? (Hvem har ret?)

På forhånd tak.

MVH

Bo

Fra : Ukendt

Dato : 28-01-04 19:51

> [...]
at
> tage trinstøj).
>
> Så kunne jeg jo komme 2-3 (hvormange skal jeg bruge??) gipsplader op

Skal jeg etablere dampspærre?

Der er varme på begge sider, altså oppe og nede.

MVH

Bo

Fra : Tonny

Dato : 03-02-04 23:35

"Bo" <ejsmb(a)privat.dk> wrote in message
> Skal jeg etablere dampspærre?
>
> Der er varme på begge sider, altså oppe og nede.
>
> MVH
>
> Bo

Nej, dampspærre monteres på indvendige side af konstruktionen for at undgå
at den varme-fugtholdige luft trænger ud i konstruktionen og kondenserer med
efterflg. råd/svampeskader til følge. (Hvilket ikke sker her.)

--
Hilsen Tonny.
www.hammergodt.dk