Download af fil
Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 21-01-04 17:11

Hvordan får man lavet en knap i flash således at et dokument ikke bliver
åbnet på selve siden men at man kan downloade filen.

Henrik

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-01-04 08:10

>Hvordan får man lavet en knap i flash således at et dokument ikke bliver
>åbnet på selve siden men at man kan downloade filen.

sætter et target på din getURL som f.eks.

on(release){
   getURL("minfil.pdf","_blank");
}

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 22-01-04 08:53

så åbnes der jo bare en ny side, det som jeg gerne ville have var at der kom
en filoverførsel boks frem som man havde mulighed for at gemme filen på ens
harddisk.

Mvh
Henrik

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-01-04 09:08

>så åbnes der jo bare en ny side, det som jeg gerne ville have var at der kom
>en filoverførsel boks frem som man havde mulighed for at gemme filen på ens
>harddisk.

hvorfor virker denne her så ikke?

on(release){
   getURL("minfil.pdf");
}

hvilken type fil snakker vi om?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 22-01-04 09:20

Det handler sig om en ganske almindelig pdf fil, men når jeg bruger denne
kkode så åbner den bare filen inde på hjemmesiden.

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-01-04 10:18

>Det handler sig om en ganske almindelig pdf fil, men når jeg bruger denne
>kkode så åbner den bare filen inde på hjemmesiden.

det lyder sgu mærkeligt.. ehm.. jeg tror på, at det måske er en
indstilling i din browser, som gør det..

hvad sker der, hvis du kopierer flg. url ind i din browser:
http://www.torvehallerne.com/filer/brasserie_menukort.pdf

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 22-01-04 12:09

så åbner den bare en pdf fil i browseren

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-01-04 12:34

>så åbner den bare en pdf fil i browseren

og her hos mig spørger den, om jeg vil gemme filen eller åbne filen..
ergo har det noget med dine browser- og/eller pdfindstillinger at
gøre, at du ikke kan vælge gem.. det har intet med flash at gøre..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Henrik Frederiksen

Dato : 22-01-04 12:39

ok du får mange tak for hjælpen

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-04 17:21

In news:bum89b$e4v$1@sunsite.dk,
Henrik Frederiksen <henrik@obel.auc.dk> typed:
> Hvordan får man lavet en knap i flash således at et dokument ikke
> bliver åbnet på selve siden men at man kan downloade filen.

Ja, som du har fundet ud af, så er det noget der bestemmes i den enkelte
browser. Man kan dog forsøge at tvinge browseren til at vise
download-muligheden ved at bruge en Content-Disposition header, men det
kræver adgang til en server-side teknologi (f.eks. php).

Man kunne forestille sig, at man lavede noget á la:

on(release){
getURL("download.php");
}

"download.pdf" kunne så indeholde (sakset fra
http://dk.php.net/manual/en/function.header.php):

<?php
//Angiv filtype
header("Content-type: application/pdf");

//Angiv navnet på den downloadede fil ('minfil.pdf')
header("Content-Disposition: attachment; filename=minfil.pdf");

//Læs den originale fil fra serveren
readfile('original.pdf');
?>

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 23-01-04 22:47

Henrik Frederiksen <henrik@obel.auc.dk> wrote:

> Hvordan får man lavet en knap i flash således at et dokument ikke bliver
> åbnet på selve siden men at man kan downloade filen.
>
> Henrik

Hvis filen er "pakket", downloades den. Men det er selvfølgelig ikke
særligt forbrugervenligt.

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen