Erfaringer med Biltog fra Hamborg - Narbon~
Fra : LORD ?

Dato : 22-01-04 09:57

Hej

Er der nogle der har erfaringer med Biltog fra Hamborg

til Narbonne , Frankkrig ??

Fra : M. Andersson

Dato : 22-01-04 13:15

Hejsa,
Vi har brugt biltoget fra Hamburg til München et par gange, i forbindelse
med skiferier, og er meget tilfredse med det.
Det fede ved det er, at man køre/ står ombord ved ni-tiden om aftenen og er
veludhvilet næste morgen. Desuden er der en restaurent lige ved side af hvor
man køre om bord.
Prisen på en tur/ retur er ca. kr. 6.000 med egne kabine med bad/toilet i
vinterferien for tre personer, det er ikke meget billigere hvis man rejser
på ultimativt monkey. Det er lidt dyrt, men til gengæld spare man en masse
kilometer og evt. overnatning. Sørg så vidt muligt for at kun køre i tog i
Tyskland, da det er meget dyrt og køre over grænser.
Se evt. www.autobahn.de
Go tur
Morten

Fra : Ped

Dato : 22-01-04 21:10

LORD ? wrote:
> Hej
>
> Er der nogle der har erfaringer med Biltog fra Hamborg
>
> til Narbonne , Frankkrig ??

Ja, jeg gjorde turen Hamburg - Narbonne i '98, hvor jeg havde min
motorcykel med. Så vidt jeg husker tog turen 22 timer. Nu kan jeg
tilfældigvis godt lide at køre i tog, og elsker at sidde og se
landskabet glide forbi, men ellers er det jo bare et spørgsmål om at
have læsestof nok med. Nu ved jeg hvad du fisker efter, men har du nogen
specifikke spørgsmål, så skriv endelig igen.

M.v.h.

Jens L. Pedersen
GPZ 1100

Fra : Ped

Dato : 22-01-04 23:36

Ped wrote:

> Nu ved jeg hvad du fisker efter, men har du nogen
> specifikke spørgsmål, så skriv endelig igen.

Der skulle naturligvis stå: Nu ved jeg IKKE hvad du fisker efter, men...

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 24-01-04 10:25

Hej
Vi var med for 1½ år siden - Hamborg - Narbonne. Det var en rigtig god
oplevelse så til sommer tager vi turen Hamborg - Villach, for at komme til
Kroatien. Specielt min mand, som plejer at tage største delen af
chauffør-tjansen, sad med et stort smil og et glas rødvin og sagde "aldrig
mere tyske motorveje".

Vi er en familie på 4 - så får man en kupe med plads til 5 og morgenmad.
Det praktiske fungere fint - men man skal være lidt opmærksom for at finde
stationen - men sammen med billeten får men tilsendt et kort.l.
Selve turen gik fint - med lidt hold på stationer, så evt. hunde også kunne
blive luftet. Vi blev 2 timer forsinket - det var nemlig tordenvej, så
strømmen gik i køreledningerne. Men vi hyggede os med medbragt mad, rødvin
og Matador. Husk at pakke rigtigt, for du kan selvfølgelig ikke få fat i
noget i bilen undervejs.
Da vi ankom - alle udhvilede - til Narbonne gik vi tur i byen og fandt en
restaurant til frokost, og havde alligevel god til til at finde til omegnen
af Barcelona, som var vores bestemmelsessted.

Rent praktisk bestiller man på www.dbautozug.dk (ja den duer), får
bekræftelse via email, og skal først betale ca. en måned før afrejse - så
hvis man fortryder er der ingen problemer.
Det kan godt betale sig at gå efter de billige afgange (gule og grønne
planen) - så kan man bare ikke ankomme en lørdag, som mange jo gerne vil
pga. lejede boliger.

Vores alternativ var at flyve og leje bil (vores to næsten voksne unger
gider ikke køre spærret inde med familien i flere dage), og så var det først
blevet rigtigt dyrt, men også når man sammeligner med benzin, overnatning,
og forbrugt tid, synes jeg billet prisen er til at have med at gøre.

Fra : LORD ?

Dato : 25-01-04 21:33

Hej

Tak for alle jeres svar,

Hvor høje kan billerne være på toget , vi har en Toyota Picnic

med Tagboks kan sådan en fætter mon være på Toget ??

Selvfølgelig kan man jo komme billigt ned med fly men billeje er jo hammer
dyrt.

Har i andre fif til rejsen sydover i Frankrig / Nord Spanien

Mange tak

Morten W.

Fredensborg

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 26-01-04 17:38

Mht. bilhøjden er det letteste at gå ind på siden og checke - jeg synes kun
den måtte være 155 til Narbonne - men til Villach er det vist 205. Men vi så
da også folk stå og pille det hele af, og lægge det ind i bilen (men så skal
tagboksen jo ikke være for stor). Men når man bestiller slipper man ikke for
at tage stilling til alt ang. taghøjde, tagboxe osv. Og det kan både gøres
på engelsk og tysk (men ikke dansk). Og hvis man kommer til at svare
forkert, bliver man også fanget i det ;->

Da vi var i Spanien startede vi på Costa Brava og fandt ud af hvorfor vi
aldrig har taget på charterferie. Det var slemt og ultra turistet - så vi
tilbragte to af de 4 dage i Barcelona.
Så tog vi til Pamplona mens der var den årlige fest (den med tyrene i
gaden) - det var en stor oplevelse - og selv om man ikke synes om at se dyr
blive mishandlet, var der masser af fest i hele byen man kunne deltage i.
Men det er næsten umuligt at opdrive et sted at bo - alle campingpladser er
også helt proppede.
Bagefter tog vi til Nordspanien - Altanterhavskysten. Lige øst for
Santander, hvor vi boede i en lille by. Det var rigtigt godt, med badeliv,
og også lidt andet at se på.
Logi fandt vi på nettet - jeg kan ikke lige huske stedet - men det var
privat indkvartering i små lejligheder. Rigtigt godt.

Hilsen Hanne