dll versioner
Fra : Ole J. Hansen

Dato : 21-01-04 10:02

Hej NG
Gert Krabsen gav mig tidligere her et svar, om hvorfor mit program ikke
kørte på den anden maskine når jeg overførdte det med PDW.
Han oplyste, at det var et hestearbejde, men OK alt skal prøves.
Han skrev, at jeg skulle kontrollere, at alle dll filer på den modtagne
maskine var samme version som på udviklingsmaskinen.
Må jeg spørge om det drejer sig om alle dll filer på begge maskiner
som man skal kontrollere, eller drejer det sig kun om de dll filer,
der med PDW bliver lagt ind på den fremmede maskine.
m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-01-04 10:09

Ole J. Hansen skrev:
> [...]
> som man skal kontrollere, eller drejer det sig kun om de dll filer,
> der med PDW bliver lagt ind på den fremmede maskine.

Det rigtige svar må vel være de DLL'er som dit program _bruger_!

Uanset at PDW skulle have glemt en fil (kan ske) eller skulle have en fil
med som dit program ikke bruger (bør dog ikke ske) så det som er interessant
vel at _dit_ program skal kunne køre, og de DLL'er som dit program baserer
sig på, skal være af en vis standard.

Prøv som udgangspunkt at checke de filer, som PDW har fundet ud af at dit
program bruger. Hvis det ikke giver resultat, må du gå lidt videre.

-------
Tomas

Fra : Gert Krabsen

Dato : 21-01-04 11:27

Det er naturligvis kun de .dll-, ocx-filer m.v., som dit Visual Basic-
program skal bruge for at kunne afvikles. Ellers kan du få nok at lave

Problemet er, at VB's indbyggede PDW ikke altid får alle nødvendige filer
med. Derfor skal du i VB's hjælp finde ud af hvilke distribuerbare filer,
der er behov for til dit program.
(det afhænger bl.a., hvilke funktioner du bruger, hvilken Access-version,
en evt. database er oprettet under o.s.v.)

- Og så skal du kontrollere, at de allesammen kommer med i distributionen
og bliver installeret.

mvh

Krabsen

--