Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign og tekststyle
Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-01-04 09:56

Jeg har været her før med dette spørgsmål og jeg kan ikke få det djævelskab
til at virke.
Jeg har et InDesigndokument, som er konverteret fra et Quarkdok. Nu skal jeg
paste tekst ind i dokumentet fra Word. Men jeg vil styre teksten så den
lander formatteret som jeg vil have det. Men jeg kan kun få den ind i Times
New Roman. Jeg har forsøgt at lukke dokumentet og rette alle
tekstindstillinger til, så de ser rigtige ud og så åbne dokumentet igen.
Virker ikke. Jeg har slettet alle styles. Været inde i Preferences og
jonglere med pasteindstillingen i General. Ingen forskel. Det virker hvis
jeg åbner et NYT dokument, men jeg er jo nødt til at bruge det gamle. Det må
da kunne lade sig gøre på en eller anden vis!
Det er i øvrigt InDesign CS på Mac/Panther og MSWord jeg snakker om

Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 14:38

Studio Smalbro skrev:

> Men jeg vil styre teksten så den lander formatteret som jeg vil
> have det.

Nu ved jeg ikke om det er det samme på Mac, men når jeg har døjet
med det samme problem her på Windows (og InDesign 2.02, for jeg har
ikke haft behov for at gøre det på CS endnu), så har jeg pastet det
fra Word ind i et tomt Notepad-dokument (*.txt). Derefter har jeg så
kopieret det fra Notepad og ind i InDesign. Så har det altid fået
den formatering som InDesign er stillet til og det sikkert fordi at
al formateringen fra Word er kylet ud når man indsætter teksten i
Notepad først.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 22-01-04 15:10

Studio Smalbro <studio@NOSPAMNOsmalbro.dk> wrote:

> [...]
> da kunne lade sig gøre på en eller anden vis!
> Det er i øvrigt InDesign CS på Mac/Panther og MSWord jeg snakker om

Jeg har problemet i ID 2.02, men har hørt det skulle være løst i CS.

I ID 2.02 bruger jeg et script "pasteplaintext" som jeg "løser"
problemet, jeg hentede det på
http://www.adobe.com/support/techdocs/topissuesid.htm

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 15:19

Storm skrev:

> Jeg har problemet i ID 2.02, men har hørt det skulle være løst i CS.

Det har jeg også hørt eller læst et eller andet sted, men om det
faktisk fungerer, har jeg ikke rodet med endnu.

Følgende er taget fra hjælpefilen i CS:

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 22-01-04 15:36

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Det har jeg også hørt eller læst et eller andet sted, men om det
> faktisk fungerer, har jeg ikke rodet med endnu.

Jeg har brugt det meget - det er helt uundværligt i produktion.

Jeg bruger ikke CS da jeg skal udveksle dokumenter med andre der ikke
har.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 15:57

Storm skrev:

> Jeg har brugt det meget - det er helt uundværligt i produktion.

Hmm. Skal al tekst absolut komme alle mulige andre steder fra
end InDesign? Hvad er der egentlig galt i at skrive den direkte
i InDesign og involverer alle former for produktion i InDesign
altid store mængder tekst? ;)

Just kiddin', og jeg kan selvfølgelig godt se problemet, hvis
man modtager selve teksten til opgaven fra andre, for så er den
jo temmelig sikkert skrevet i Word eller lignende.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 22-01-04 16:15

> [...]

> man modtager selve teksten til opgaven fra andre, for så er den
> jo temmelig sikkert skrevet i Word eller lignende.

Forestil dig at versionere en 20 siders sag i 8 sprog
og hver gang du smider tekst ind ryger formateringen
- eller en finsk korrekturgang

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 16:29

Storm skrev:

> Forestil dig at versionere en 20 siders sag i 8 sprog
> og hver gang du smider tekst ind ryger formateringen
> - eller en finsk korrekturgang

Py-ha. Jeg får ligefrem svedetur bare ved tanken. :)

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 22-01-04 16:32

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Py-ha. Jeg får ligefrem svedetur bare ved tanken. :)

Sauna - birkeris og Vodka er kuren...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 22-01-04 16:48

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Sauna - birkeris og Vodka er kuren...

Må jeg komme med?.....*GGGGGG*
M.

Fra : Storm

Dato : 22-01-04 17:08

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Må jeg komme med?.....*GGGGGG*
> M.

Du kan få Vodkaen - kan du.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Lind

Dato : 22-01-04 20:05

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Du kan få Vodkaen - kan du.

Ti, hi, fnis.....
M.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 16:40

Storm skrev:

> Sauna - birkeris og Vodka er kuren...

:D

Madsen.

Fra : Studio Smalbro

Dato : 22-01-04 19:32

Tak for de gode råd. Problemet forsvandt ganske af sig selv! Det er
fuldstændigt djævelsk - jeg aner ikke hvad der er sket - det begyndte bare
at virke af sig selv! Jeg har en mistanke om at man kan resette eller noget
i den stil ved at tryk ctrl eller lign samtidig med man paster. Hvad man
dog ikke bruger sit liv på. Når jeg engang sidder med børnebørnene på skødet
kan jeg fortælle om mine sindsoprivende oplevelser ved skærmen, mens
nabobedstefaren beretter om dengang han kvalte en krokodille med de bare
næver i Amazonas....
Kh
Bjørn

Fra : Thomas Madsen

Dato : 22-01-04 23:01

Studio Smalbro skrev:

> [...]
> oplevelser ved skærmen, mens nabobedstefaren beretter om dengang
> han kvalte en krokodille med de bare næver i Amazonas....

He-he.
Måske dine historier er mere interessante til den tid end naboens
gennemtravede krokodille-oplevelser. Måske du endda kan fortælle
dine oplevelser til InDesign VS 32.0 som selv indsætter teksten og
spytter en virtuel bog ud med perfekt formatering, indsatte levende
billeder og hele baduljen, som ungerne med stor fryd kan sidde og
bladre i. Hvad med "Farfar Bjørns Fortællinger Fra Den Spæde IT-
Barndom" som titel?

(VS = Virtual Suite).

Madsen (som vist trænger til at se dyner).

Fra : Morten Lind

Dato : 22-01-04 23:28

> [...]

> billeder og hele baduljen, som ungerne med stor fryd kan sidde og
> bladre i. Hvad med "Farfar Bjørns Fortællinger Fra Den Spæde IT-

*LOL*
M.