while løkke !?!?
Fra : Lasse Madsen

Dato : 22-01-04 10:17

Hej

Jeg er vandt til fra embedded programmering at jeg kan fryse min software i
en løkke mens den sidder og venter på nogle ting der skal ske f.eks.

dim timeout as integer

Private Sub Command1_Click()
timeout = 2000
Timer1.Enabled = True
Timer1.Interval = 1

While (MSComm1.Input <> ">" And timeout <> 0)
StatusBar1.SimpleText = timeout
Wend

if timeout > 0 then msgbox "ok" else msgbox "fejl"

End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
timeout = timeout - 1
End Sub

Problemet er at PC'en fryser og timeout slet ikke ændre sig !?
det virker som om timeren slet ikke tæller !

hvordan gør man så det ?

altså kigger på om der er kommet en ">" karaker fra mscomm1.input og hvis
der er gået 2 sekunder uden den er kommet skriver man en fejl

M.v.h.
Lasse Madsen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 22-01-04 11:49

Lasse Madsen skrev:
> [...]

> det virker som om timeren slet ikke tæller !
>
> hvordan gør man så det ?

While (MSComm1.Input <> ">" And timeout <> 0)
DoEvents
Wend

Fra : Frank Bertelsen

Dato : 22-01-04 13:20

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> wrote in message

Jeg vil mene at du skal have en "DoEvents" kommando med ind i løkken,
for at frigive ressourcer til Windows.