Østrig ??
Fra : Andre

Dato : 21-01-04 17:08

Vi er et nogle fyre der overvejer en tur til Østrig i uge 7 eller 8. Vi vil
selv køre derned, og har aldrig været der før. Nogle der kan anbefale en by
/ hotel ??

Krav:
Gang i den, fest og farver.
Helst hotel med pool

Andet vi bare må vide / opleve ???

Alle svar modtages med tak.

Fra : Peter Kjær

Dato : 21-01-04 17:58

> [...]
vil
> selv køre derned, og har aldrig været der før. Nogle der kan anbefale en

Hejsa,

Hvis det er skiferie kan Ischgel varmt anbefales, du finder nok ikke et sted
med mere gang i den end der, men det er primært pensioner der er dernede.
Hvis i skal have hotel med pool er der Elizabeth dernede, perfekt beliggende
lige ud til løjpen...ja du kan stå på ski lige ned til deres udendørs bar :)
men prisen er også derefter.

--
Ses,
Peter

Fra : Andre

Dato : 22-01-04 13:00

> Hvis det er skiferie kan Ischgel varmt anbefales,

Har du nogle links til hoteller i Ischgel ??

Fra : Peter Kjær

Dato : 22-01-04 18:47

> Har du nogle links til hoteller i Ischgel ??

Kan desværre ikke hjælpe dig med det, men prøv at søge på googel

Fra : Flinkesen

Dato : 22-01-04 22:54

> [...]
beliggende
> lige ud til løjpen...ja du kan stå på ski lige ned til deres udendørs bar

Jeg håber, I har moneterne i orden, da Ischgl nok er det dyreste sted i hele
Østrig. Leder I efter en lidt billigere løsning, vil jeg anbefale Saalbach.
Her der også fint gang i den og priserne er mere overkommelige.
Lige meget hvad I vælger, skal I nok til at komme ud af starthullerne og få
booket noget. Du nævner ikke, hvor mange I er, men jo flere jo hurtigere
skal I i gang.

God tur

JK

Fra : Peter Kjær

Dato : 23-01-04 17:20

> [...]
Saalbach.
> Her der også fint gang i den og priserne er mere overkommelige.

Problemet med Salbach er bare den lave højde, som giver problemer nogle
gange, disse problemer er betydeligt mindre i Ischgl da hovedparten af
skiarealet ligger i 2100+ meter.

Fra : Flinkesen

Dato : 23-01-04 19:27

> Problemet med Salbach er bare den lave højde, som giver problemer nogle
> gange, disse problemer er betydeligt mindre i Ischgl da hovedparten af
> skiarealet ligger i 2100+ meter.

Hej Peter

Du har fuldstændig ret og det er selvfølgelig derfor Ischgl er så hamrende
dyrt fordi de har snegaranti. Jeg kiggede på hans indlæg og der står ikke
nævnt med et ord, at de vil stå på ski Så Saalbach skulle sagtens
kunne leve op til de krav han stiller, samt gode muligheder for lidt skiløb.
Samtidig har de deres skicirkus i Saalbach som er en genial ide, hvor du kan
køre en runde kun afbrudt af en lille gåtur over til det andet bjerg.

Håber I finder en løsning I bliver tilfredse med.

JK

Fra : Peter Kjær

Dato : 24-01-04 11:46

> Samtidig har de deres skicirkus i Saalbach som er en genial ide

Hvad går det ud på?

Fra : Flinkesen

Dato : 24-01-04 13:38

"Peter Kjær" <Peter@@dacor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad går det ud på?

Det betyder at du starter i den ene ende af løjperne på det ene bjerg, kører
via pister og lifter hen for enden, går over på den anden side og kører så
med pisterne og lifterne her hen for enden så du havner ved din
udgangsposition.
En fin "lille" runde med forskellige sværhedsgrader og en god blanding
mellem korte og lange (bl.a. en på 7 km.) pister.

Du kan se lidt mere her:

http://intermaps.feratel.com/skimaps/saalbach/saalbach/saalbach.html

JK

Fra : Rasmus

Dato : 21-01-04 22:45

"Andre" <andre21@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er et nogle fyre der overvejer en tur til Østrig i uge 7 eller 8. Vi vil
> selv køre derned, og har aldrig været der før. Nogle der kan anbefale en by
> / hotel ??

Skal i køre på motorvejen - skal I huske at sætte en label op på forruden - den er skide
dyr !

Fra : [BitSeN]

Dato : 22-01-04 18:59

On Wed, 21 Jan 2004 22:44:58 +0100, "Rasmus" <Rbolten@ofir.dk> wrote:

>Skal i køre på motorvejen - skal I huske at sætte en label op på forruden - den er skide
>dyr !

Ja helt ekstrem, 57 kr. for en vignette som gælder i ti dage, så må
man køre alt det på motorvej man orker (i Østrig) - men vist ikke på
ski

Jeg tror udgiften til liftkortet overstiger denne udgift adskillige
gange....

mvh
Brian

Fra : Pro