Hvorfor jeg irriterer
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-04 05:01

Bedsteforældre betyder mere end bioarv

"At stole på sine følelser er at adlyde sin bedstefar og bedstemor mere end
fornufts- og erfarings-guderne inde i os" Nietzsche

Et stædigt debatemne er arv og miljø vedr personlighedsudvikling. Fødes du
med sukkersyge, vil det påvirke din status og dermed dine tanker enormt, men
bio-arv kan vi intet gøre ved, så jeg hepper på den sociale arv. Dog ikke at
skolelærer-indsats kan integrere fremmedkulturelle. Min pointe er, at
upåagtede småting i opvækstmiljøet afgøre, hvilken udstråling vi får, og
hvad vi gør - og her kommer bedsteforældre ind i billedet, sådan som
Nietzsche i sit forenklende dynamit-sprog udtrykker det ovenfor.

Her lidt om min farfar,farmor, morfar, mormor, som gør , at alle jeg møder
gør mig til fjendebillede, for den niche faldt i min lod at trampe på folks
ømme ligtorne. Aldrig har jeg fysisk eller ved misinformation skadet et
medmenneske - så folk er selv ude om sig, når de irriteres på mig. Syns
jeg. Jeg har dog fri vilje og siger ikke som Luther "Her står jeg - jeg kan
ikke andet". Jeg er barnebarn, der fra forældre har suget impulser til mig,
der fik min storebror til bidende-sarkastisk at sige til vores mor i 1965 "
Bo kan da ikke gøre for, at han har irriterende gener" Gener han halvvejs
deler, man han har spillet sin kort-hånd meget anderledes.

Farfar Jens. Han var søn af den planteøkologiske pioner, Eugenius Warming,
som der er statue af foran Botanisk Institut , og han blev stimuleret godt
og blev ambitiøs - rejste som sin far til Brasilien og skrev udførlige
kristent-dydssirede dagbøger derom. Blev professor i nationaløkonomi og
bolig-haj, der kun udlejede sine lejligheder til familier med mange børn.
Foragtedes af sine beundrende 5 børn, der kaldte ham "farisæer". Var en
tillukket knudemand, som måske derfor fik tidlig smertefuld kræft. Så jeg,
som har sunget protest-sange, har valgt åbenhed.

Farmor Marie læste PG Lindhardt i sit sommerhus, hvor jeg var i mine
sommerferier. From facade. Breve vi fandt i hendes datters hjem, da denne
døde, viser, at hun var tyrranisk og hysterisk og gik i seng hele juleaftens
dag for at straffe sin mand. "Gør altid det vigtigste først" belærte hun
mig.

Morfar Julius var landsbyskolelærer, charmerende, flot , maskulin Don Juan,
og pioner mht at blive skilt. Også provokatør mod tyskerne 1944 med V-tegn
af sten i sin have mod hovedvejen, så han fængsledes et døgn af Gestapo. Da
jeg som 8 årig sugede alt til mig ved middagsbordet, sagde morfar vedr sin
indre-missionske søsters håndarbejds-flittige børnebørn "Det er
skilsmissegrund hvis en pige bør være korssting". Kloge ord fra en
kreativitets-forkæmper, fornyer og overfladiskheds-foragter

Mormor Mathilde var smuk som Marilyn Monroe og med en skarp tunge som
Margrete Auken (men mere selvsikker), og da hendes mands charme ledte ham
til utroskab , var hendes ondskabsfulde, bitre sarkasme - som ellers gjorde
hende til ethvert selskabs feterede midtpunkt - så bidende, at han måtte
springe ud af ægte-skabet og opfinde dansk provins-skilsmisse - men
katastrofal fordømmelse til følge. Derfor opfandt jeg Sædhjælpsfondet om
privatiseret sæddonor-formidling, indser jeg nu.

Lidt Rasmus Modsat var de allesammen - normbrydere. "Indigofarven er mere
blå end indigo-træet" lyder et japansk ordsprog om at man rendyrker og
mangedobler de egenskaber, man har fået i social arv fra sine forfædre. "Man
har ikke andet sjov end det man selv laver" lyder dansk trivsels-slang.

Når min eks-kone inviterer mig på restaurant sammen med vor søn på dennes
21-års-fødselsdag anstrenger jeg mig for at følge min mors - og Nietzsches -
valgsprog "Livskunst er at være vennesæl". Men der er også en masse
knudemand i mig og aggressionerne kommer ud mellem sidebenene, så hun får
sin medbragte, selvopfyldende profeti opfyldt, "at jeg irriterer hende", så
hun bryder sit løfte og forlanger, at jeg selv betaler min
restaurants-regning. Hun vil gerne anerkendes. Min megen ærlige ros er ikke
god nok. Jeg er så hooked på, at jeg ikke roser vedr hendes ømme punkter.

Da Glistrup spillede skak med sin søn, lod han ham aldrig vinde - og des
bedre var det, da sønnen omsider var vokset med de selvopfyldende profetier
og på ægte vis vandt over sin far. Både Jens Warming og Julius Damsbo havde
tilsvarende politisk ukorrekte sider. Om begge gælder, hvad Henrik Ibsen
siger om en folkefører i et af sine dramaer "Han var stærk, der stod kvinder
bag ham".

"" Vi har alle en række "genganger-spøgelser" i os - ikke kun hvad vi har
fået med os fra far og mor, forfølger os. Der er alle slags gamle,
ufunktionelle opfattelser og fordomme. Det er ikke levende i os, men det
sidder der og vi kan ikke blive af med det". Henrik Ibsen

"Vi er ikke bevidste om forrige generationers viden, som er indsmuglet i
vort tankegods - i vore følelser. Social arv omfatter bedsteforældres
fornuft og erfaring, som er i os!.

" Forældrene lever videre. - De uopløste dissonanser i forholdet mellem
forældrenes karakter og indstilling klinger videre i barnets væsen og udgør
dets indre lidelseshistorie". Nietzsche

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 21-01-04 22:30

Har du overvejet at få oprettet en Bo Warming nyhedsgruppe? Og selv
skrive alle indlæg og alle svar?

Fra : Bo Warming

Dato : 22-01-04 00:45

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message

> Har du overvejet at få oprettet en Bo Warming nyhedsgruppe? Og selv
> skrive alle indlæg og alle svar?

Det ville være en hån mod selve usenets ide

Jeg er ikke et asocialt menneske, så dine overvejelser finder jeg ikke
seriøse.

Har du et problem og er et modent menneske, så undlader du at åbne indlæg,
der udfra subject line og eller author line forekommer uinteressante.
Killfilter-løsningen bruges af de, der vil råbe, og skrige og håne om at
aparte skal kanøfles, og at de føler sig som übermensch og kreativitet er
untermensch

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 22-01-04 20:42

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> [...]
> aparte skal kanøfles, og at de føler sig som übermensch og kreativitet er

Hvilken kreativitet?

Fra : Paul Fisher

Dato : 22-01-04 22:07

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message news:b1e378594874cf90ee9f65347956384a.82435@mygate.mailgate.org...
> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Hvilken kreativitet?

Kig lige på dette link, så tror jeg du vil forstå bedre
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

-Paul

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-04 00:08

"Paul Fisher" <Existenz(remove)@os.dk> wrote in message

> [...]
>

> Hvilken kreativitet?

Kig lige på dette link, så tror jeg du vil forstå bedre

Der smides rundt med link som afsenderen ikke har læst eller forstår

Kan nogen argumentere mod et eller andet i denne OSS, så vær præcis

Vedr om jeg bruger Jesus mere subjektivt end andre, så har vi kun subjektive
udsagn derom.

Enhver kan stene medmennesker med platte gadedrengeskældsord som
"narcisist", men åbenbart kan ingen her begrunde.

Den kaste første sten som selv er ren.

Døm ej at du ej selv skal dømmes

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-04 01:40

"Paul Fisher" <Existenz(remove)@os.dk> wrote in message

> Hvilken kreativitet?

Kig lige på dette link, så tror jeg du vil forstå bedre
http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

Denne OSS rummer pluk-citering, out of context, som antyder politisk
ukorrekthed.

Men dt har intet at gøre med om man er kreativ.

Paul Fisher drejer tråden i OT-retning, og afsporer debatten fordi han ikke
kender danske ords betydning

Han kan redde situationen hvis han copypaster del af sit link, og påviser
noget kritisabelt ved citatet fra mig. Det kan han næppe. Det har ingen
kunne, der løb med en halv vind med denne delvis lyvende OSS om mig

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-01-04 01:50

I news:L3_Pb.609$op4.199@fe12.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> [...]
> påviser noget kritisabelt ved citatet fra mig. Det kan han næppe.
> Det har ingen kunne, der løb med en halv vind med denne delvis

Styr lige dit "ensomheds-handicap" og brug dit krudt på at tage den
udfordring op som jeg har givet dig, og som endnu står ubesvaret hen!

Du har jo der alle tiders chance for at indgå i en daglig, faglig og
seriøs debat, - hvilket du jo godt kan, hvis du blot gad tage dig
sammen til det.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Bo Warming

Dato : 23-01-04 03:36

"Andreas Falck" <andreas.falck@jyde.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Du har jo der alle tiders chance for at indgå i en daglig, faglig og
> seriøs debat, - hvilket du jo godt kan, hvis du blot gad tage dig

Hvor mange gange skal jeg påvise at der er forvanskninger i biblen?

Hvornår påviser du hvad jeg har skrevet usandt?

Gid du ville ringe, så vi kunne få misforståelser ud af verden. 35861000 og
få debatten på bedre spor, i kristen ånd.

Du fører had-tale og graver grøfter istf at bygge broer, synes jeg, og
ligesom jeg ikke lider af narcisisme eller andet sygt, så er anklage for
ensomhed helt latterlg. Jeg har kone og børn og mange venner - hvorfor
blandes sådant OT-anklage ind i kristendoms-debat?

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-01-04 09:38

I news:sM%Pb.124$fP.69@fe09.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Hvor mange gange skal jeg påvise at der er forvanskninger i biblen?

Du har hidtil ikke påvist noget som helst.

Det eneste du har gjort er postulere noget difust omkring
forvanskninger.

Da du har fået adskillige opfordringer til at fremføre dokumentation,
og du hidtil ikke har gjort andet end at vrøvle, må jeg jo nok opgive
at få noget frem fra dig.

Konklussion: Endnu engang vrøvler Bo Warming en hel masse løse og
fantisfulde postulater af sig uden at formå at føre blot skyggen af
dokumentation for disse påstand.

EOD

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-01-04 23:25

> Konklussion: Endnu engang vrøvler Bo Warming en hel masse løse og
> fantisfulde postulater af sig uden at formå at føre blot skyggen af
> dokumentation for disse påstand.
>
> EOD

Han er en festlig fætter, ham Bo Worming. Det er nu skægt at skrive en
enkelt linie, og så se hvorledes han spilder en times tid på at
komponere et 400 liniers svar med hjemmelavede bibelcitater og andet
vås,
som ingen alligevel gider læse.

Mvh. JIB

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-01-04 23:29

I news:a1bb54ca44c50bb4825437189cbcc9b9.82435@mygate.mailgate.org
skrev
Jørn Ibsen følgende:

[ ... ]
> [...]
> en enkelt linie, og så se hvorledes han spilder en times tid på at
> komponere et 400 liniers svar med hjemmelavede bibelcitater og andet

Men det sjove er, at han faktisk godt kan skrive rigtig seriøse indlæg
med en vel gennemtænkt argumentation. Og hver gang det sker glædes mit
gamle førtidspensionisthjerte

Fra : Bo Warming

Dato : 24-01-04 03:59

> [...]
>
> Men det sjove er, at han faktisk godt kan skrive rigtig seriøse indlæg
> med en vel gennemtænkt argumentation. Og hver gang det sker glædes mit

Jeg tænkte nok at dybest set har vi alle forstået internet-debattens sjæl og
grund-ide

Som er ganske i tråd med Jesu ånd.

Intet indlæg på denne ng har jeg brugt over ti minutter på, men det er
uvæsentligt.

Selv hvis man skriver for skrivebordsskuffen, klarer man tankerne ved at
sætte ord sammen

Tankerne - og især følelserne - indfanges andrig rigtig godt via tastatur,
og jeg tror ikke det bliver bedre når billed-SMS trænger ind i debatter som
disse

"Tanken er følelsernes skygge - altid enklere, tommere, fattigere".
Nietzsche (hvor andre har et arsenal på 28 bogstaver og nogle tegn, har jeg
suppleret med nogle citater, der bidrager til at jeg udtrykker mig klarere
end ellers - for de der GIDER søge at forstå budskaber. Hermed er ikke sagt
at jeg af pligt gider dybdelæse alle andres lange indlæg.)

Kreatiovitet er at sætte ting sammen på ny måde. Det er ikke at holde sig
fri af snerperi, som det OSS-forfatteren svælger i med sine unfair
plukciteringer.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 25-01-04 21:46

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

<snip>

> Intet indlæg på denne ng har jeg brugt over ti minutter på, men det er
> uvæsentligt.

<snap snude>

Det kunne jeg heller ikke forestille mig....

Fra : Bo Warming

Dato : 26-01-04 03:12

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message
>
> <snip>

> <snap snude>
>
> Det kunne jeg heller ikke forestille mig....

Er der stavefejl eller sjuskefejl, som du synes giver behov for mere
omhyggelighed?

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 27-01-04 12:34

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> mælte sligt:

>Det kunne jeg heller ikke forestille mig....

Hvad er dit problem? Først morer du dig hoverende over at "se hvorledes
han spilder en times tid på at komponere et 400 liniers svar", og
dernæst skriver du, at du da sandelig heller ikke havde forestillet dig,
at Bo havde brugt mere end ti minutter på nogen af sine indlæg her.

Det er lidt småækelt at se, hvordan folk forenes i ussel fællesmobning
af afvigeren uden selv at have noget at tilføje.

Hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Og mormonerne?
Fæle polyteister!

Fra : Vidal

Dato : 28-01-04 13:36

Rasmus Underbjerg Pinnerup <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in message news:<kpic1018mt3vgc3cpaev2o74kd09i8tgec@4ax.com>...

> afvigeren

Der er nok mange, der ser ham, ikke en afviger,
men som en person uden (kristen)tro, der taktisk
forsøger at spænde kristendommen foran sit betændte,
politiske ærinde.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 28-01-04 14:40

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> men som en person uden (kristen)tro, der taktisk
> forsøger at spænde kristendommen foran sit betændte,

Jeg mener jeg gavner ulandsfolk mere ved at stoppe folkevandring

Du mener LeifBorkKriminalitet er OK

LAd eftertiden afgøre hvis etik var bedst eller - som du så smagfuldt kalder
det "mest betændt"

Hvornår har jeg blandet kristendom ind i politik?

Jeg er netop modstander af lovreligion

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 28-01-04 22:32

vidal@worldonline.dk (Vidal) mælte sligt:

>Der er nok mange, der ser ham, ikke en afviger,

Det er nu heller ikke min påstand. De mennesker, der mobber, opfatter
det sjældent selv sådan, at de lader deres egne aggressioner gå ud over
afvigeren, fordi denne er et taknemmeligt offer. De legitimerer
selvfølgelig deres opførsel over for sig selv med forskellige mere eller
mindre kreative forklaringer. Ikke at jeg påstår, at det er det, der er
på færde i dit tilfælde, men det er det hos en stor del af de små
medløberånder, der fra tid til anden ser sit snit til at råbe "fascist"
(hvis de så bare kunne stave til det ...) efter originalen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Sona, si latine loqueris!

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 00:51

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> wrote in
message news:vt7g10p1f9da13f18b9rfvn50quscgpru9@4ax.com...
> [...]
> medløberånder, der fra tid til anden ser sit snit til at råbe "fascist"
> (hvis de så bare kunne stave til det ...) efter originalen.

De dømmesyge der hvæser narcisist
(sværere at stave)
eller "betændt etik" er venlige mennesker, hvorom vi rigtigt kristne siger
"Tilgiv dem, thi de vide ikke hvad de gøre"

Også de urkristne brændte modpartens skrifter og bekæmpede hinanden
splidagtigt
- så jeg ville aldrig frakende en medkristen sin kristendom, fordi den er
skæv i mine øjne.

Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en haltende
mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med raseri?Joh - det kommer
af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der går skævt og os andre,
der går lige, mens den haltende ånd derimod hårdnakket påstår, at det er ham
der tænker lige, og vi andre skævt.. Pascal

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-01-04 16:37

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at få oprettet en Bo Warming nyhedsgruppe?

Findes såmænd allerede: alt.fan.bo-warming

--
-Jens B.

Fra : Vidal

Dato : 29-01-04 09:51

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:bv60ie$2plj$1@news.cybercity.dk...
> "Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse

> Findes såmænd allerede: alt.fan.bo-warming

En lidt mere foruroligende i sit perspektiv er dog
alt.global-warming. Gys!

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 11:38

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> [...]

Der er vist aldrig nogen der har benyttet den oprettede ng i mit navn til
noget

At netbetjent-papirnusserslænget har spildt resourcer på at oprette noget
unødvendigt og forudsigeligt spildagtigt beviser at netbetjente er barnerøve
der kun har stupid chikane i hovedet.
Samt er fordomsfulde politisk korrekte stasier a la PEN.

Alligevel lykkedes dem et årstid 1999 at få udbydere til at tro på løgnen om
fundatsbrud begået mig, og jeg fik min konto lukket, men efter jeg trak TDC
i landsretten har udbyderne erkendt, at der kun kommer løgn fra
netbetjentene, og de gentager aldrig censur-tiltag som det uforskyldte
martyrie, der ramte mig.

Ved ikke at bøje mig for gruppepresset har jeg made a difference, og nu kan
alle ånde friere, og grundlovens ånd har delvis sejret over stalinismen -
noget der burde ske ofte, men sker alt for sjældent.

CITATER OM HVORFOR BESKEDENHED IKKE ER VÆRDIFULD

" Kun de sølle er beskedne - de dygtige fryder sig ved gerningen.
Goethe

"Through modesty many of the choicest intellects perish. Nietzsche

"Beskedenhed er kunsten at se ydmyg ud, når man fortæller folk, hvor dygtig
man er. Lee Jackson

" Do you wish men to speak well of you?
Then never speak well of yourself.Pascal (1623-1662)French Scientist and
Religious Philosopher

" En god opdragelse består i at man skjuler hvor højt man sætter sig
selv. Marie von Ebner-Eschenbach

" Good breeding consists in concealing how much we think of ourselves and
how little we think of other persons. Mark Twain

" Hans beskedenhed er næsten påtrængende. Jens Otto Krag om K.B.
Andersen

" Hver gang man udretter noget, skaffer man sig en fjende. Man skal
forblive middelmådig for at være populær. -Oscar Wilde

The more you let yourself go, the less others let you go.Friedrich Nietzsche

Undervurder aldrig en mand der overvurderer sig selv. Franklin
Roosevelt

Ved beskedenhed udslettes nogle af de bedste intellekter. Nietzsche

What does one repent most? One's modesty. Nietzsche

"Ægte storhedvanvid er bedre end falsk beskedenhed. Erik Clausen

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 11:44

I news:ar5Sb.1694$F8.889@fe24.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]
> " Kun de sølle er beskedne - de dygtige fryder sig ved
> gerningen. Goethe

Aha, du er altså alligevel, når det kommer til stykket, tilhænger af
gerningsretfærdig selvtægt på bekostning af hensyn til andre

Du er altså ind imellem temmelig selvmodsigende.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-01-04 12:00

> [...]
> gerningsretfærdig selvtægt på bekostning af hensyn til andre
>
> Du er altså ind imellem temmelig selvmodsigende.

Slå definitioner op i en ordbog

GERNINGSRETFÆRDIGE er fx afladshandlere, der tror at godhed mindsker
helvedsstraf, ved at behage Gud

Hvis du oplever selvmodsigelse så citer ordret de to udsagn fra mig, hvis
tilsyneladende modstrid irriterer dig, så skal jeg forklare.

Iøvrigt er mine citathalehæng til BELYSNING af emnet og ikke noget jeg er
100% enig i ned i mindste detalje.

Fra : Andreas Falck

Dato : 29-01-04 14:14

I news:BI5Sb.15$eQ1.1@fe01.usenetserver.com skrev
Bo Warming følgende:

[ ... ]

> Slå definitioner op i en ordbog

Nu blev dine selvmodsigelser endnu tydeligere, men pyt med det, når
det kun er dig der siger det, for så har det alligevel ingen vægt, for
du underbygger jo stort aldrig dine postulater

Fra : Vidal

Dato : 29-01-04 13:40

[ > news:4018c8e6$0$212$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...]

> [...]

Jeg har nu ikke skrevet noget af det anførte.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard