chokotella
Fra : Ninett Green

Dato : 22-01-04 14:25

Stødte på en spændende opskrift hos Heede, men hvad er nu chokotella for
noget? Er det et DDV produkt som bruges i stedet for..........??

Pft.

Ninett

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 22-01-04 16:14

> Stødte på en spændende opskrift hos Heede, men hvad er nu chokotella for
> noget? Er det et DDV produkt som bruges i stedet for..........??

Hej Ninett

Det så men bare et ddv'sk bud på nutella. Kan jo f.eks brug til morgenmad.
Jeg har dog ikke selv afprøvet det.

Mvh.
Mette

Fra : Iben

Dato : 24-01-04 19:01

"Ninett Green" <ninett@greenshus - no spam - .dk> wrote in message
> Stødte på en spændende opskrift hos Heede, men hvad er nu chokotella for
> noget? Er det et DDV produkt som bruges i stedet for..........??
>
> Pft.
>
> Ninett

Hej Ninett,

Chokotella er bare DDVs udgave af Nutella, du kan bruge det på brød eller
ovenpå kager!
Smager fortrinligt!!!

Mvh.
Iben

Fra : Marlene

Dato : 25-01-04 09:39

"Ninett Green" <ninett@greenshus - no spam - .dk> skrev i en meddelelse
> Stødte på en spændende opskrift hos Heede, men hvad er nu chokotella for
> noget? Er det et DDV produkt som bruges i stedet for..........??
>
> Pft.
>
> Ninett

Jeg er blevet nysgerrig efter opskriften, det lyder jo spændene. Kan jeg få
opskriften?

Hilsen

Marlene

Fra : Iben

Dato : 25-01-04 14:43

> Jeg er blevet nysgerrig efter opskriften, det lyder jo spændene. Kan jeg

> opskriften?
>
> Hilsen
>
> Marlene

Hej Marlene,

På hjemmesiden http://opskrifter.heede.dk kan du finde i 100-vis af DDVske
opskrifter, her er opskriften på Chokotella, sakset fra ovennævnte side.
Mvh.
Iben

Chokotella

5 g nøddeolie (hassel-, valnødde- eller jordnøddeolie)
20 g minarine
2 1/2 g usødet kakao
1 tsk flydende SØD
lidt vanillekorn
hasselnøddeessens (kan udelades)

Rør det hele til en ensartet masse - som nu kan smøres på brød som fx
Nutella.
Chokotella kan også bruges som creme på en kage, der ikke indeholder
fedtstof.

Forbrug:
1/1 dagsration fedtstof
1/2 ekstra-X (kakao)