$java_home
Fra : Thomas Bendsen

Dato : 22-01-04 10:56

Hej

Jeg er begyndt at kigge lidt på om jeg kan få java til at samarbejde med
min mySQL database. I den forbindelse skal jeg jo nok have installeret
MySQL Connector/J. I manualen hertil står at jeg skal kopiere en jar-fil
til $JAVA_HOME/jre/lib/ext.

Hvordan finder jeg ud af hvor $JAVA_HOME er på mit system? Jeg bruger
Max OS X (10.3), dvs jeg vil sikkert kunne bruge et svar som virker i
Linux.

Hvis der i øvrigt er nogen som kender nogle gode sider (ud over suns
Java Tutorial) som beskriver hvordan man får Java og MySQL til at snakke
sammen må I meget gerne sende et link.

MVH Thomas Bendsen

Fra : Michael Jack

Dato : 22-01-04 11:57

On 2004-01-22, Thomas Bendsen <thomas_bendsen@stofanet.dk> wrote:

> Hvordan finder jeg ud af hvor $JAVA_HOME er på mit system? Jeg bruger
> Max OS X (10.3), dvs jeg vil sikkert kunne bruge et svar som virker i
> Linux.

Brug /Library/Java/Home.

Jeg har følgende i min ~/.bash_profile:

export JAVA_HOME=/Library/Java/Home

> Hvis der i øvrigt er nogen som kender nogle gode sider (ud over suns
> Java Tutorial) som beskriver hvordan man får Java og MySQL til at snakke
> sammen må I meget gerne sende et link.

Der er et lille eksempel, kaldet TestMySQL.java, på
<http://www.entropy.ch/software/macosx/mysql/>.

--
Med venlig hilsen/King regards
Michael Jack, Copenhagen, Denmark

Fra : Thomas Bendsen

Dato : 22-01-04 13:44

In article <50OPb.77064$jf4.4966691@news000.worldonline.dk>,
Michael Jack <michjack@spamfilter.dk> wrote:

> Brug /Library/Java/Home.
>
> Jeg har følgende i min ~/.bash_profile:
>
> export JAVA_HOME=/Library/Java/Home

> Der er et lille eksempel, kaldet TestMySQL.java, på
> <http://www.entropy.ch/software/macosx/mysql/>.

Tak for hjælpen. Som altid (næsten) er det jo nemt når man lige ved
hvordan

Eksemplet var en stor hjælp.

Med venlig hilsen
Thomas Bendsen